  • 1. Data: 2004-12-15 12:02:33
    Temat: Sledztwo - umorzenie - sad i co dalej
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam prośbę o pomoc w wyjaśnieniu procedury. W sprawie o pobicie
    prowadzone było przez prokuraturę śledztwo. Prokuratura umorzyła
    śledztwo, zażalenie trafiło do sądu, a sąd podtrzymał postanowienie.
    Pokrzywdzonemu przysługuje prawo wniesienia oskarżenia prywatnego.

    Postanowienie sądu jest prawomocne, ale czy istnieją jakieś środki
    odwoławcze?
    Czy postanowienie sporządzane jest z uzasadnieniem i czy pokrzywdzony je
    otrzymuje automatycznie? Czy termin na wniesienie oskarżenia prywatnego
    biegnie od daty posiedzenia sądu, czy otrzymania postanowienia?
    Czy w postanowieniu sąd może interpretować fakty, których prokurator nie
    badał i jaki może być wpływ takiej interpretacji na dalszy tok sprawy
    (np. po wniesieniu oskarżenia prywatnego)?
    Czy w przypadku niezgodności treści postanowienia ze stanem faktycznym
    można złożyć wniosek o sprostowanie? W jakim trybie?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
    Olek

  • 2. Data: 2004-12-16 16:22:45
    Temat: Re: Sledztwo - umorzenie - sad i co dalej
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

[...]

    ooo, Olus po zebach za zbyt szybkie zablokowanie kasownikow dostal? :-)

    P.

  • 3. Data: 2004-12-16 17:29:04
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Przemek R."

    > Postanowienie sądu jest prawomocne, ale czy istnieją jakieś środki
    > odwoławcze?

    Nie.

    > Czy postanowienie sporządzane jest z uzasadnieniem i czy pokrzywdzony je
    > otrzymuje automatycznie?

    Z uzasadnieniem. Otrzyma, jeżeli nie był obecny na posiedzeniu.

    Czy termin na wniesienie oskarżenia prywatnego
    > biegnie od daty posiedzenia sądu, czy otrzymania postanowienia?

    Czy prokurator stwierdził., że czyn jest ścigany z oskarżenia prywatnego i
    dlatego umorzył ?

    > Czy w postanowieniu sąd może interpretować fakty, których prokurator nie
    > badał i jaki może być wpływ takiej interpretacji na dalszy tok sprawy
    > (np. po wniesieniu oskarżenia prywatnego)?

    Nie ma żadnego wpływu.

    > Czy w przypadku niezgodności treści postanowienia ze stanem faktycznym
    > można złożyć wniosek o sprostowanie? W jakim trybie?

    Nie można, prostuje się tylko oczywiste omyłki pisarskie.

    Pzdr.

    Marek

  • 4. Data: 2004-12-17 11:40:27
    Od: Olek Kwas <k...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
    > Z uzasadnieniem. Otrzyma, jeżeli nie był obecny na posiedzeniu.
    A jeśli był obecny? Trzeba wystąpić o wydanie postanowienia?

    > Czy prokurator stwierdził., że czyn jest ścigany z oskarżenia prywatnego
    > i dlatego umorzył ?
    Były różne wątki w tej samej sprawie. W odniesieniu do części uznał, że
    z prywatnego, co do innych - że "brak znamion czynu zabronionego".

    > Nie ma żadnego wpływu.
    To mnie pociesza.

    > Nie można, prostuje się tylko oczywiste omyłki pisarskie.
    Czy w takim razie jest jakaś (rozumiem, że już poza tym postępowaniem)
    inna forma wyrażenia sprzeciwu (np. skarga). Sędzia w ustnym
    uzasadnieniu poruszył temat, który powinien mieć znaczenie dla sprawy,
    ale został pominięty przez prokuratora. Niestety sędzia (pewnie nie
    przeczytał dokładnie akt) i uzasadnił postanowienie m.in. tym, że
    prokurator stwierdził to, do czego wcale się nie odniósł.
    Dziękuję za pomoc,
    Olek