  • 1. Data: 2011-08-05 13:49:42
    Temat: Skuteczne doręczenie pisma przez US
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    W 2006 roku nabyłem działe budowlaną (cena była bardzo atrakcyjna),
    zapłaciłem podatek od kwoty transakci w miejscowym US.
    Od jakiegoś czasu znajomi, którzy kupili działki sąsiednie dostają
    wezwania z US do zapłaty podatku wraz z odsetkami, według US cena
    rynkowa była wyższa.
    Czeka na mnie taki list na poczcie, ale od jakiegoś czasu mieszkam w
    innym miejscu, jestem tam zameldowany, i nowy adres także w moim US.
    Czy nieodebrany list z poprzedniego adresu może być uznany jako
    prawidłowo doręczony? W końcu nie mogę o zmianie adresu informować
    wszystkich instytucji w kraju.

    Potrzebuję trochę czasu na odtworzenie starych operatów gruntu.

    Paweł

  • 2. Data: 2011-08-05 14:06:16
    Temat: Re: Skuteczne doręczenie pisma przez US
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Czy nieodebrany list z poprzedniego adresu może być uznany jako
    > prawidłowo doręczony? W końcu nie mogę o zmianie adresu informować
    > wszystkich instytucji w kraju.

    Akurat US musisz.
    NIP-2 to się bodajże nazywa.

  • 3. Data: 2011-08-05 14:17:04
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 16:06:16 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> napisał:

    >Akurat US musisz.
    >NIP-2 to się bodajże nazywa.

    Toć napisałem, że mój US ma właściwy adres. NIP-2 składałem jak
    trzeba.

    Paweł

  • 4. Data: 2011-08-05 14:29:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Toć napisałem, że mój US ma właściwy adres. NIP-2 składałem jak
    > trzeba.

    No to inny urząd sobie go pozna jak będzie chciał, zwłaszcza gdy mu list
    wróci jako nieodebrany.

  • 7. Data: 2011-08-05 20:24:55
    Od: <j...@N...gazeta.pl>

    Ciekawe.
    Kilka / kilkanaście działek po jakiejś konkretnej cenie według umów
    notarialnych, a US twierdzi, że cena "rynkowa" wyższa?
    To ile innych transakcji miał US do porównania?
    Poszedłbym na udry z US i wykonał operat u rzeczoznawcy, skoro znasz tamte
    inne transkacje po równie dobrych cenach.
    Rzeczoznawca majątkowy weźmie je do porównań i masz raczej z górki.

  • 8. Data: 2011-08-05 20:32:36
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 20:24:55 +0000 (UTC), <j...@N...gazeta.pl>
    napisał:

> [...]
    >inne transkacje po równie dobrych cenach.
    >Rzeczoznawca majątkowy weźmie je do porównań i masz raczej z górki.

    Kilka działek po tej samej cenie, ale była rzeczywiście dobra.

    Paweł

  • 9. Data: 2011-08-05 20:35:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/5/2011 3:24 PM, j...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > inne transkacje po równie dobrych cenach.
    > Rzeczoznawca majątkowy weźmie je do porównań i masz raczej z górki.

    raczej w plecy.
    operat bedzie drozszy niz podatek do dopłacenia. US wie co robi.
    a pewnie nie bedzie 30% roznicy, zeby to US za niego zapłacił.

  • 10. Data: 2011-08-05 20:58:42
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-08-05 22:35, witek pisze:

    > raczej w plecy.
    > operat bedzie drozszy niz podatek do dopłacenia. US wie co robi.
    > a pewnie nie bedzie 30% roznicy, zeby to US za niego zapłacił.

    Bład, jak jest mniej niż 30% różnicy to płaci US