  • 211. Data: 2017-01-29 17:08:35
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2017 o 17:05, the_foe pisze:

    > dochodzi tu czynnik pragmatyzmu: komornik zarabia na swojej
    > skuteczności. Skuteczności pokrywania wierzytelnosci. To tak jakby sąd
    > miał udział w grzywnach.

    A jednak jak przychodzi do matki Krisa, to mu się chojrakować nie opłaca
    - widocznie za mały zysk.

    Shrek

  • 212. Data: 2017-01-29 17:10:59
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > Ale tu byś podważył kanony prawa karnego. Winę.

    Jest coś takiego jak przestępstwo nieumyślne.

    > Oni statystycznie potencjalne straty wrzucają na barki tych płacących.

    Gwarantuje ci, od tych szemranych chwilówek, najchetniej chcieliby zeby
    nikt nie spłacał ich pożyczek.
    Choc ofc el dorado 500 zł pożyczki -> 100 tys długu się skończyło. Ale
    wciąż to jest interes pod zwielokrotnienie długu i odprzedaży dalej.

    --
    @foe_pl

  • 213. Data: 2017-01-29 17:30:41
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 17:08, Shrek pisze:

    > A jednak jak przychodzi do matki Krisa, to mu się chojrakować nie opłaca
    > - widocznie za mały zysk.
    >
    > Shrek

    on jest tym niedźwiedziem, co wszystkich i tak nie złapie, więc
    najlepiej mu łapać tych najwolniejszych. Tak się składa, ze
    "najwolniejsi" to ci, co w ogole nie wiedzą, ze ktoś ich goni.

    --
    @foe_pl

  • 214. Data: 2017-01-29 17:49:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.01.2017 o 17:30, the_foe pisze:

    > on jest tym niedźwiedziem, co wszystkich i tak nie złapie, więc
    > najlepiej mu łapać tych najwolniejszych. Tak się składa, ze
    > "najwolniejsi" to ci, co w ogole nie wiedzą, ze ktoś ich goni.

    I głosują na niedzwiedzia;)

    Shrek

  • 215. Data: 2017-01-29 19:14:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-29 o 15:10, the_foe pisze:

    > wiesz, ze nie o to mi chodziło.
    > Jak ktoś ma przekonać sąd do nieprawdy to raczej tą osobą nie jesteś Ty.
    > A Bankom, niekiedy się to udaje, najczęściej przy niedostaecznym
    > udowodnieniu, ze nie jest się wielbłądem przez stronę pozwaną.

    Moje doświadczenie pokazuje, że banki mają gorzej, bo jako od
    profesjonalistów, wymaga się od nich więcej. Na przykład wielokrotnie w
    sądzie przy pożyczkach prywatnych przechodził dowód ze świadków na
    okoliczność wypłaty lub zwrotu pieniędzy, zastanów się, czy bank by
    wygrał sprawę, gdyby jako dowód zamiast dokumentów, miał zeznania swoich
    pracowników ;)

    --
    Liwiusz

  • 216. Data: 2017-01-29 19:43:59
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > okoliczność wypłaty lub zwrotu pieniędzy, zastanów się, czy bank by
    > wygrał sprawę, gdyby jako dowód zamiast dokumentów, miał zeznania

    Proszę Wysoko Łatwowiernego Sądu: Choć udzielam kilku pożyczek każdego
    dnia roboczego to doskonale _pamiętam_ że 3 lata temu udzieliłem
    w imieniu banku pożyczki na kwotę X Janowi Kowalskiemu
    o numerze pesel Y ;-)

    --
    A. Filip
    Nowy dzień pokazuje nową drogę. (Przysłowie fińskie)

  • 217. Data: 2017-01-29 21:55:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 19:14:19 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > okoliczność wypłaty lub zwrotu pieniędzy, zastanów się, czy bank by
    > wygrał sprawę, gdyby jako dowód zamiast dokumentów, miał zeznania swoich

    -zginelo nam pokwitowanie, ze pozyczylismy im 10 tys $
    -wyslijcie im wezwania do splaty 20 tys
    -bylo tylko 10 ...
    -no wlasnie, oni tak odpowiedza, i to bedzie wasz dowod

    Trzeba czytac klasykow :-)

    J.

