  • 1. Data: 2009-05-15 16:40:58
    Temat: Sklep nie przyjmuje zwrotów
    Od: r...@m...com

    Witam,
    W jednym ze sklepów z akcesoriami rowerowymi, przy kasie był napis w stylu
    "prosimy o przemyślane zakupy, gdyż nie przyjmujemy zwrotów".
    Sprzedawca potwierdził ten stan rzeczy.

    Czy jest to zgodne z prawem?

    Obiło mi się o uszy, że towar można zgodnie z prawem zwrócić w stanie
    nieuszkodzonym bodaj w ciągu 7 lub 10 dni od dnia zakupu.

  • 2. Data: 2009-05-15 17:01:40
    Temat: Re: Sklep nie przyjmuje zwrotów
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Obiło mi się o uszy, że towar można zgodnie z prawem zwrócić w stanie
    > nieuszkodzonym bodaj w ciągu 7 lub 10 dni od dnia zakupu.

    Tylko przy zakupach via internet. W pozostałych przypadkach tylko przez
    grzeczność sprzedawcy.

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2009-05-15 19:03:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości
    > Tylko przy zakupach via internet. W pozostałych przypadkach tylko przez
> [...]

    Doszegółowię, że nie tyle przez Internet, co na odległość, bo co do zasady
    można przecież w sklepie towar zamówić telefonicznie czy faksem
    przykładowo. reszta się zgadza. Przyjęcie zwrotu, to dobra wola sklepu.

  • 4. Data: 2009-05-15 20:00:01
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 15 May 2009 21:03:53 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Doszegółowię, że nie tyle przez Internet, co na odległość, bo co do zasady
    > można przecież w sklepie towar zamówić telefonicznie czy faksem
    > przykładowo. reszta się zgadza.

    Po prostu w siedzibie sprzedawcy/sklepie powinno być można towar przed
    zakupem dokładnie obejrzeć. Przy kupnie na odległość ustawodawca daje
    możliwość kupującemu na obejrzenie towaru w domu. Nie mniej jednak koszty
    zwrotu ponoci kupujący. Zanim więc coś zamówi się na odległość, trzeba
    dłuższą chwilę się zastanowić.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

  • 5. Data: 2009-05-15 22:50:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-15 22:00, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > możliwość kupującemu na obejrzenie towaru w domu. Nie mniej jednak koszty
    > zwrotu ponoci kupujący. Zanim więc coś zamówi się na odległość, trzeba

    Najlepiej zamawiać zdalnie a odbierać osobiście... nie traci się kasy a
    ma się 10 dni na zwrot jak coś nie pasi :)

  • 6. Data: 2009-05-15 23:03:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej zamawiać zdalnie a odbierać osobiście... nie traci się kasy a ma
    > się 10 dni na zwrot jak coś nie pasi :)

    Wlasnie raczej nie. Sprzedawca moze wowczas podnosci, ze do sprzedazy doszlo
    w jego siedzibie, a wiec przepisy o sprzedazy na odleglosc nie maja
    zastosowania.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-05-15 23:17:53
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-05-16 01:03, SDD pisze:

    > Wlasnie raczej nie. Sprzedawca moze wowczas podnosci, ze do sprzedazy doszlo
    > w jego siedzibie, a wiec przepisy o sprzedazy na odleglosc nie maja
    > zastosowania.

    A nie jest tak, że istotą rzeczy jest to jak został dany produkt
    zamówiony, a nie w jaki sposób odebrany?

  • 8. Data: 2009-05-15 23:40:39
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    SDD napisal:
    > Wlasnie raczej nie. Sprzedawca moze wowczas podnosci, ze do sprzedazy doszlo
    > w jego siedzibie, a wiec przepisy o sprzedazy na odleglosc nie maja
    > zastosowania.

    Nie moze. Liczy sie sposob zawarcia umowy, a nie sposob odbioru.
    Odbierajcym moze byc np. kurier, pracownik firmy, osoba wynajeta itd.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-05-16 16:17:28
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <k...@p...pl>

    PlaMa pisze:

    > A nie jest tak, że istotą rzeczy jest to jak został dany produkt
    > zamówiony, a nie w jaki sposób odebrany?

    Jakby tak było, to każdy wychodziłby ze sklepu, wyciągał komórkę,
    dzwonił z zamówieniem i wracał odebrać.
    Zamówienie zdalne to jeszcze nie jest zdalny zakup.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG: 291246, skype: kenickie_PL

  • 10. Data: 2009-05-17 19:17:02
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 16 May 2009 01:03:32 +0200, SDD napisał(a):

    > Wlasnie raczej nie. Sprzedawca moze wowczas podnosci, ze do sprzedazy doszlo
    > w jego siedzibie, a wiec przepisy o sprzedazy na odleglosc nie maja
    > zastosowania.

    Mylisz rezerwację towaru ze sprzedażą - w pierwszym przypadku faktycznie
    jest tak jak piszesz. W drugim nie ma znaczenia gdzie odbierasz - umowę
    zawarłeś poza lokalem.

    Pozdrawiam,
    Henry