-
1. Data: 2005-08-02 16:03:49
Temat: Sklep internetowy odmowil mozliwosci odeslania twaru
Od: "Robot" <R...@h...com>
Witam,
Znajomy zamowil notebook w sklepie internetowym.
Do notebooka kazal dolozyc pamiec RAM.
Otrzymany notebook nie spelnia jego oczekiwan
i korzystajac z mozliwosci odstapienia od umowy
w ciagu 10 dni, chcial zwrocic towar.
Sklep odmowil, stwierdzajac, ze towar zostal
zmodyfikowany (zostal dolozony RAM).
Czy sklep mial racje?
Jesli nie mial, to co zawrzec w odpowiedzi na
odmowe, aby wykazac, ze nie maja racji i powinni
przyjac towar oraz zwrocic pieniadze?
Z gory dziekuje za pomoc.
Robot.
Oto odpowiedz sklepu:
"Witam,
W odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, że reprezentowana przeze
mnie Spółka odmawia uznania podnoszonych roszczeń.
Zakupiony notebook został zmodyfikowany zgodnie z określonymi przez Pana w
zamówieniu właściwościami.
Zgodnie z Art.10 ust.3. pkt. 4 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku:
"świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"
Okoliczność ta powoduje utratę przysługującego Konsumentowi uprawnienia
dotyczącego możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość w oparciu
o cytowaną ustawę."
-
2. Data: 2005-08-02 17:58:38
Temat: Re: Sklep internetowy odmowil mozliwosci odeslania twaru
Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
Dnia 02/08/2005 18:03, Robot wrote :
> Witam,
>
> Znajomy zamowil notebook w sklepie internetowym.
> Do notebooka kazal dolozyc pamiec RAM.
> Otrzymany notebook nie spelnia jego oczekiwan
> i korzystajac z mozliwosci odstapienia od umowy
> w ciagu 10 dni, chcial zwrocic towar.
> Sklep odmowil, stwierdzajac, ze towar zostal
> zmodyfikowany (zostal dolozony RAM).
> Czy sklep mial racje?
> Jesli nie mial, to co zawrzec w odpowiedzi na
> odmowe, aby wykazac, ze nie maja racji i powinni
> przyjac towar oraz zwrocic pieniadze?
>
> Z gory dziekuje za pomoc.
>
> Robot.
>
> Oto odpowiedz sklepu:
> "Witam,
> W odpowiedzi na Pana zapytanie uprzejmie informuję, że reprezentowana przeze
> mnie Spółka odmawia uznania podnoszonych roszczeń.
>
> Zakupiony notebook został zmodyfikowany zgodnie z określonymi przez Pana w
> zamówieniu właściwościami.
>
> Zgodnie z Art.10 ust.3. pkt. 4 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
> niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
> przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.) prawo
> odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku:
> "świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
> niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"
>
> Okoliczność ta powoduje utratę przysługującego Konsumentowi uprawnienia
> dotyczącego możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość w oparciu
> o cytowaną ustawę."
>
>
Wykładnia art. 10 ust. 3 pkt. 4 ustawy stosowana przez Państwa jest
błędna. Konsument wskazał bowiem wyłącznie jedną z właściwości
zakupionego przedmiotu (ilość pamięci RAM) nie określając pozostałych
właściwości zakupionego przedmiotu (karty graficznej, wielkości dysku
twardego etc.) Jak wynika z literalnej wykładni tego przepisu,
wyłączenie możliwości zwrotu towaru dotyczy wyłącznie takiej sytuacji,
kiedy wszystkie (względnie istotne) właściwości zostały przez konsumenta
określone w złożonym przez niego zamówieniu -- zwracam uwagę na liczbę
mnogą słowa "właściwość" w rzeczonym przepisie. Zawsze bowiem składając
zamówienie kupujący określa co najmniej jedną właściwość świadczenia --
gdyż wskazuje, który przedmiot zamierza kupić. Zamawiając na przykład w
sklepie internetowym z różnokolorowymi koralikami jeden zielony koralik
o średnicy 10 mm kupujący określa 2 właściwości koralika -- kolor i
rozmiar. Oczywistym jest jednak, że w ten sposób kupujący nie pozbawił
się możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
Jaki to sklep (warto wiedzieć gdzie nie kupować).
