  • 51. Data: 2007-12-17 13:51:05
    Temat: Re: Śluby kościelne po 46 roku -nielegalne ;)
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Tristan <n...@s...pl> naskrobał/a w news:fk5q6u$su5$2@news.onet.pl:

    > Tak, jest takie słowo w SJP. Gorzej z miszczem....

    I przy tej bigamii jest coś o spółkach cywilnych?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 52. Data: 2007-12-17 14:27:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 14:51
    (autor Goomich
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <X...@1...0.0.1>):

    > I przy tej bigamii jest coś o spółkach cywilnych?

    Nie, jest o czytaniu ze zrozumieniem.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 53. Data: 2007-12-17 14:29:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 14:43
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk5ug8$2cv$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Przecież sugerowałem zawarcie z żonami spółek, a nie małżeństwa.

    Tak, ale jako wierzący potrzebuję również małżeństwa religijnego. O tym
    piszę cały czas -- o rozdziale prawa od religii. W prawie religijnym chcę
    małżeństwa, a w prawie cywilnym spółki, choć nie do końca takiej samej, jak
    typowa SC, czego niektórzy tutaj nie rozumieją.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 54. Data: 2007-12-17 14:44:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Tak, ale jako wierzący potrzebuję również małżeństwa religijnego.

    To przykro mi to mówić, ale jako wierzący masz narzucane to co jest
    małżeństwem według religii w którą wierzysz. I prawo nie ma nic do tego.

    > W prawie religijnym chcę małżeństwa, a w prawie cywilnym spółki, choć nie do końca
    takiej samej, jak
    > typowa SC, czego niektórzy tutaj nie rozumieją.

    Czyli zawierasz małżeństwo w stylu religijnym i odpuszczasz sobie
    małżeństwo w stylu USC.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 55. Data: 2007-12-17 14:49:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 15:44
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk622q$e76$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > To przykro mi to mówić, ale jako wierzący masz narzucane to co jest
    > małżeństwem według religii w którą wierzysz. I prawo nie ma nic do tego.

    No właśnie ma. Moja religia przewiduje do 4 żon. Tak więc mogę mieć
    religijnie do 4, ale jak się o tym dowie Organ to mnie za bigamię uwali. Do
    tego nie mogę pozostałym 3 żonom zapewnić takiego samego traktowania
    prawnego jak tej 1, prawnej.

    > Czyli zawierasz małżeństwo w stylu religijnym i odpuszczasz sobie
    > małżeństwo w stylu USC.

    No widzisz, ale ZTCW to tak se ne da to raz, a dwa wtedy żona nie jest żoną
    prawnie, co znów też rodzi komplikacje. Dlatego mówię, że obecny system
    małżeństwa jest dostosowany wyłącznie do jednej religii - katolickiej. Jest
    to samo ślubowanie wierności do śmierci. Nie ma czasowego małżeństwa, nie
    ma wielożeństwa... Rzeczy typowych w różnych religiach niekatolickich.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 56. Data: 2007-12-17 14:50:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    to samo ślubowanie wierności do śmierci. Nie ma czasowego małżeństwa, nie
    ma wielożeństwa... Rzeczy typowych w różnych religiach niekatolickich.

    Gdyby mój model był sprzeczny z katolickim, to można by się spierać który
    lepszy, ale mój jest kompatybilny z katolickim, ale go rozszerza.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 57. Data: 2007-12-17 14:55:35
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 15:50:59 +0100, Tristan napisał(a):

    > Gdyby mój model był sprzeczny z katolickim, to można by się spierać
    > który lepszy, ale mój jest kompatybilny z katolickim, ale go rozszerza.

    Tia...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 58. Data: 2007-12-17 14:55:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Tak, jest takie słowo w SJP. Gorzej z miszczem....

    Miszcz, Boski - a.k.a. Żółwi Pustelnik ;->

  • 59. Data: 2007-12-17 15:26:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > No właśnie ma. Moja religia przewiduje do 4 żon. Tak więc mogę mieć
    > religijnie do 4, ale jak się o tym dowie Organ to mnie za bigamię uwali.

    Tak ci sie tylko wydaje. Religijnie to możesz mieć ile chcesz żon i
    organom nic do tego.
    Bigamia dotyczy tylko małżeństw w rozumieniu kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego.

    > No widzisz, ale ZTCW to tak se ne da to raz, a dwa wtedy żona nie jest żoną
    > prawnie, co znów też rodzi komplikacje.

    Nie żeń się w ogóle, wtedy nie będzie dyskryminacji którejkolwiek z żon.

    Dlatego mówię, że obecny system małżeństwa jest dostosowany wyłącznie do
    jednej religii - katolickiej.

    Oczywiście że nie. Jest to system dostosowany do naszej kultury, tak jak
    w innych krajach, powiedzmy arabskich, do ich kultury.
    I we wszystkich (chyba) religiach chrześcijańskich jest monogamia. Więc
    nie mieszaj do tego katolików.

  • 60. Data: 2007-12-19 20:46:58
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 11:12:42 +0100, Tristan napisał(a):

    > No i mamy akceptować to? Prawo tu też jest gupie i ludzie je obchodzą
    > cudując. Więc dałeś dobry przykład następnego kawałka gdzie powinny powstać
    > formy inne.

    Po przemysleniu musze przyznac Ci racje. Powinna isteniec forma prawna dla
    zwiazku "okresowego". Ale to tradycyjne malzenstwo zostawmy w spokoju.

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .