  • 11. Data: 2005-01-09 12:30:07
    Temat: Re: Skarga na policję, znak B-2, odpowiedź policji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wiesiek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1a6e.00000ca1.41e11685@newsgate.onet.pl...

    > W zasadzie jak ci sie nie przedstawia to nie musisz im podać swoich danych
    > dokumentów :))) :

    Błędny wniosek. Policjant oczywiście ma obowiązek się przedstawić. Ale
    uchybienie temu obowiązkowi, to wykroczenie dyscyplinarne, które wcale nie
    pozbawia go prawa wykonywania czynności. Gdyby tych uchybień było sporo, to
    załóżmy mogło by to wzbudzić u legitymowanego podejrzenie, czy to jest
    policjant, czy jakiś przebieraniec. Wówczas ewentualnie uzasadnione był by
    kontakt z dyżurnym miejscowej jednostki (997) i prośba o weryfikację. Ale
    nic więcej. Odmowa okazania dokumentów jest wykroczeniem i nie ma sensu
    narażać się na taki zarzut tylko z tego powodu, że jakiś policjant nie
    dopełnił jakiś tam formalności. Tym bardziej, ze często dowieść później tego
    nie sposób.

    Dodatkowo, to z tym przedstawianiem się bywa różnie. Obowiązek jest, ale w
    niektórych sytuacjach trudno go zrealizować. Załóżmy, ze policjant podchodzi
    do sporej grupy w celu jej wylegitymowania. No i teraz pytanie praktyczne.
    Jak ten obowiązek zrealizować? Krzyczeć przez megafon? Z reguły przedstawia
    się on pierwszej legitymowanej osobie, a pozostałe podają dokumenty. Nie
    można wykluczyć, ze ktoś faktycznie jego nazwiska nie dosłyszał. Ale z kolei
    trudno by biegał i każdemu z osobna się przedstawiał.

    Reasumując, to ja gorąco polecam, by na takie drobne potknięcia policjantów
    nie reagować impulsywnie. Jak później na spokojnie dojdzie ktoś do wniosku,
    iż faktycznie nieprawidłowość była istotna (no bo to nie tylko
    przedstawianie się, mogą być inne), to zawsze można złożyć skargę i ktoś to
    wyjaśni.

  • 12. Data: 2005-01-09 12:33:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiesiek r...@p...onet.pl ...

    > Jednak lepiej jak widzisz, że jest radiowóz, mundury...dostosować sie
    > do ich poleceń....wiadomo władza ma zawsze racje..no bo jeszce Cie
    > zapakuja do radiowozu, rower konfiskują :))) hi hi...mamy wolnośc i
    > prawo ;)))

    dokladnie, ja we wspomnianych przypadkach rozmawiałem bardzo grzecznie i
    rzeczowo, mandatu nie dostałem wiec nie byłem upierdliwy, niemniej jednak z
    moich obserwacji wynika ze nieprzedstawianie sie tak samo jak branie
    łapównek to nie sa odosobnione przypadki tylko reguła!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 13. Data: 2005-01-09 14:33:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:09012005.3E1870C3@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    > moich obserwacji wynika ze nieprzedstawianie sie tak samo jak branie
    > łapównek to nie sa odosobnione przypadki tylko reguła!

    Istotną różnicą jest to, ze wzięcie łapówki jest przestępstwem, a
    nieporzedstawienie się co najwyżej wykroczeniem dyscyplinarnym.

  • 14. Data: 2005-01-09 18:39:26
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > iż faktycznie nieprawidłowość była istotna (no bo to nie tylko
    > przedstawianie się, mogą być inne), to zawsze można złożyć skargę i ktoś to

    I tu sie oczywiście z Toba jak najbardziej zgadzam, trzeba zachowywac sie
    normalnie, jednak jak w moim przypadku...to chyba jednak słusznie działam, no
    bo gdyby oni mnie tylko pouczyli, że jest taki znak, a ja że go nie zauwazyłem
    bo krzywy , a oni by sie zachowali logicznie i po ludzku, to napewno żadnego
    problemu bym nie robił. Nie pierwszy to juz mój kontakt z policja, w końcu juz
    prawie 25 lat poruszam sie po drogach ( roweru nie liczę ;)))

    pozdr.

    Wiesiek

  • 15. Data: 2005-01-10 10:05:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Istotną różnicą jest to, ze wzięcie łapówki jest przestępstwem, a
    > nieporzedstawienie się co najwyżej wykroczeniem dyscyplinarnym.

    nie pisałem o różnicach tylko o podobienstwach a konkretnie o tym ze obie
    te rzeczy sa na porzadku dziennym. Oczywiscie masz racje ze siła
    przeiwnienia jest różna.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 16. Data: 2005-01-15 23:27:32
    Od: "Maciej Stankiewicz" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > dopełnił jakiś tam formalności. Tym bardziej, ze często dowieść później tego

    A można domagać się od takiego policjanta by podał te informacje??
    I czy można żadać pokazania legitemacji??
    Z tego co czytałem to dotyczy to tylko funkcjonariuszy nieumundurowanych.
    I jak to jest z podaniem przyczyny legitemowania??

  • 17. Data: 2005-01-16 17:09:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Stankiewicz" <m...@W...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:csc8t3$3uk$1@inews.gazeta.pl...

    > A można domagać się od takiego policjanta by podał te informacje??

    Jak najbardziej. Nawet umundurowany policjant ma obowiązek na wezwanie
    okazać legitymację. Tam jest jego imię i nazwisko.

    > I czy można żadać pokazania legitemacji??

    jw.

    > Z tego co czytałem to dotyczy to tylko funkcjonariuszy nieumundurowanych.

    Funkcjonariusz nieumundurowany ma obowiązek ZAWSZE okazać legitymację przed
    przystąpieniem do czynności i bez wezwania. Umundurowany okazuje legitymację
    na wezwanie.

    > I jak to jest z podaniem przyczyny legitemowania??

    Jest ich tyle, że zawsze można jakąś wymyślić. Nie ma o co kruszyć kopii
    moim zdaniem. Co do zasady legitymuje się w celu ustalenia tożsamości. I
    takie wyjaśnienie możesz usłyszeć na pytanie. I tak nic nowego to do sprawy
    nie wnosi. Za zwyczaj policjant informuje o celu legitymowania. Ale czasem
    czyni to tylko po to, by ustalić, kto też chodzi o trzeciej nad ranem w
    ciemnej ulicy.

  • 18. Data: 2005-01-20 03:34:48
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyni to tylko po to, by ustalić, kto też chodzi o trzeciej nad ranem w

    Dostałem odpowiedź, jutro przeskanuję. Tak jak sie spodziewałem..nic nowego :)
    Piszą, że wszystko OK, bo ten policjant drugi tylko asystował...hi
    hi..ciekawe ;)
    Co do znaku, piszą,że zebrali dowody i udokumentowanie tego znaku ( co ciekawe,
    w pierwszej odpowiedzi pisali,że nie mieli takiego obowiązku i tego nie
    robili...a teraz już roboli...hm??) no i piszą, że ich zeznania nie pokrywja
    sie z moimi...więc muszę juz stawiać na świadków w sadzie..bo sprawa zmierza do
    takiego oszukiwania, abym przegrał. Ale ja ma wiarygodnuch świadków. Tak wiec
    czekam z ciekawościa na rozprawę. Co nie wykluczone, że przegram..taki to juz
    piękny kraj ;)) Juz nic do nich nie będę pisał...bo to nie ma sensu...

    Pozdrawiam

    Wiesiek

  • 19. Data: 2005-01-20 22:25:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dostałem odpowiedź, jutro przeskanuję. Tak jak sie spodziewałem..nic
    nowego :)
    > Piszą, że wszystko OK, bo ten policjant drugi tylko asystował...hi
    > hi..ciekawe ;)

    Wcale, jeśli tak było. Jak patrol ma trzy osoby, to każdy ma sie
    przedstawiać? Przedstawia się ten, który wykonuje czynności.

    Napisz, jak się skończy.