  • 71. Data: 2011-06-06 12:00:53
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Jun 2011 06:30:00 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > W przypadku dyskutowanym istnieje tylko jeden i *powinien* nim być
    > PESEL.

    Jest zapewne kluczem głównym, nie?

    > Jesli do identyfikacji tego samego obiektu (człowieka) używa się
    > kilku kluczy albo klucza zespolonego to coś jest poważnie spieprzone.

    Spoko - czipy zlikwidują problem 3-)

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 72. Data: 2011-06-06 12:27:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JD" 4decbbb7$0$2457$6...@n...neostrada.pl

    > W tym łóżku.

    W skrócie...

    W mieszkaniu, samochodzie i w garażu -- aby miło było w tym łóżku.

    Jak wyrzucimy kilka słów, bez których nadal
    wiadomo, o co chodzi, mamy to, co napisałeś. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2011-06-06 15:28:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 08:27, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Znaczy się, kto inny dostanie DO o tym samym numerze?

    2 minuty później może się nim okazać złodziej. Ze wzlgędu na to że dowód
    osobisty ma mniej więcej taką samą wartość jak słowo harcerza to pewno
    mu uwierza, a czasem mam wrażenie że w niektórych sytuacjach pewnym
    instytucjom jest na rękę.

    > A co, na podstawie samego zdjęcia masz 100% pewności?

    A na podstawie kilku nieweryfikowalnych cyferek masz większą?

    > Owszem, 1:n, ale uzyskanie kolejnego DO nie zrywa połączenia Kowalskiego
    > z poprzednimi dowodami.

    Ależ chodzi własnie o to aby *zrywało* połaczenia. Na tyle skutecznie że
    dowód okazany po zgłoszeniu kradzieży nie miał połączenia z czymkolwiek
    a na pewno nie z Kowalskim. Natychmiast.

  • 74. Data: 2011-06-06 15:32:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 08:17, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie! I zgłosisz utratę dokumentu! I ja go znajdę i wezmę na
    > ciebie kredyt na 100 tysięcy...

    Gdyby tumaniści pracowicie wypełniające akapity ustaw mieli pojecie co
    to jest sieć i komputer nie dałbyś rady gdybym się zorientował.
    Kilkanascie seklund po zgłoszeniu dowód przestaje mieć jakąkolwiek
    wartość. Gdyby ...

    > I bank wpisze ten numer.

    W ciemno.

    > A Ty go
    > zgłosiłeś jako utracony.... No to dalej już sobie dopisz.

    Pare miesięcy bujania się po sądach?

  • 75. Data: 2011-06-06 15:34:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.06.2011 17:28, Sebastian Biały pisze:
    > 2 minuty później może się nim okazać złodziej.

    Ale to będzie ten sam dowód. Numer identyfikuje dokument. Tyle.

    >Ze wzlgędu na to że dowód
    > osobisty ma mniej więcej taką samą wartość jak słowo harcerza to pewno
    > mu uwierza, a czasem mam wrażenie że w niektórych sytuacjach pewnym
    > instytucjom jest na rękę.

    Dlatego też powinno się chronić DO i najlepiej nie nosić, jeśli się nie
    zamierza wykonywać czynności wymagających jego użycia.

    > A na podstawie kilku nieweryfikowalnych cyferek masz większą?

    Nie. One służą do czego innego, co już ci parę osób od kilku dni usiłuje
    powiedzieć.

    > Ależ chodzi własnie o to aby *zrywało* połaczenia.

    No nie, właśnie o to chodzi, żeby nie zrywało.

    > Na tyle skutecznie że
    > dowód okazany po zgłoszeniu kradzieży nie miał połączenia z czymkolwiek
    > a na pewno nie z Kowalskim. Natychmiast.

    A nie, to o czym piszesz, to powinna być baza skompromitowanych numerów,
    ale zerwanie z Kowalskim nadal niema nastąpić.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 76. Data: 2011-06-06 15:57:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 10:17, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Możesz rozwinąć tę myśl?

    Ponieważ numer jest mało pojemny i podatny na błedy przy
    niesynchronicznym nadawaniu nic dziwnego że nadano po kilka identycznych
    różnym osobom. Sume kontrolną liczono kiedyś ręcznie i robiono błedy. A
    wiem to bo akuratnie miałem okazję widzieć problemy sporej bazy danch
    gdzie numere pesel całkowicie legalnie dubluje się w kilku przypadkach.
    Dyskwalifikacja.

  • 77. Data: 2011-06-06 15:59:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 11:05, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > Akurat taka informacja w banku jest dostępna....

    Jak szybko od moich odwiedzin na komendzie? Pytam bo znam przypadek z
    przed kilku miesięcy kiedy ktoś zgłosił na Policję w dzień N a kredyt
    wyłudzono na dowód w N+7.

  • 78. Data: 2011-06-06 16:00:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 13:07, Mark wrote:

    > "Wysoki sadzie, jestem absolutnie pewien, ze ten dowod ktory klient
    > przedstawil mi poltora roku temu, byl absolutnie autentyczny, i mimo ze
    > zdjecie bylo o 10 at starsze to na pewno przedstawialo klient".
    > To nie wazne ze minelo poltora roku, ze tamtego dnia mialem dziesiatki
    > innych klientow. jestem absolutnie pewien"
    >
    > No.. brzmi to super wiarygodnie, nieprawda? I absolutnie nie do podwazenia..

    Do dodajmy:

    Sąd: "No ale jakoś nie wierzę...".

    Pracownik: "Aha, wysoki sadzie, żeby uwiarygodnić mam tutaj spisany
    numer dowodu, DUPA12345".

    Sąd: "Ah, to zmienia postać rzeczy!"

  • 79. Data: 2011-06-06 16:10:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 17:34, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Ale to będzie ten sam dowód. Numer identyfikuje dokument.

    No przecież dokładnie o to chodzi. Dokument. Nie człowieka.

    > Dlatego też powinno się chronić DO i najlepiej nie nosić, jeśli się nie
    > zamierza wykonywać czynności wymagających jego użycia.

    To o tyle zabawne że karty kredytowe mają prymitywne, ale działające
    zabezpieczenie. A na dowód można wyciągnąć 10x więcej pieniędzy tylko na
    śliczny usmiech i kupkę znaczków w formularzu.

  • 80. Data: 2011-06-06 17:38:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 06 Jun 2011 17:59:17 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Jak szybko od moich odwiedzin na komendzie? Pytam bo znam przypadek z
    > przed kilku miesięcy kiedy ktoś zgłosił na Policję w dzień N a kredyt
    > wyłudzono na dowód w N+7.

    Banki AFAIK mają jakieś własne bazy zastrzeżonych dokumentów.
    Czyli musisz dodatkowo pozgłaszać w N miejsc. Wygoda jak cholera.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl