  • 121. Data: 2009-05-31 09:13:52
    Temat: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gvsam2$smg$...@i...gazeta.pl

    > : Co do prawa "ulicy" to ono mowi dokonuje, a nie dokonywa.

    > Sędziowie (czy prawnicy w ogóle) to też ludzie.

    A pisząc to -- mam w zanadrzu Aspirynę. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Zdanie 'robiąc to, mam w zanadrzu Aspirynę' znaczy tyle co
    'robię to z bólem serca' -- Aspiryna jest dobra na serce.
    (przed ćpaniem Aspiryny należy skonsultować się z lekarzem
    bądź farmaceutą lub prawnikiem)

  • 122. Data: 2009-05-31 09:26:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    Tak wiec:
    1/ jezykoznawcy uwazaja te forme za przestarzala i nieuzywana, a wiec
    w zasadzie juz nieprawidlowa.

    - i tu wlasnie naciagasz fakty.
    jest *prawidlowa*

    Pozdrawiam
    SDD

  • 123. Data: 2009-05-31 09:49:55
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 28 Maj, 18:48, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Tak jak dla prawa cala madrosc to ustawy,

    Nie....

    > tak dla jezyka slowniki,

    też nie...

    Pzdr
    Paweł

  • 124. Data: 2009-05-31 09:55:29
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 30 Maj, 16:40, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Ale tych uzywamy dla wzbogacenia jezyka, a dokonywa praktycznie nie
    > uzywamy w ogole i nie widze jakby dokonywa w porownaniu z dokonuje
    > mialo w korzystny sposob wplynac na jezyk. Twoja analogia nie jest
    > wiec zbyt dobra

    Ja nie używam, ale znam dwóch, a raczej dwoje takich, co używają... (też
    stara forma ;o)

    > No wlasnie, po co?

    Niektórzy jeszcze akcentują i modulują inaczej... poza wszystkim przyjemne
    jest bogactwo, ubóstwo zaś nieprzyjemne... imho przynajmniej...

    > Niemcy ustawa wymusili, zeby uzywac zamiast
    > gotyckiego s pisane jako litera beta podwojne ss

    A do mnie niektóre listy nadal przychodzą z piękną beta a nie z kretyńskim
    podwójnym s... sprawa przyzwyczajenia i kaligrafii...

    Pzdr
    Paweł

  • 125. Data: 2009-05-31 09:58:19
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > Mnie przede wszystkim interesuje dlaczego to jeszcze jest, a nie skad
    > sie wzielo.

    To tak, jakby mnie zaczęło interesować, dlaczego Ty jeszcze jesteś, a nie
    skąd się wziąłeś? Nie lepiej, że jesteś?

    Pzdr
    Paweł

  • 126. Data: 2009-05-31 10:03:07
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > Tendencja do nieprzestrzegania zasad jezykowych jest charakterystyczna
    > przede wszystkim dla ludzi niekultrualnych i niewyksztalconych. Jezyk
    > w najwiekszym stopniu swiadczy o kulturze.

    Tendencja do trzymania się zasad, dosyć kurczowo zresztą jest
    charakterystyczna przede wszystkim dla ludzi z tworzywem którego zasady
    dotyczą nieobytym, stą dtudno w ich wypadku mówić o kulturze i
    wykształceniu. Jezyk w największym stopniu świadczy o kulturze. Zaś kultura
    jest to... ech... szkoda gadać ;?

    Pzdr
    Paweł

  • 127. Data: 2009-05-31 10:09:14
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On 28 Maj, 20:57, "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> wrote:

    > Jak widzisz jest napisane ze rzadko sie te forme stosuje.

    Bo i czas owego dokonania w dokonywa i dokonuje jest różny a trochę pięknych
    konstrukcji określających przedziały czasowe i częstotliwość dokonywania
    óżnych czynności utraciliśmy... chyba bezpowrotnie... aje ja wolę umierać w
    bogactwie, nie w biedzie...

    Pzdr
    Paweł

  • 128. Data: 2009-05-31 10:14:35
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    On 30 Maj, 21:10, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

    > Swietnie, te linki potwierdzaja, ze mam racje.

    Nie...

    Tak wiec:
    1/ jezykoznawcy uwazaja te forme za przestarzala i nieuzywana, a wiec
    w zasadzie juz nieprawidlowa.

    Jeśli były używane, nigdy nie są nieprawidłowe... chyba że polonista, który
    tak twierdzi, jest baranem, do tego bez jaj i rogów...

    Pzdr
    Paweł

  • 129. Data: 2009-05-31 10:19:57
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Na potrzeby jednorazowej dyskusji mam ksiazke kupowac?

    Jak chcesz dyskutować to tak. Właśnie na potrzeby jednorazowej dyskusji. Ja,
    żeby zrozumieć dokładnie różnice między prawem naturalnym a prawem natury
    (nie prawami natury, nie mylić tego) w różnych systemach filozoficznych
    musiałem zgłębić kilka niezłej grubości pozycji... własnie tak... jak chcesz
    wiedzieć dokładnie, co jaki termin znaczy i dlaczego jest tu i teraz to
    trzeba sporo przeczytać i jedna dyskusja tego nie załatwi...

    Pzdr
    Paweł

  • 130. Data: 2009-05-31 10:26:15
    Od: "bazyli4" <b...@o...pl>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

    > 6. "Potrącić kogoś ze skutkiem śmiertelnym" - to też dziwoląg

    Nie, jest to bardzo prezyzyjne określenie, że tak powiem, zaistniałego
    zdarzenia...

    >, bo
    > potrącenie kojarzy się z delikatnym, lekkim zderzeniem się z kimś:

    W wyniku rzeczonego potrącenia, z uwagi na splot okoliczności, może dojść do
    zejścia śmiertelnego... nic w tym dziwnego i śmiesznego...

    Pzdr
    Paweł