  • 31. Data: 2011-09-09 20:58:00
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Marek Dyjor"
    [ciach]

    > tja fajnie będzie ci sie odpowiadało za uskzodzenie cudzej włąsności, może
    > jeszcze za napad..

    Nie zauwazyles ze proponuje rejestrowanie calego zdazenia? Oskarzenie
    o napad zdecydowanie wiec odpada. Odnosnie zas uszkodzenia cudzej
    wlasnosci to pozostalo by doprowadzenie do poprzedniego stanu i na tym
    sprawa powinna sie zakonczyc. Oczywiscie jesli by w ogole doszlo do
    zgloszenia.
    AM

  • 32. Data: 2011-09-09 21:15:49
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Hades

> [...]
    > wlasnosci to pozostalo by doprowadzenie do poprzedniego stanu i na tym
    > sprawa powinna sie zakonczyc. Oczywiscie jesli by w ogole doszlo do

    Fakt, że ktoś wcześniej wyrzucił śmieci do śmietnika nie zmienia nijak
    kwalifikacji tego, co Ty planujesz. Rejestracja zdarzenia może świadczyć
    wyłącznie o głupocie rejestrującego, który nagra własne przestępstwo.

  • 33. Data: 2011-09-09 22:26:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Sep 2011, tomek wrote:

    > Nie ma zezwolenia na transport odpadów

    Znaczy jak ktoś niesie swoje śmieci do śmietnika to popełnia
    wykroczenie?
    Przyznam że nie wiedziałem, acz wiem że p.posłowie są zdolni.
    Jest jeszcze jedna wersja: transport swoich śmieci nie łapie
    się pod treść o której piszesz.
    Wziąłeś to pod uwagę?

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2011-09-10 05:06:52
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > Standard i sam byłem świadkiem, podjeżdża furka, dwa wory z bagażnika,
    > drzwi od śmietnika zamknięte, to zostawia pod osłoną na zewnątrz.

    ale to podpada w 100% pod karę 500zł za śmiecenie, zdjęcie numer i będą
    ukarani, natomiast jak wrzucają do kubłów to już nie jest takie proste...

  • 35. Data: 2011-09-10 05:20:06
    Od: Twat <n...@o...pl>

    W dniu 2011-09-09 20:12, Jacek pisze:
    > Weź nie przesadzaj.
    > Sam miałem przypadek, jak napadł na mnie emeryt-społecznik, bo
    > wyrzucałem śmieci z auta do osiedlowego śmietnika (w ilości pół
    > reklamówki z Tesco). W okolicy nie było żadnego kosza na śmieci.
    > Skąd wiesz, że ten ktoś wywozi tam własne śmieci? Każdy musi mieć
    > śmietnik i Straż Wiejska to raz do roku sprawdza, przynajmniej u mnie.
    > Nie bardzo widzę, jaki miałby sens wożenia śmieci po osiedlach, zamiast
    > wywalenia ich do własnego śmietnika. No chyba, że wywoził poćwiartowane
    > zwłoki kogoś, kto namawiał do wybijania szyb w samochodach ;-)
> [...]

    o reklamówce z tesco bym nie pisał, samochody (dobrej marki) wyładowane
    worami podjeżdżają wieczorami pod najlepiej usytuowany (łatwo dostępny)
    do tego śmietnik osiedlowy (przy jednej z głównych dróg wjazdowych do
    miasta), wywalają te wory, zwróciłem kilku uwagę, reakcje różne, od
    pyskówki a co mi do tego po zawstydzenie

    co mi przeszkadza:
    -mam mieszkanie parterowe w bloku, 25m od śmietnika, przeszkadza mi
    smród śmieci, smród spalin samochodów, hałas samochodów po nocach, fakt
    że ja muszę płacić męczyć się a ktoś nie wyglądający na biednego idzie
    na łatwiznę

  • 36. Data: 2011-09-10 05:27:55
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > W czym ci to przeszkadza?

    napisałem niżej

    > A tobie żal d4 ściska, że nie masz willi i samochodu.

    są zalety i wady mieszkania w mieście i na wsi, mam samochód i 3
    mieszkania na własność w dużym mieście, płace za to co wysram, inni
    spuszczają to do lasu i/lub podrzucają sąsiadom, tak to mi przeszkadza

  • 37. Data: 2011-09-10 05:39:06
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-09-09 19:59, tomek pisze:

    > Zobacz ustawę o odpadach, tekst ujednolicony:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2001062
    0628

    > Art. 79b.
    > 1. Jeżeli posiadacz odpadów lub transportujący odpady:
    > (...)
    > - podlega karze pieniężnej w wysokości 5 000 zł.

    A który z podpunktów tego art. Twoim zdaniem łamie człowiek, który
    wytworzył odpady komunalne (kuchenne) przebywając poza swoim
    mieszkaniem, po czym wyrzucił je do osiedlowego śmietnika zgodnie z jego
    (śmietnika) przeznaczeniem?

    Moim zdaniem nie popełnia wykroczenia, co najwyżej przeciwko jakiemuś
    wewnętrznemu regulaminowi. Można tylko "wewnętrznie piętnować". Możesz
    (do autora wątku) wywiesić na gazetce ściennej.

    > PS. Tekst "buraki podmiejskie mieszkające w willach z super samochodami"
    > nie stawia cię dużo wyżej niż tych "buraków" ;)

    Zgadzam się.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 38. Data: 2011-09-10 06:10:13
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > smród śmieci, smród spalin samochodów, hałas samochodów po nocach, fakt
    > że ja muszę płacić męczyć się a ktoś nie wyglądający na biednego idzie

    Zapomniałeś: Przeszkadza Ci jeszcze, że musisz płacić za wywóz tych śmieci.
    U nas płacimy (konkretnie Spółdzielnia, czyli my) za wywóz komunalnych
    nieposortowanych, za sortowane plastiki, szkoło, papier i bio nie
    płacimy. Faktycznie po zamknięciu śmietników na "przelotowych" trasach
    ilość śmieci w nich spadła i nie widać zatrzymujących się samochodów.
    Czasem ktoś podrzuci pod drzwiami śmietnika, ale to rzadkość. Jak ktoś
    przywozi własne śmieci np. z działki, to ma klucz i normalnie wyrzuca.

    --
    Krzysztof

  • 39. Data: 2011-09-10 06:22:41
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-09 19:39, Twat pisze:
> [...]
    >
    > Płacimy za wywóz śmieci a takie buraki podmiejskie mieszkające w willach
    > z super samochodami oszczędzają nawet na śmieciach i podrzucają je na

    Masz rację, ALE(!) najpierw sprawdź, czy przypadkiem nie jest to sąsiad,
    który np. wraca z działki. Sam jestem w następującej sytuacji: wyjeżdżam
    za miasto na zieloną trawkę na weekend. Puszek po piwie, pieluch po
    dzieciach itd. nie wywalę do rowu czy pod las, tylko grzecznie zabieram
    ze sobą w worki i kiedy wracam do domu, wrzucam właśnie do "swojego"
    podblokowego kosza...
    pwz

  • 40. Data: 2011-09-10 06:49:44
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 9 Sep 2011 22:58:00 +0200, Hades napisał(a):

    > Nie zauwazyles ze proponuje rejestrowanie calego zdazenia? Oskarzenie
    > o napad zdecydowanie wiec odpada.

    Znaczy, jak ktoś sklepie ci michę, ale będzie to nagrywał, to nawet nie
    piśniesz?

    AK