  • 11. Data: 2009-10-12 20:03:26
    Temat: Re: Skończyła się umowa dzierżawy gruntu-miasto chce mi teraz wynająć mój własny garaż
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Czego nie rozumiesz z postu Gotfryda?

    to takie nasze polskie zeby dojebac komus na poczatku i pokazac gdzie jego
    miejsce zanim mozna mu bedzie pomoc i pokazac ile to sie wie i jakim to sie
    jest dobrodusznym ale i tak dziekuje za pomoc. wlasnie przed chwila ktos mi
    przypomnial ten art. 231 i wychodzi na to, ze tu bedzie on mial zastosowanie
    poniewaz dzialka lezy na obrzerzach miasta i praktycznie garaz jest
    zbudowany na smietniku wiec grunt ten nie ma wielkiej wartosci i pewnie
    murowany garaz znacznie przewyzsza jego wartosc. jutro bedziemy pisac pisma
    ;)

    pozdrawiam, wromek

  • 12. Data: 2009-10-12 20:18:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wromek wrote:

    > sobie na ich gruncie...

    nie ma czegoś takiego.

    "im na ich gruncie, do użytkowania dla siebie"

    popatrz na to inaczej.
    Wynajmujesz mieszkanie i robisz rozwałkę ścian bo chcesz mieć inaczej
    pokoje.

    Po pierwsze, było pytać o zgodę czy możesz i na jakich warunkach.
    po drugie jakbyś nie kombinował, to pokoje i nowe ściany dalej będą
    własnością własciciela mieszkania, a nie twoją.
    Ewentualnie, możesz (a czasami musisz) przywrócić stan poprzedni, jeśli
    właściciel mieszkania/terenu nie wyraził zgodny na zmiany i zmian nie
    akceptuje.

  • 13. Data: 2009-10-12 20:49:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wromek napisal:
    > to takie nasze polskie zeby dojebac komus na poczatku i pokazac gdzie jego
    > miejsce zanim mozna mu bedzie pomoc i pokazac ile to sie wie i jakim to sie
    > jest dobrodusznym ale i tak dziekuje za pomoc.

    Chyba masz chwilowa nadwrazliwosc, bo w pozostalych postach takich
    intencji sie nie doszukalem.

> [...]
    > murowany garaz znacznie przewyzsza jego wartosc. jutro bedziemy pisac pisma

    Powodzenia. Kazdy kawalek gospodarki, gruntu itd. wyrwany z urzedniczych lap
    jest krokiem naprzod ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-10-13 06:04:10
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > jak mam cos madrego do powiedzenia to mowie/pisze, jak nie mam to siedze
    > cicho...taka moja zasada, fajna jest i oszczedza czas moj i innych.
    > pozdrawiam, wromek

    Odpowiedziałem precyzyjnie na Twoje pytania matołku.

    --
    Paweł

  • 15. Data: 2009-10-14 16:47:29
    Od: games <g...@g...home.pl>

    Nie wiem czy widziales program na discovery o przenosinach trwale
    zwiazanych z gruntem budynkow na duze odleglosci. Ciekawe jak w takim
    wypadku polskie bezprawie patrzy na takie przypadki (kradziez?).

    osobiscie postawil bym ultimatum albo przedluzacie umowe albo zabieram
    garaz wraz z fundamentam i pozostawiam ten grynt w takim stanie w jakim
    go zastalem.

  • 16. Data: 2009-10-15 06:09:04
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > osobiscie postawil bym ultimatum albo przedluzacie umowe albo zabieram
    > garaz wraz z fundamentam i pozostawiam ten grynt w takim stanie w jakim go

    teraz gadasz bardziej do rzeczy :)
    widzialem ten program ale takie cos jest raczej nieoplacalne/nie warte
    swieczki ;)
    myslelismy o zostawieniu kupy gruzu na miejscu ale to tez jest dla nas
    wysilek i niepotrzebna strata czasu-nie jestesmy psami ogrodnika.
    na pewno zabierzemy co mozliwe, tak, ze beda musieli jeszcze wlozyc pare
    zlotych zanim wynajma to komus innemu (zabierzemy np. drewniane drzwi w
    calkiem dobrym stanie). Na razie piszemy zeby skorzystali z art. 231 i
    nakazali nam wykup gruntu, jak nie bedą chcieli to my bedziemy chcieli zwrot
    wartosci garazu.

    pozdrawiam, wromek

  • 17. Data: 2010-11-04 20:41:58
    Temat: Re: Skończyła_się_umowa_dzierżawy
    Od: "liza1" <skoblik@WYTNIJ_TOpoczta.onet.pl>

    Panie Bogdanie ciarki mnie przeszły czytając pana wypowiedż. Mam pytanie
    jak to możliwe,że Urząd Miasta( wydzierżawiający), znając przepisy prawa
    zawiera umowę na 2 lata, przedłużając o kolejne 2 lata i jednocześnie
    wydaje pozwolenie na budowę dość sporego domku murowanego 70m zaznaczajac
    bez prawa ubiegania się od wydzierżawiajacego o zwrot poniesionych nakładów
    co tu jest grane? czy ja dobrze pana zrozumiałam, że jeżeli sobie coś tam ubzdurają i
    zerwia umowe
    to będzie to ich własnością? Czy mogą na działkach rekreacyjnych wydawać takie
    pozwolenia?
    czy tylko na 25m przecież to pot i krew ludzi wcale nie majętnych Czy to jest zgodne
    z prawem budowlanym?
    Pozdrawiam Pan i czekam na odpowiedż
    liza