  • 721. Data: 2008-01-15 09:15:43
    Temat: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 10:09:21 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > Aha, no to coz, mozesz mnie pozwac na drodze cywilnej

    Oczywiście. I żadne LOL.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 722. Data: 2008-01-15 09:20:08
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Nie dyskryminuję, ale nieumiejętność czytania nie jest przeszkodą jeśli
    > chodzi o zapoznanie się z treścią regulaminu.

    Hmmmm, ciekawe, ciekawe, a pisales, ze ma mi zostac przedstawiony i ze
    wywieszenie wystarcza, to ja ci podalem przyklad, gdy regulamin nie
    zostal mi przedstawiony i samo wywieszenie nie wystarczylo.

    no ale fakt, mozesz mnie pozwac.

    :D

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 723. Data: 2008-01-15 09:21:41
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > Oczywiście. I żadne LOL.

    LOL, LOL, wielkie lol - bo rozmawiamy o przestepstwach i wykroczeniach.
    I jesli ja nawet zlamie regulamin, to mozesz mnie pozwac w procesei
    cywilnym, ale jesli nie chcesz mnie wpuscic, to popelniasz wykroczenie
    karalne z urzedu. Stad ten LOL :) Za nierozroznianie prawa cywilnego od
    karnego.

    Mis Puchaty

  • 724. Data: 2008-01-15 09:44:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 10:20:08 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

> [...]
    > wywieszenie wystarcza, to ja ci podalem przyklad, gdy regulamin nie
    > zostal mi przedstawiony i samo wywieszenie nie wystarczylo.

    Widzę, że mamy do czynienia z nowym trollem na grupie ;-)
    Otóż powtórzę: nieumiejętność czytania nie jest przeszkodą z punktu
    widzenia prawa cywilnego.

  • 725. Data: 2008-01-15 09:50:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 10:21:41 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

> [...]
    > cywilnym, ale jesli nie chcesz mnie wpuscic, to popelniasz wykroczenie
    > karalne z urzedu. Stad ten LOL Za nierozroznianie prawa cywilnego od

    Ja nie rozróżniam? Po pierwsze dokładnie wczoraj pisałem w tym wątku-
    założonym-przez-trolla, że trzeba to rozróżnić; a sankcji karnej
    oczywiście nie ma.

    Natomiast oczywiście niemanie ochoty wpuszczenia kogoś do sklepu nie
    podlega sankcji, o której piszesz. Specjalnie dla Ciebie przepiszę tu ów
    przepis, a później rozbiorę na części pierwsze:

    " *Kto, zajmując się sprzedażą towarów* w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, *ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży* lub *umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru*, podlega karze grzywny."

    No więc odpowiedzialność jest uzależniona od dwóch warunków:
    - musi być to osoba zajmująca się sprzedażą (a więc nie sprzątaczka,
    która mówi "pan tędy nie przejdzie, bo umyłam podłogę"),
    - sklepowy towar musi przed klientem chować, lub
    - sklepowy musi odmówić sprzedaży *umyślnie i bez uzasadnionej przyczyny*.

    Zatem (napiszę jeszcze raz, chociaż wątpię, żebyś zrozumiał): 1. sklepowy
    musi odmówić sprzedaży 2. umyślnie i 3. bez uzasadnionej przyczyny.

    Jeśli przyczyna jest uzasadniona to sklepowy nie poniesie
    odpowiedzialności. Tak jak nie poniesie jej woźny czy ślusarz.

  • 726. Data: 2008-01-15 09:55:29
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    > Widzę, że mamy do czynienia z nowym trollem na grupie ;-)

    Czy ja wiem. Tak, wygladasz troche na trolla. :>

    > Otóż powtórzę: nieumiejętność czytania nie jest przeszkodą z punktu
    > widzenia prawa cywilnego.

    Momencik, to ty podales paragraf, i imotywowales, ze wystarczy, iz
    wywiesisz w w widocznym miejscu regulamin to to wystarczy. W ustawie jak
    widze jest, ze _masz przedstawic_ regulamin.

    Anyway. Jak chcesz uniknac odpowiedzialnosci za wykroczenie, nie
    wpuszczajac mnei do lokalu i łamiąc moje prawa konsumenta? Hm?

    Mis Puchaty

  • 727. Data: 2008-01-15 09:59:54
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 10:55:29 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > Momencik, to ty podales paragraf, i imotywowales, ze wystarczy, iz
    > wywiesisz w w widocznym miejscu regulamin to to wystarczy. W ustawie jak
    > widze jest, ze _masz przedstawic_ regulamin.

    Masz 16 lat czy tylko tak się zachowujesz? Bo taka metoda prowadzenia
    rozmów "a jak... a jak..." to troszkę dziecinna jest.
    ("A jak zamknę oczy? A jak powiem, że nie umiem czytać po polsku? A jak
    mnie rozbolą oczy?")
    Regulamin masz podany, jeśli jest napisany po polsku itd. to przyjmuje
    się, że masz go sobie przeczytać.

    Owszem, można się pozastanawiać co z osobą ubezwłasnowolnioną, ale nawet
    na Twoje specjalne życzenie nie zechce mi się.

    > Anyway. Jak chcesz uniknac odpowiedzialnosci za wykroczenie, nie
    > wpuszczajac mnei do lokalu i łamiąc moje prawa konsumenta? Hm?

