  • 11. Data: 2006-01-07 11:49:44
    Temat: Re: Sklep nie chce wystawić faktury
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-01-05 13:32 użytkownik Robert napisał :

    >Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    >wiadomości news:dphj5c$opv$1@news.dialog.net.pl...

    >Nie ma takich terminów !
    >W ciągu 7 dni to musi wystawić dokument potwierdzający sprzedaż nawet jakby
    >bardzo nie chciał - bo mu się np. tusz skończył. A fakturę możesz żądać i po
    >120 dniach i też musi ją wystawić. Przepisy trzeba czytać ze zrozumieniem.

    Jesteś pewien, że tak jest? Masz podstawę prawną? Pytam bo mój dostawca
    internetu nie chce mi wystawiać faktur. Płacę przelewami bankowymi, do
    siedziby dostawcy mam daleko i nie chce mi się tam chodzić albo nie mam
    czasu. Kiedy przychodzę tam raz na jakiś czas, to właściciel mówi mi, że
    faktury nie wystawi bo minął miesiąc od zapłaty. Prosiłem go kiedyś czy
    nie mógłby wystawiać faktur i przechowywać ich dla mnie, a ja bym
    przychodził po nie raz na kilka miesięcy, ale on stwierdził, że nie i
    mam przychodzić co miesiąc? Czy on tak może? :>

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 12. Data: 2006-01-07 11:54:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@m...one.pl> napisal(a):
> [...]
    > przychodził po nie raz na kilka miesięcy, ale on stwierdził, że nie i
    > mam przychodzić co miesiąc? Czy on tak może? :>

    Oczywiście, że nie. Fakturę ma obowiązek wystawić w ciągu siedmiu dni od
    sprzedaży. Jeśli jesteś konsumentem, to na Twój wniosek. Koniec, kropka.
    Jest to wyraźnie powiedziane w ustawie o VAT.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 13. Data: 2006-01-07 17:08:46
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:
> [...]
    > przechowywać ich dla mnie, a ja bym przychodził po nie raz na kilka
    > miesięcy, ale on stwierdził, że nie i mam przychodzić co miesiąc? Czy

    Moi klienci mają ten sam problemm, ale ja faktury odkładam do szuflady, albo
    wysyłam mailem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2006-01-07 19:49:20
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2006-01-07 12:54 użytkownik Samotnik napisał :

    >Oczywiście, że nie.

    Dobrze zrozumiałem? On tak _nie_może_ robić?

    >Fakturę ma obowiązek wystawić w ciągu siedmiu dni od
    >sprzedaży. Jeśli jesteś konsumentem, to na Twój wniosek. Koniec, kropka.
    >Jest to wyraźnie powiedziane w ustawie o VAT.

    W takim razie wystarczy jak np. zadzwonię do niego co miesiąc i powiem
    "Proszę mi wystawić fakturę"? I potem mogę przyjść po nią za pół roku? A
    co jeśli gość powie "Nie mam bo wyrzuciłem/zgubiłem/cokolwiek"?

  • 15. Data: 2006-01-07 20:11:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@m...one.pl> napisal(a):

    > W takim razie wystarczy jak np. zadzwonię do niego co miesiąc i powiem
    > "Proszę mi wystawić fakturę"? I potem mogę przyjść po nią za pół roku? A
    > co jeśli gość powie "Nie mam bo wyrzuciłem/zgubiłem/cokolwiek"?

    Mówisz "poproszę zatem o duplikat". :) Ma obowiązek wystawić duplikat
    faktury, który jest tą samą fakturą z dopiskiem "duplikat, oryginał,
    wystawiono dnia xx.yy.rrrr" :)

    Jeśli jednak jesteś konsumentem, to on nie musi wystawiać faktury.
    Dopiero na Twój wniosek. Jeśli jej sobie nie zażyczysz w ciągu siedmiu
    dni, to nie wystawi, no i potem duplikatu też nie będzie można wyrwać.
    Najlepiej dać (lub wysłać poleconym) mu takie pisemko, w którym
    oświadczasz, że życzysz sobie wystawiania faktur za realizację usługi
    wg umowy takiej i śmakiej do czasu rozwiązania umowy. Jeśli nie będzie
    wystawiał faktur, to wtedy z takim pisemkiem prościutko do jego urzędu
    skarbowego idź i wyjaśnij komuś o co chodzi.

  • 16. Data: 2006-01-08 22:16:46
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Fakturę ma obowiązek wystawić w ciągu siedmiu dni od
    > sprzedaży. Jeśli jesteś konsumentem, to na Twój wniosek. Koniec, kropka.
    > Jest to wyraźnie powiedziane w ustawie o VAT.

    Z tego typu praktyk wynika "taniość" internetu w niektórych firemkach ;-).

  • 17. Data: 2006-01-09 04:04:06
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 7 sty o godzinie 12:54, na pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):

    > Oczywiście, że nie. Fakturę ma obowiązek wystawić w ciągu siedmiu dni od
    > sprzedaży.

    Polecam pl.soc.prawo.podatki

    --
    Pozdro... Artur Ch.