  • 1. Data: 2004-05-02 16:09:16
    Temat: Służebność gruntowa na potrzeby mediów...
    Od: "Nowy" <b...@m...pl>

    Mam zamiar budować dom na terenie, który ma dostęp do drogi publicznej
    dzięki służebności na działkach sąsiednich. Służebność zapisana w akcie
    notarialnym dotyczy jednak "prawa przechodu i przejazdu" i nie dotyczy
    przeprowadzenia mediów...
    Moi sąsiedzi oświadczyli mi, że nie zgadzają się na "kopanie przez ich
    działkę" (tacy ludzie - co począć...). Wyczytałem, na tej grupie, że pojęcie
    "droga konieczna" zostało zinterpretowane przez NSA także jako prawo
    przeprowadzenia mediów przez tereny obciążone służebnoścą.
    Pytanie: jak mam zmusić sąsiadów do zgody na prowadzenie mediów przez ich
    teren? Czy sprawa musi trafić do sądu? Jeżeli tak to jak długo może trwać
    wydanie takiej decyzji??

    Z góry dziękuję za pomoc.
    B.

  • 2. Data: 2004-05-02 19:56:27
    Temat: Re: Służebność gruntowa na potrzeby mediów...
    Od: "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl>

    Nowy wrote:
> [...]
    > Pytanie: jak mam zmusić sąsiadów do zgody na prowadzenie mediów przez
    > ich teren? Czy sprawa musi trafić do sądu? Jeżeli tak to jak długo

    Służebnośc przeprowadzenia mediów (kabla, rury) jest rodzajem służebności
    drogowej, ale nie jest tożsama ze służebnością przejazdu i przechodu.
    Konieczne jest ustanowienie dodatkowej służebności.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 3. Data: 2004-05-02 20:51:47
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nowy" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie: jak mam zmusić sąsiadów do zgody na prowadzenie mediów przez
    ich
    > teren?

    poprzez gratyfikacje finansowa??

    pozdro
    xmarcel

  • 4. Data: 2004-05-03 06:05:23
    Od: "Nowy" <b...@m...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Nowy" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    > ich
    >
    > poprzez gratyfikacje finansowa??
    Czy jesteś w stanie podać jakiej wielkości koszty wchodzą w grę?

  • 5. Data: 2004-05-03 06:06:45
    Od: "Nowy" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <No_priv@Just_pub.pl> napisał w wiadomości
    > Służebnośc przeprowadzenia mediów (kabla, rury) jest rodzajem służebności
    > drogowej, ale nie jest tożsama ze służebnością przejazdu i przechodu.
    > Konieczne jest ustanowienie dodatkowej służebności.

    Czyli droga sądowa? Jak się odbywa taka rozprawa? Jest to jakieś
    postępowanie uproszczone?

  • 6. Data: 2004-05-03 07:34:28
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > Czy jesteś w stanie podać jakiej wielkości koszty wchodzą w grę?

    to zalezy od sztuki negocjacji.
    moi sasiedzi jak dostali tysiaca to jeszcze pomogli kopac ;)

    pozdro
    xmarcel

  • 7. Data: 2004-05-03 08:50:58
    Od: "Nowy" <b...@m...pl>

    > to zalezy od sztuki negocjacji.
    > moi sasiedzi jak dostali tysiaca to jeszcze pomogli kopac ;)

    A w jaki sposób rozwiązałeś to od strony formalnej? Umowa służebności za
    wynagrodzeniem jednorazowy? Czy też na piśmie tylko zgoda a kasa z ręki do
    ręki?

  • 8. Data: 2004-05-03 09:03:19
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

> [...]
    za
    > wynagrodzeniem jednorazowy? Czy też na piśmie tylko zgoda a kasa z

    notarialna, wieczysta umowa sluzebnosci
    z zastrzezeniem, ze wiaze ona rowniez kazdego nastepnego wlasciciela

    wroce jeszcze do ceny:
    moi sasiedzi zadowolili sie 1 tys, ale znojomy zaplacil 12

    pozdro
    xmarcel

  • 9. Data: 2004-05-03 09:27:44
    Od: "Nowy" <b...@m...pl>

> [...]
    >
    > wroce jeszcze do ceny:
    > moi sasiedzi zadowolili sie 1 tys, ale znojomy zaplacil 12

    To już bym wolał jednak oddać sprawę do sądu niż płacić 12kzł...