  • 141. Data: 2011-09-14 08:16:38
    Temat: Re: Śmieci do śmietników osiedlowych.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.09.2011 10:06, tomek pisze:

    > Tak żeby podgrzać wątek - jeszcze musicie zapłacić podatek od
    > "podrzutków" ;)
    >
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/547362,przyj
    ecie_odpadow_to_przychod_i_trzeba_zaplacic_od_niego_
    podatek.html

    Chwila... Firma zrobiła "promocję" i odebrała śmieci za darmo, a fiskus
    wraz z sądem uznali to za przychód dla tej firmy??

    Przecież nieprzetworzone odpadki to obciążenie a nie zysk!

    Ja bym ewentualnie zrozumiał policzenie podatku od firmy, która dostała
    gratis usługę "odbiór śmieci"... Ale tak??

    Czyli, jeśli w tym artykule nic nie pokręcono, to ja powinienem płacić
    firmie za usługę "transport śmieci", ale z kolei oni powinni mi za te
    śmieci zapłacić?

  • 142. Data: 2011-09-15 17:03:14
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    >
    > Czyli, jeśli w tym artykule nic nie pokręcono, to ja powinienem
    > płacić firmie za usługę "transport śmieci", ale z kolei oni

    Wyglada że pokręcił - w komentarzu poniżej artykułu jest chyba
    fragment wyroku, gdzie wyraźnie wskazane jest że chodziło o
    spółkę X, zajmującą się wywozem i unieszkodliwianiem. Śmieci
    oddawali do innej spółki Z - wysypiska, i jak się okazało - przez
    jakiś czas nie płacąc za to. Stąd sąd wywiódł że spółka X
    uzyskała przychód, tzn. darmową usługę składowania odpadów.

    --
    Pozdro
    Massai