  • 1. Data: 2008-05-09 10:02:55
    Temat: Skarga kasacyjna - jak się dowiedzieć
    Od: s...@g...com

    Witam szanownych grupowiczów,

    mam krótkie pytania. Najpierw kolejne wydarzenia w kolejności
    chronologicznej:

    Złożyłam pozew do sądu rodzinnego
    Wygrałam I instancję
    Pozwany złożył apelację
    Wygrałam w SA
    Pozwany ma 2 miesiące na wniesienie skargi kasacyjnej.

    2 miesiące miną za 4 dni. Z pewnych względów zależy mi na tym, żeby
    jak najszybciej dowiedzieć się, czy ta kasacja wpłynie. Nie liczę na
    to, że dowiem się jak zapytam pozwanego.

    Pytanie - gdzie mogę się dowiedzieć, czy wpłynęła kasacja, nie
    czekając na zawiadomienie, które do mnie dotrze pewnie z jakimś
    opóźnieniem?
    a) w sądzie I intacji
    b) w sądzie apelacyjnym
    c) bezpośrednio w SN?

    Pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2008-05-09 10:11:34
    Temat: Re: Skarga kasacyjna - jak się dowiedzieć
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 09 May 2008 03:02:55 -0700, szarly napisał(a):

    > Pytanie - gdzie mogę się dowiedzieć, czy wpłynęła kasacja, nie czekając
    > na zawiadomienie, które do mnie dotrze pewnie z jakimś opóźnieniem? a) w
> [...]

    Kasację wnosi się do sądu II instancji. Zatem tam Ci wyjaśnią czy ona
    wpłynęła. Weź jednak poprawkę na to, że można ją wysłać listem w ostatnim
    dniu tego terminu. Ja bym odczekał jeszcze z tydzień.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 3. Data: 2008-05-09 21:49:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Kasację wnosi się do sądu II instancji. Zatem tam Ci wyjaśnią czy ona
    > wpłynęła. Weź jednak poprawkę na to, że można ją wysłać listem w ostatnim
    > dniu tego terminu. Ja bym odczekał jeszcze z tydzień.

    Najprościej jest chyba nic nie robić. Odpis kasacji musi być doręczony
    drugiej stronie. Brak przesyłki = brak kasacji.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 4. Data: 2008-05-09 21:52:56
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 09 May 2008 23:49:17 +0200, Johnson napisał(a):

    > Najprościej jest chyba nic nie robić. Odpis kasacji musi być doręczony
    > drugiej stronie. Brak przesyłki = brak kasacji.

    No tak, ale Koledze zależy na czasie. Odpis będzie doręczony -- kiedyś
    tam.