  • 31. Data: 2005-03-28 10:26:47
    Temat: Re: Slozbowy samochod, fotoradar i nieudolność straży miejskiej (długie)
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Sebol napisał(a):
    > Teoria nie mająca nic wspólnego z praktyką.

    To jaka jest praktyka?

    KG

  • 32. Data: 2005-03-28 11:50:16
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Beniamin <b...@c...pl> wrote:

    > 4. Pożyczyłem samochód mojemu koledze. Nazywa się Karel Masny (czy inne
    > popularne nazwisko) i mieszka w miejscowości Brno w Czechach, dokładnego
    > adresu nie znam. Gdybym został zapytany w rozsądnym czasie, to bym go
    > wskazał, natomiast od kilku miesięcy kolegi już nie ma w Polsce, a jego
    > czeski telefon nie odpowiada.

    Wiesz, to jest taka historyjka ze trudno byloby doszukac sie sedziego
    ktory da jej wiare - predzej sie zdenerwuje ze usiluje sie z nigo robic
    idiote i przyklepie maksymalne widelki.

    IMHO duzo rozsadniej trzymac sie czegos takiego: "samochodem jezdze ja,
    moja zona/stala dziwczyna jesli zyje sie w wolnym zwiazku [i ew. dzieci
    jesli maja prawo jadzy]. Jesli nie ma takiej osoby to to oboje rodzicow.
    Wazne by bylo kilka osob i nie mozna stwierdzic jednoznacznie winy.
    Jednoczesnie wazne jest dlugotrwale i powtarzajace sie uzyczanie pojazdu
    w stosunkach o tym charakterze. Po pol roku w takich okolicznosciach jak
    najbardziej mozna nie pamietac kto jechal sammochodem danego dnia. A poki
    co odpowiedzialnosc karna opiera sie w tym przypadku na zasadzie winy i nie
    widze tu zadnego domniemania.

    PS:
    Widze ze nabito duzo piany - wszystkim moralizatorom przypominam, ze
    zadajacy pytanie nawet przy zalozeniu, ze to on dopuscil sie wykroczenia
    nie kwestionuje samej zasadnosci mandatu, ale przyznanie go w takiej
    wysokosci + w skutek opieszalosci funkcjonariuszy dodatkowe jest obwinionym
    w postepowaniu karnym i obciaza sie go kosztami postepowania. Na jego
    miejscu sam bylbym wsciekly i bronil sie nawet jesli nie kwestionowalbym
    zasadnosci samego mandatu wystawionego w normalnym trybie.
    A juz "odpytywanie" pracodawcy to jakas paranoja. Ktos przywolal nawet
    art. 52 KP - gdzie tu jest ciezkie naruszenie podstawowych obowiazkow
    pracowniczych? Zarzut nie do obrony przed jakimkolwiek sadem pracy. W gre
    nie wchodza tez przepisy o mieniu powierzonym bo nie powstala szkoda w
    mieniu. Kwestie ta moze regulowac IMO tylko najzwyczajniejsza umowa
    uzyczenia sila rzeczy bedaca materia cywilistyki, a nie prawa pracy.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938

  • 33. Data: 2005-03-28 12:07:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michal Bien napisał(a):

> [...]
    > miejscu sam bylbym wsciekly i bronil sie nawet jesli nie kwestionowalbym
    > zasadnosci samego mandatu wystawionego w normalnym trybie.

    Może powszechnym rozwiązaniem jest kupowanie samochodów w kredycie? ;-)

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_050326/p
    rawo/prawo_a_12.html

    M.

  • 34. Data: 2005-03-28 12:08:10
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Rafał R [Mon, 28 Mar 2005 11:54:19 +0200]:

    > Nie mam moralności kalego.

    W zasadzie to masz, skoro czepiasz sie go mimo, ze pare postow
    wyzej sam stwierdzasz ze przestrzegasz przepisow w takim zakresie
    w jakim raczej Ci nie udowodnia ich lamania.

    > Zabawne, w życiu nie spotkałem osoby, która by stwierdziła,
    > że należał się jej mandat.

    Kira, milo mi. Zgarnelam w zyciu mandat sztuk jeden, za przelecenie
    przez jezdnie na szage. Wynosil 10zl, spieszylam sie na ostatni juz
    tego dnia autobus, panowie policja byly tak mili ze podrzucili mnie
    do domu bo juz nie mialam czym jechac :) Ja tam ich lubie...

    > lub policjant się poprostu uczepił, miał zły dzień, chciał zarobić,
    > albo wykazał się niekompetencją.

    Hehe wiesz, mnie raz jeden taki straszyl ze mi 500zl wlepi za to,
    ze postawilam adidasa na lawce chcac zawiazac sznurowki ;) Taki
    jakis mlody gowniarz :) Tak ze sa policjanci i parapety, i temu
    chyba nie zaprzeczysz?

    Kira

  • 35. Data: 2005-03-28 12:56:54
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Beniamin" <b...@c...pl> popełnił 28 mar 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:KdI1e.13754$zY6.5284@news.chello.at:

    > Jeśli nie pamiętasz, żebyś go
    > komuś pożyczał, to najprawdopodobniej zaparkowałeś ty.
    Jeżeli nie pamiętasz o co chodzi w wątku,
    to najprowdopodobniej go nie przeczytałeś.
    A trzeba.