--
Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession
of a good fortune, must be in want of a wife. (Jane Austen)
-
3. Data: 2005-08-02 18:53:00
Temat: Re: Sklep internetowy odmowil mozliwosci odeslania twaru
Od: "Robot" <R...@h...com>
> Wykładnia art. 10 ust. 3 pkt. 4 ustawy stosowana przez Państwa jest
> błędna. Konsument wskazał bowiem wyłącznie jedną z właściwości zakupionego
> przedmiotu (ilość pamięci RAM) nie określając pozostałych właściwości
> zakupionego przedmiotu (karty graficznej, wielkości dysku twardego etc.)
> ...
Dziękuję za odpowiedź.
Poleciłem znajomemu odpisać sklepowi internetowemu zgodnie z Pana
sugestią.
Obawiam się jednej rzeczy - sprawa zapewne się przeciągnie poza ustawowe
10 dni. Czy w tym przypadku sprawa nie przepadnie?
Być może warto zarządać od sklepu internetowego ich pierwotnej decyzji
na piśmie (w tej chwili korespondencja odbywa się poprzez e-mail),
aby w ten sposób mieć dowód, że sprawa została zapoczątkowana
przed 10-dniowym terminem?
> Jaki to sklep (warto wiedzieć gdzie nie kupować).
Sklep, w którym znajomy nabył notebook i który odmówił, z podanego
w mojej pierwotnej wiadomości powodu (o którym Pan napisał, że
jest niesłuszny), zwrotu towaru to:
www.komputronik.pl
Robot.
-
4. Data: 2005-08-02 19:43:14
Temat: Re: Sklep internetowy odmowil mozliwosci odeslania twaru
Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
Dnia 02/08/2005 20:53, Robot wrote :
>>Wykładnia art. 10 ust. 3 pkt. 4 ustawy stosowana przez Państwa jest
>>błędna. Konsument wskazał bowiem wyłącznie jedną z właściwości zakupionego
>>przedmiotu (ilość pamięci RAM) nie określając pozostałych właściwości
>>zakupionego przedmiotu (karty graficznej, wielkości dysku twardego etc.)
>>...
>
> Dziękuję za odpowiedź.
> Poleciłem znajomemu odpisać sklepowi internetowemu zgodnie z Pana
> sugestią.
> Obawiam się jednej rzeczy - sprawa zapewne się przeciągnie poza ustawowe
> 10 dni. Czy w tym przypadku sprawa nie przepadnie?
> Być może warto zarządać od sklepu internetowego ich pierwotnej decyzji
> na piśmie (w tej chwili korespondencja odbywa się poprzez e-mail),
> aby w ten sposób mieć dowód, że sprawa została zapoczątkowana
> przed 10-dniowym terminem?
Nie powinno. Za dowód powinny wystarczyć zachowane maile (wraz z
nagłówkami). Nie zaszkodzi jednak tak postąpić jak pisze Pan powyżej a
jeśli 10 dni nie upłynęło wysłać do sklepu list polecony z odpowiednią
treścią -- tj. że w nawiązaniu do wcześniejszej korespondencji...
odstępuję od umowy... argumentacja niesłuszna...
Ponadto, proszę pamiętać, że to co napisałem poprzednio, to tylko
bajdurzenia internetowego prawnika z bardzo malutkim doświadczonkiem. W
moim rozumowaniu może być bardzo duża dziura, której nie zauważyłem --
na szczęście w obecnej sytuacji sklep ma pieniądze, kupujący ma towar --
ryzyko niewielkie a można się potargować...
--
Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
All that is necessary for the triumph of evil is that good men do
nothing. (Attributed to Edmund Burke)