  • 218. Data: 2017-01-29 22:03:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-01-17 o 17:10, the_foe pisze:

    > Jest coś takiego jak przestępstwo nieumyślne.

    Pewnie. Ale nie każde i w dodatku i mimo wszystko musi się dać przypisać

> [...]
    > Choc ofc el dorado 500 zł pożyczki -> 100 tys długu się skończyło. Ale
    > wciąż to jest interes pod zwielokrotnienie długu i odprzedaży dalej.

    A mógłbyś jakoś przystępniej wyjaśni Twój tok rozumowania. Bo możesz
    mieć oczywiście rację, ale ja tego nie mogę pojąc. Może być na priv.

  • 219. Data: 2017-01-29 22:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 12:05:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Bo wrócą z olbrzymim hukiem i tzw."wytykiem".

    Wroca, ale czy z takim wielkim hukiem ?

    > Ale też kilka rat spłaca.

    Jesli nie wszystkie, to juz mamy zarzut ...
    Teraz tylko kwestia co z tym bank zrobi.
    Duza kwota, ewidentne oszustwo - powinien zglosic.
    A w papierach obslugujacy pracownik powinien byc.

    > Dlatego też banki po kredycie wysyłają gratulacje klientowi, bo to
    > stanowi dodatkowe utrudnienie dla ozustów.

    Troche za pozno :-)

    > Sądzisz, że to pani Marysia z Panią Jasią ręcznie robią, czy kwerendę
    > dział bezpieczeństwa nakłada i ma po 2~sekundach raport?

    To by wymagalo, aby przepisali dane z tego zaswiadczenia, ktore wydaja
    sie im zupelnie nieprzydatne.
    A jak nie przepisza, to trzeba recznie szukac.

    > No właśnie już nie.

    Cos sie w prawie zmienilo, czy za duzo strat maja ?

    > Tu nie o darowanie chodzi. Ale po latach, to utalenie, kto ów kredyt
    > wziął, czy pracował, kto obsługiwał może być bardzo ciężkie.

    Kto obslugiwal powinno w papierach/bazie byc i zostac.
    Ale po latach, to i duza czesc splacona, wiec gdzie tu zysk ?

    No i tak mi sie wydaje, ze im wieksza kwota, tym bank lepiej sprawdza
    i zabezpieczen chce, ale moze glupi jestem :-)

    > No ja w tym wypadku tylko o takim piszę.
    > A to jeszcze inna sytuacja, ale z tym się nie spotkałem.Pewnie z tego
    > powodu, że tu już żadnego przestępstwa nie ma.

    Przestepstwo jest, ale moze nikt nie zauwaza, i do Ciebie nie trafia.

    J.

  • 220. Data: 2017-01-29 23:42:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Zapewne duzo pomogl ten rejestr utraconych dokumentow, ale nadal uwazam
    > to za karygodne, ze nie przewidziano systemu weryfikacji.

    Mnie na szybkiego przyszedł taki pomysł. Tworzymy zbiór w którym jest
    PESEL, nr telefonu, adres e-mail czy jakiś inny kontakt. Nie ma innych
    danych. Wpis do rejestru powinien być jako tam obwarowany, by nie było
    szansy na fraud. Bank w chwili udzielania kredytu, albo inny podmiot
    zawierający umowę wysyła na taki PESEL krótki komunikat - przykładowo:
    Kredyt w PKO BP SA. Nic więcej. Jak dana osoba stara się o kredyt, to
    nie reaguje. Jak nie stara, to podejmuje działania.
    ---
    Chyba odwrotnie, jak się stara to dostaje i potwierdza, jak nie to licznik
    fraudów pytającego wzrasta.

    Wydaje mi się, że taką bazę można by budować w chwili wydawania dowodów
    osobistych.
    ---
    Tylko po co to robić w taki sposób jak są podpisy cyfrowe ?

    Wydaje mi się, że większość potencjalnych ofiar ma jakieś
    tam dane kontaktowe. Nie sądzę, by mieli coś przeciwko. Można to zrobić,
    jako dobrowolne podanie kontaktu. Informacje wchodzące z wyznaczonych
    domen banków i firm, żeby SPAM-u nie było.
    ---
    Wręcz przeciwnie, to ma być dla każdego rodzaju transakcji a nie tylko
    wybranych. Potwierdzanie skutecznie wyeliminowałoby twój spam.