    --
    pozdro
    poreba

  • 36. Data: 2005-03-28 12:58:04
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    Użytkownik Kira napisał:

    > W zasadzie to masz, skoro czepiasz sie go mimo, ze pare postow
    > wyzej sam stwierdzasz ze przestrzegasz przepisow w takim zakresie
    > w jakim raczej Ci nie udowodnia ich lamania.

    Jeśli uważnie przeczytasz co napisałem, to:

    - napisałem, że nigdy nie przekraczam takiej granicy (prędkośc dozwolona
    + te 10-15km/h), co nie znaczy, że normą u mnie jest taka jazda. To różnica!

    - nigdzie nie napisałem, że mi wolno a komuś nie!!! a to chyba na tym
    polega moralność kalego, prawda?!?!?! Nie mam nic przeciwko by inni tez
    jeździli tak jak ja! Ba! wiele bym dał, aby wszyscy kierowcy jeździli z
    taką kulturą i poszanowaniem przepisów jak ja!

    > Kira, milo mi. Zgarnelam w zyciu mandat sztuk jeden, za przelecenie
    > przez jezdnie na szage.

    wzruszyłem się ;)

    Tak ze sa policjanci i parapety, i temu
    > chyba nie zaprzeczysz?

    masz 100% racji. Ale procent parapetów w policji jest mniejszy niż
    procent tych "niesprawiedliwych" mandatów, tu też sie zgodzimy, prawda?

  • 37. Data: 2005-03-28 13:00:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beniamin wrote:

    > Ryzykowne. Ktoś samochód zaparkował. Jeśli nie pamiętasz, żebyś go komuś
    > pożyczał, to najprawdopodobniej zaparkowałeś ty.

    Od kiedy fotoradary wyłapują _parkujące_ samochody? ;->

  • 38. Data: 2005-03-28 13:05:03
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Rafał R [Mon, 28 Mar 2005 14:58:04 +0200]:

    > Jeśli uważnie przeczytasz co napisałem, to:
    >
    > - napisałem, że nigdy nie przekraczam takiej granicy (prędkośc
    > dozwolona + te 10-15km/h), co nie znaczy, że normą u mnie jest
    > taka jazda. To różnica!

    A ja nie mowie ze jest norma. Ja mowie ze nawet jak przekraczasz
    o te 5km -- to i tak przekraczasz, no nie? A jednak niczego jakos
    w tym niestosownego najwyrazniej nie widzisz ;)

    > - nigdzie nie napisałem, że mi wolno a komuś nie!!! a to chyba
    > na tym polega moralność kalego, prawda?!?!?!

    No w zasadzie to tez na tym: "ja przekraczam i nie ma problemu,
    ale on przekroczyl i sie wykreca, kanciarz jeden!" ;)

    Inna sprawa, ze majac porownanie Niemcy - Wegry - pare innych
    a Polska, to polowie naszych kierowcow w ogole pozabieralabym
    prawa jazdy i samochody za jednym zamachem.

    > wzruszyłem się ;)

    No i widzisz jak milo od razu ;)

    > Ale procent parapetów w policji jest mniejszy niż procent tych
    > "niesprawiedliwych" mandatów, tu też sie zgodzimy, prawda?

    Pewnie ze sie zgodze. Syndrom "BoToPanieWladzoNieMojaWina" jest
    prosta wypadkowa najpowszechniejszego w PL syndromu "ToNieJa!".

    Kira

  • 39. Data: 2005-03-28 13:18:43
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    Użytkownik Kira napisał:
    > A ja nie mowie ze jest norma. Ja mowie ze nawet jak przekraczasz
    > o te 5km -- to i tak przekraczasz, no nie? A jednak niczego jakos
    > w tym niestosownego najwyrazniej nie widzisz ;)

    ależ widzę! i się poitrafię przyznać! że właśnie przekraczam te 5 km/h

    > No w zasadzie to tez na tym: "ja przekraczam i nie ma problemu,
    > ale on przekroczyl i sie wykreca, kanciarz jeden!" ;)

    każdy kto przekracza o 5 km/h nie ma problemu. Fotoradary nie lapią
    przekroczenia 5km/h. Łapią zwykle 20 i więcej (od znajomego policjanta
    wiem, że ostatnio nawet więcej - po to by nie zawalać policjantów pracą
    i wyłapywać tych najgorszych).

    Jeśli ktoś przekracza tak prędkość, że łapią go fotoradary to ma i
    powinien mieć problem. Nie ważne czy to ja, czy Ty, czy ktokolwiek inny.

    > Pewnie ze sie zgodze. Syndrom "BoToPanieWladzoNieMojaWina" jest
    > prosta wypadkowa najpowszechniejszego w PL syndromu "ToNieJa!".

    niestety :(

  • 40. Data: 2005-03-28 13:36:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał R wrote:

> [...]
    > jeździli tak jak ja! Ba! wiele bym dał, aby wszyscy kierowcy jeździli z
    > taką kulturą i poszanowaniem przepisów jak ja!

    Ach! Wzorze wszelkich cnót! Mistrzu kierownicy! Ostojo prawa i
    sprawiedliwości!

    IDŹ SIĘ UTOP W CHOLERĘ!