  • 31. Data: 2007-12-16 20:11:46
    Temat: Re: Śluby kościelne po 46 roku -nielegalne ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson pisze:

    > Małżeństwo zawiera się z miłości, a nie w celach podatkowych, ty
    > wstrętny materialisto ;)

    ROTFL

    > Ja nie wiedzę problemu. Obecne uregulowania prawne pozwalają na
    > załatwienie tych i innych spraw, bez małżeństwa.

    Powodzenia.

    > Twoja inteligencja jest poniżej tu obowiązującej średniej. Nie usiłuj
    > nieudolnie wyciągać wniosków z moich wypowiedzi.

    Czyli sam nie wiesz, co piszesz...

  • 32. Data: 2007-12-16 20:25:26
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Andrzej Lawa dość niespodziewanie napisał(a):

    > A ja myślałem, że to naturalna konsekwencja seksu hetero bez
    > zabezpieczeń...

    Przez wieki było tak ( a i dzisiaj tak bywa), że seks bez zabezpieczeń to
    właśnie w małżeństwach najczęściej ma miejsce

    A tu proszę - głupi papierek i od razu dzieci się
    > lęgną... ;->

    No właśnie

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 33. Data: 2007-12-16 21:34:33
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sun, 16 Dec 2007 20:36:40 +0100, Johnson napisał(a):

    > Twoja inteligencja jest poniżej tu obowiązującej średniej. Nie usiłuj
    > nieudolnie wyciągać wniosków z moich wypowiedzi.

    Za to miewa się ostatnio sprawy w sądzie, ale powiem Ci - nie gadaj z
    trollem, ponieważ zawsze jesteś w pozycji przegranego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 34. Data: 2007-12-17 08:37:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 16:24
    (autor Goomich
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <X...@1...0.0.1>):

    > You have one message from: Tristan <n...@s...pl>

    > Może najpierw sprawdź w słowniku znaczenie tego słowa.

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=organ

    organy władzy ?instytucje, osoby rządzące czymś?

    Oczywiście nieco żartobliwie to użyłem pisząc w liczbie pojedyncznej i dużą
    literą, ale chyba wiadomo o co chodzi.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 35. Data: 2007-12-17 08:38:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 16:32
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk3gg0$gcg$2@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Jak sie zawrze 2 spółki cywilne to jest bigamia ?

    No jak zawrę 2 małżeństwa? Bo taki jest cel, prawda? Więc mam dwie żony
    religijnie....

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 36. Data: 2007-12-17 08:39:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 16:17
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk3fiu$avj$1@inews.gazeta.pl>):

    > To, że przyrównywać spółkę cywilną do małżeństwa czy czegokolwiek to jak
    > przyrównywać krzesło do krzesła elektrycznego. Różne instytucje rządzą
    > się różnymi prawami, do czegoś innego służą, są różne drogi wyjścia itd.

    No wiem, dlatego właśnie opowieści niektórych ,,jak Ci się nie podoba
    małżeństwo to zawrzyj SC'' są niewłaściwe.

    > Tak, że małżeństwo jest umową, której nie da się aż tak łatwo
    > wypowiedzieć. Coś jak najem na czas oznaczony.

    No i widzisz, ja uważam, że powinny istnieć jednak inne rozwiązania prawne.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 37. Data: 2007-12-17 08:40:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 16 grudzień 2007 20:46
    (autor Zbyszek ZiPi
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk3veq$l9g$1@inews.gazeta.pl>):

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości > Może tak,
    > ale obecnie w prawie polskim bazuje na tym, że w Sprawiedliwiej.
    > A kto się zajął dziećmi? ;)

    Podzieliliśmy się wg wkładu naszej pracy.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 38. Data: 2007-12-17 09:32:21
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 09:39:20 +0100, Tristan napisał(a):

    > No wiem, dlatego właśnie opowieści niektórych ,,jak Ci się nie podoba
    > małżeństwo to zawrzyj SC'' są niewłaściwe.

    Są właściwe. Istotą związku małżeńskiego jest trudność wyplątania się (w
    przypadku ślubu kościelnego) oraz - relatywna - łatwość (w przypadku
    ślubu cywilnego).
    To tak jakbyś zaczął narzekać "dlaczego nie ma stosunku pracy bez
    obowiązku świadczenia pracy" itd. Po prostu tak jest.

    > No i widzisz, ja uważam, że powinny istnieć jednak inne rozwiązania
    > prawne.

    Proponuję stworzyć nową grupę pl.soc.prawo.de.lege.ferenda, zaś
    istniejącej dać nazwę pl.soc.prawo.de.lege.lata ;-)

  • 39. Data: 2007-12-17 10:12:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 10:32
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk5fn5$nof$1@inews.gazeta.pl>):

    > Są właściwe. Istotą związku małżeńskiego jest trudność wyplątania się (w
    > przypadku ślubu kościelnego) oraz - relatywna - łatwość (w przypadku
    > ślubu cywilnego).

    No właśnie łatwość ta jest mocno dyskusyjna. I trudność wyplątania się nie
    jest powodowana niczym, poza religijnymi naleciałościami.

    > To tak jakbyś zaczął narzekać "dlaczego nie ma stosunku pracy bez
    > obowiązku świadczenia pracy" itd. Po prostu tak jest.

    No i mamy akceptować to? Prawo tu też jest gupie i ludzie je obchodzą
    cudując. Więc dałeś dobry przykład następnego kawałka gdzie powinny powstać
    formy inne.

    > Proponuję stworzyć nową grupę pl.soc.prawo.de.lege.ferenda, zaś
    > istniejącej dać nazwę pl.soc.prawo.de.lege.lata ;-)

    Dlaczego? To jest grupa DYSKUSYJNA a nie interfejs do ustaw. Więc można se
    DYSKUTOWAĆ także o tym, co w prawie jest do wymiany.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 40. Data: 2007-12-17 10:21:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 11:12:42 +0100, Tristan napisał(a):

    > No właśnie łatwość ta jest mocno dyskusyjna. I trudność wyplątania się
    > nie jest powodowana niczym, poza religijnymi naleciałościami.

    Może zasadą pacta sunt servanda?
    OIPD to wczesnoradziecki model małżeństwa zakładał wypowiedzenie umowy
    małżeńskiej. Ale nawet tam się nie przyjął.

    > No i mamy akceptować to? Prawo tu też jest gupie i ludzie je obchodzą
    > cudując. Więc dałeś dobry przykład następnego kawałka gdzie powinny
    > powstać formy inne.

    No to proponuję zwrócić się z tym do swojego posła ;-)

    > Dlaczego? To jest grupa DYSKUSYJNA a nie interfejs do ustaw. Więc można
    > se DYSKUTOWAĆ także o tym, co w prawie jest do wymiany.

    Łatwiej będzie oddzielić marzenia od rzeczywistości ;-)