  • 31. Data: 2006-10-15 00:46:16
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: m...@g...com

    Jasko Bartnik wrote:

> [...]
    > przejazdu, droga z pierwszenstwem przejazdu i znak stopu. Nie bez powodu
    > ktos wymyslil dla tych trzech znakow takie ksztalty. Przy slabszej
    > widocznosci jestesmy w stanie szybko ocenic kto ma pierwszenstwo.
    > Podobnie, gdy snieg zasypal drogi i znaki przypruszyl - mozemy poznac po
    > ksztalcie. A tu jakis baran wprowadzil znak 'ustap pierwszenstwa' i 'droga
    > z pierwszenstwem przejazdu' o tym samym ksztalcie. Przeciez nie bede w
    > srodku zimy zatrzymywal sie na kazdym skrzyzowaniu zeby miotelka zgarnac
    > snieg ze znaku ... szczegolnie interesujaco wyglada to w Zakopcu w srodku

    Zazwyczaj "znak koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu" (przekreślony
    romb) i "ustąp pierwszeństwa przejazdu" (odwrócony trójkąt) występują
    razem. Więc nawet jak śnieg przypruszy, to nie ma mowy o pomyłce. A
    dodatkowy znak ostrzegający o tym że skończyło się pierwszeństwo nigdy nie
    zaszkodzi.

    p. m.

  • 32. Data: 2006-10-15 01:09:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote in message
    > Dnia 15-10-2006 o 00:42:03 <m...@g...com> napisał(a):
    >
    >. A tu jakis baran wprowadzil znak 'ustap pierwszenstwa' i 'droga z
    >pierwszenstwem przejazdu' o tym samym ksztalcie.

    Chyba wreszcie załapałem.
    Czy ty jestes pewien, że znasz zanki drogowe.
    Upewnij mnie że mam rację

    a) droga z pierwszeństwem przejazdu - kwadrat odwrócony o 45 st. To nie
    jest romb !!!!
    b) koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu - jak wyżej, ale przekreślony.
    To nie jest znak oznaczający ustąp pierwszeństwa.
    c) ustąp pierwszeństwa - odwrócony trójkąt.

  • 33. Data: 2006-10-15 01:14:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@g...com> wrote in message

    > Zazwyczaj "znak koniec drogi z pierwszeństwem przejazdu"
    > (przekreślony
    > romb) i "ustąp pierwszeństwa przejazdu" (odwrócony trójkąt) występują
    > razem.

    :)

    Aha.
    To przejedź się po Wrocławiu. O ile nie rozbijesz samochodu, to zostaniesz
    skutecznie obtrąbiony.
    Bo tam zazwyczaj znak koniec drogi z pierwszeństwm przejazdu oznacza, że
    następne skrzyżowanie jest równorzędne i to zwykle te największe. I nie
    można postawić tam znaku ustąp pierwszeństwa, bo droga poprzeczna też
    pierwszeństwa nie ma. Znak koniec drogi z pierwszeństwem stoi po prostu na
    wszystkich czterech rogach.
    Dla mieszkańców jest to wspaniała okazja do naprawy samochodu na koszt
    "świeżo przyjezdnych".

  • 34. Data: 2006-10-15 01:34:39
    Od: KOMTUR <k...@a...przed.maupa.pl>

    witek napisał(a):

    > a) droga z pierwszeństwem przejazdu - kwadrat odwrócony o 45 st. To nie
    > jest romb !!!!

    A mnie uczyli w szkole, ze kwadrat jest specyficznym rombem.
    Chyba , ze chcesz powiedziec tez, ze kawadrat nie jest prostokatem :)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Romb

    MSPANC :)

    POzdrowka

    KOMTUR

  • 35. Data: 2006-10-15 01:44:43
    Temat: [OT]Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: m...@g...com

    witek wrote:
    [...]
    > kwadrat odwrócony o 45 st. To nie
    > jest romb !!!!

    A czymże jest kwadrat jak nie rombem, równoległobokiem, czworobokiem i
    ogólnie wielobokiem?

    p. m.

  • 36. Data: 2006-10-15 01:57:57
    Temat: Re: [OT]Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@g...com> wrote in message
    > witek wrote:
    > [...]
    >
    > A czymże jest kwadrat jak nie rombem, równoległobokiem,
    > czworobokiem i
    > ogólnie wielobokiem?

    Dobra, poddaje się, dałem ciała.
    O czymś innym myślałem, coś innego napisałem.

  • 37. Data: 2006-10-15 10:27:02
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał:

    > Masz rację, ale nie zmienia to faktu, że pomylił Ci się znak "koniec drogi
    > z pierwszeństwem przejazdu" ze znakiem "ustąp pierwszeństwa". ;-)

    Przepraszam, oczywiście nie Tobie, tylko Jaskowi Bartnikowi
    znaki się pomyliły ;-)

    Krystian

  • 38. Data: 2006-10-15 11:18:56
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    m...@g...com wrote:

    > Albo mieć na rogu "alejki" zaparkowany jakiś większy samochód zasłaniający
    > widoczność,

    W takiej sytuacji w trosce o dzieci chodzące po parkingu albo własny
    lakier (wybrać wyższe dobro, niepotrzebne skreślić) wypadałoby jechać z
    prędkością pozwalającą na zatrzymanie w 0.5 metra i na ostatnim metrze
    obserwować, co się zza rogu wyłania.

    > albo mieć uzasadnione przekonanie że masz pierwszeństwo, wobec
    > czego ten po lewej/prawej zahamuje przed skrzyżowaniem zamiast wpełznąć ci
    > w bok/tył...

    Wariant "Ja mam pierwszeństwo, więc tamten ma się zatrzymać!" opisałem
    poniżej:

    > Generalnie każda zasada jest dobra, ważne żeby wszyscy na danym skrzyżowaniu
    > stosowali właśnie tą zasadę. I skoro jest zasada określona przez kodeks, to
    > po co wymyślać inne?

    A może w ogóle nie trzeba wymyślać? Na terenie hali sklepu ludzie jakoś
    jeżdżą wózkami bez żadnych określonych zasad, a mimo to bez ofiar w
    ludziach (przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem).

    -------------------+
    -------------------+

  • 39. Data: 2006-10-15 11:21:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    castrol wrote:
    > Co do parkingu hipermarketowego to IMO jest to droga publiczna.
    >
    > Zgodnie z Ustawa o drogach publicznych:
    >
    > Art. 1.
    > Drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie niniejszej ustawy do
    > jednej z kategorii dróg, z której może korzystać każdy, zgodnie z jej
    > przeznaczeniem, z ograniczeniami i wyjątkami określonymi w tej ustawie
    > lub innych przepisach szczególnych.
    >
    > Art. 2.
    > 1. Drogi publiczne ze względu na funkcje w sieci drogowej dzielą się na
> [...]

    Do której z tych kategorii, w myśl art. 1, jest Twoim zdaniem zaliczony
    parking?

    -------------------+

  • 40. Data: 2006-10-15 11:23:35
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:
    > Aby prowadzić pojazd mechaniczny masz mieć uprawnienia, niezależnie od tego
    > gdzie nim jeździsz.

    Art. 94 kw twierdzi inaczej. Do jeżdżenia po drodze niepublicznej nie
    trzeba mieć uprawnień. Parking nie jest IMO drogą publiczną.