    Normalnie. To nie jest wykroczenie.

  • 728. Data: 2008-01-15 10:00:32
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

    > Ja nie rozróżniam? Po pierwsze dokładnie wczoraj pisałem w tym wątku-
    > założonym-przez-trolla, że trzeba to rozróżnić; a sankcji karnej
    > oczywiście nie ma.

    Uffff, no dobrze, nie m asankcji karnej :)

> [...]
    > - musi być to osoba zajmująca się sprzedażą (a więc nie sprzątaczka,
    > która mówi "pan tędy nie przejdzie, bo umyłam podłogę"),

    a ochroniarz? czesto powolywaly sie tu rozne trole, ze ochroniarz nie
    prowadzi sprzedazy wiec _moze_ mnie nie wpuscic.

    > - sklepowy towar musi przed klientem chować, lub

    Wiesz jak wyglada hala supermarketu? Ja chce kupic serek. Nie wpuszczasz
    mnie, a serki sa w drugiej czesci hali. Znacyxz ukrywasz przede mna serki.

    > - sklepowy musi odmówić sprzedaży *umyślnie i bez uzasadnionej przyczyny*.

    niewpuszczenie z powodu, ze mam czerwone trampki jest umyslne i bez
    uzasadnionej przyczyny.

    > Zatem (napiszę jeszcze raz, chociaż wątpię, żebyś zrozumiał): 1. sklepowy
    > musi odmówić sprzedaży 2. umyślnie i 3. bez uzasadnionej przyczyny.

    No i dokladnie to wszystko zdarza sie, gy mnie nie wpuszcza do
    sklepu.Odmawia mi sprz3edazy (bo ja chce kupic serek), umyslnie i bez
    uzasadnionej przyczyny.

    > Jeśli przyczyna jest uzasadniona to sklepowy nie poniesie
    > odpowiedzialności. Tak jak nie poniesie jej woźny czy ślusarz.

    ale "uzasadniona przyczyna" to wiesz, ze nei jest to widzimisie
    sprzedawcy (dzis nie obslugujemy karłów)?

    Mis Puchaty

  • 729. Data: 2008-01-15 10:04:08
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

> [...]
    > rozmów "a jak... a jak..." to troszkę dziecinna jest.
    > ("A jak zamknę oczy? A jak powiem, że nie umiem czytać po polsku? A jak

    Nie no to ty stosujesz precyzyjny przyklad kiedy przedstawiasz
    regulamin, wiec pytam sie, co w wypadku, gdy ... kto snie umie czytac?

    > Regulamin masz podany, jeśli jest napisany po polsku itd. to przyjmuje
    > się, że masz go sobie przeczytać.

    JESTEM OSOBA NIEWIDOMĄ!

    No i jak mamsobie poczytac regulamin?

    > Normalnie. To nie jest wykroczenie.

    No to mamy kamienie przeciwko orzechom, bo ja powolujac sie twierdze, ze
    jest. Ty - ze nie jest. Wiec ja wzywam patrol policji i on juz
    rozstrzyga. OK?

    Mis Puchaty

  • 730. Data: 2008-01-15 10:11:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 15 Jan 2008 11:00:32 +0100, Mis Puchatek napisał(a):

    > a ochroniarz? czesto powolywaly sie tu rozne trole, ze ochroniarz nie
    > prowadzi sprzedazy wiec _moze_ mnie nie wpuscic.

    Ochroniarz może Cię nie wpuścić wówczas, gdy spełnione są przesłanki
    niewpuszczenia.

    > Wiesz jak wyglada hala supermarketu? Ja chce kupic serek. Nie wpuszczasz
    > mnie, a serki sa w drugiej czesci hali. Znacyxz ukrywasz przede mna
    > serki.

    Odpowiedzialność karna wymaga 100-procentowego zestawienia dyspozycji
    czynu z osobą. Gdyby było jak mówisz to przepis brzmiałby "każdy kto".

    > niewpuszczenie z powodu, ze mam czerwone trampki jest umyslne i bez
    > uzasadnionej przyczyny.

    Zapewne tak. Ale może się okazać, że w danym miejscu czerwone trampki nie
    pasują i wówczas przyczyna będzie uzasadniona. Albo buty są brudne. Albo
    od kogoś wali szambem. Albo sam nie wiem co jeszcze.

    > No i dokladnie to wszystko zdarza sie, gy mnie nie wpuszcza do
    > sklepu.Odmawia mi sprz3edazy (bo ja chce kupic serek), umyslnie i bez
    > uzasadnionej przyczyny.

    Zróbmy z tego teleaudio:
    A. 1. sklepowy 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    B. 1. teść sklepowego 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    C. 1. teściowy sklepa 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    D. 1. sklep teściowego 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny
    E. 1. ślusarz z teściową 2. umyślnie 3. bez uzasadnionej przyczyny

    Można głosować.

    > ale "uzasadniona przyczyna" to wiesz, ze nei jest to widzimisie
    > sprzedawcy (dzis nie obslugujemy karłów)?

    Tak, uzasadniona to nie jest widzimisię.
    Ale już np. naruszenie zasad regulaminu sprzedaży - i owszem. Np. o tym,
    że nie wolno się przepychać w kolejce nie ma w żadnej ustawie, jednak
    jeśli sklepowy nie obsłuży takiego chama - nie stanie przed sądem
    grodzkim.

    To chyba jasne?