  • 101. Data: 2011-06-07 18:25:33
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-07 08:52, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > ale wystarczy zgłosić to w
    > dowolnym banku i najpóźniej od następnego dnia (obecnie pewnie nawet
    > szybciej - informacja sprzed ok 5 lat) będzie zastrzeżony w bazach
    > bankowych.

    Tzn jak szybciej? Sensowne milisekundy czy żałosne godziny? Serio pytam.
    I czy jest obowiązek przystapienia do tego każdego banku.

  • 102. Data: 2011-06-07 19:17:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/7/2011 1:24 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Znasz jakieś szczegóły implementacji? Bo obawiam się że wpadli na równie
    > debilny pomysl jak sesje Elixiru.

    czyli jednym słowem wypowiadasz się na temat, o którym nie masz
    zielonego pojęcia.

  • 103. Data: 2011-06-07 19:42:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-07 21:17, witek wrote:
    > czyli jednym słowem wypowiadasz się na temat, o którym nie masz
    > zielonego pojęcia.

    Nie, wynika to z obserwacji działania zgłoszenia Policja->czarna skrzynka.

  • 104. Data: 2011-06-07 20:05:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 07.06.2011 20:19, Sebastian Biały pisze:

    > Właśnie wtedy *miało* by sens używanie numeru dowodu.

    No to zgłaszaj zagubienie bankom.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 105. Data: 2011-06-07 20:26:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-07 22:05, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No to zgłaszaj zagubienie bankom.

    Jaką mam pewnośc że *każdy* bank dowie się o tym zdarzeniu na tyle
    szybko aby zablokować dowód w sensownym czasie? To jest pytanie, nie
    krytyka.

  • 106. Data: 2011-06-08 06:15:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, wynika to z obserwacji działania zgłoszenia Policja->czarna skrzynka.

    Ale jaka czarna skrzyonka? Nie ma żadnej bazy dokumentów uniewaznionych,
    więc o co pytasz?

  • 107. Data: 2011-06-08 07:02:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Znasz jakieś szczegóły implementacji? Bo obawiam się że wpadli na równie
    > debilny pomysl jak sesje Elixiru.

    Wtedy odbywało się to podobnie do elixiru, ale to były wczesne lata
    nowego wieku. Obecnie mogło sie to zmienić i mogą mieć dostęp do bazy
    bezpośrednio, tu musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto nadal siedzi w
    branży. Nie zdziwiłbym się, jakby obecnie działało to na podobnej
    zasadzie jak obsługa kart płatniczych. Tym bardziej, że sposób wymiany o
    kartach płatniczych wtedy był podobny, teraz się zmienił.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 108. Data: 2011-06-08 07:06:48
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Tzn jak szybciej? Sensowne milisekundy czy żałosne godziny? Serio pytam.
    > I czy jest obowiązek przystapienia do tego każdego banku.

    Jak pisałem - nie znam obecnych rozwiązań, dawniej były to godziny, ale
    to były czasy, gdy sdi był demonem szybkości. Co do rozwiązań prawnych,
    głowy nie dam - ja pracowałem od strony oprogramowania dla banków takich
    funkcjonalności, więc nie wiem, czy był to wymóg odgórny, czy inicjatywa
    banków i czy wszystkie mają obowiązek uczestniczenia. Wtedy
    uczestniczyły w tym wszystkie zarówno duże banki jak i spółdzielczaki.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 109. Data: 2011-06-08 09:10:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-06-07, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Jaką mam pewnośc że *każdy* bank dowie się o tym zdarzeniu na tyle
    > szybko aby zablokować dowód w sensownym czasie? To jest pytanie, nie
    > krytyka.

    Przytomnie zauważę, że nawet jak to nie będzie *każdy* bank, to
    zmniejszasz sobie ryzyko wystąpienia problemów, a zwiększasz ryzyko
    złodzieja (że wyskoczy mu "dokument zastrzeżony") więc IMHO warto.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 110. Data: 2011-06-08 09:17:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@b...org> napisał w
    wiadomości
    ....@n...onet.pl...

    > OIDP, to BIK działa głownie na PESEL-u. W paru bankach nie zmieniłem
    > numeru
    > DO, a w raporcie i tak były ich wpisy.

    Bo bank info wysłał że masz jakieś zobowiazanie itp. Ale gdy ty starasz sie
    o kredyt np i bank wysyła zapytanie do BIK to dostaje odpowiedz "błąd
    identyfikacji" w przypadku gdy w zapytaniu występuje błędny nr dowodu.

    Krzysiek