  • 111. Data: 2017-01-27 10:31:30
    Temat: Re: Skan dowodu osobistego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 10:23, J.F. pisze:

    > Eee - wpis w dowodzie, to jak wpis w KW.

    Nie.

    > Kazdy urzednik stwierdzi, ze tu jest wpisany wlasciciel, chyba, ze
    > nastepca pokaze odpowiednia umowe.
    > Nieruchomosc tez ma wlasciciela takiego jak w KW, chyba ze nabywca
    > pokaze akt notarialny.

    Akt notarialny jest od razu wpisywany do KW, fakt sprzedaży samochodu -
    nie.

    Poza tym błędnie porównujesz różne rzeczy - zajęcie ruchomości odbywa
    się przez jej fizyczne zajęcie. Zajęcie nieruchomości odbywa się przez
    wpis do KW. Analogii nie ma żadnej.

    --
    Liwiusy

  • 112. Data: 2017-01-27 12:08:06
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-01-27 o 10:31, Liwiusz pisze:
    > Akt notarialny jest od razu wpisywany do KW, fakt sprzedaży samochodu -
    > nie.

    To "od razu" to ile miesięcy teraz trwa? O ile dobrze pamiętam to mnie
    wpisywali 3 miesiące.

    Pozdrawiam

  • 113. Data: 2017-01-27 12:13:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 12:08, Miroo pisze:

    > To "od razu" to ile miesięcy teraz trwa?

    Teraz do od razu, bo notariusz robi to przez internet.

    > O ile dobrze pamiętam to mnie
    > wpisywali 3 miesiące.

    Wpisali cię od razu, ale zapis w księdze został zmieniony później
    (wcześniej była tylko wzmianka o złożeniu wniosku).

    Tak czy siak jest tak samo jak w przypadku ruchomości - komornik może
    zająć nieruchomość, nawet jak nie należy do dłużnika, a czy zajęcie
    dojdzie do skutku, to już zależy od tożsamości dłużnika i właściciela.

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2017-01-27 12:55:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Teraz do od razu, bo notariusz robi to przez internet.

    Moge kupic u notariusza w Australii :-P

> [...]
    >zająć nieruchomość, nawet jak nie należy do dłużnika, a czy zajęcie
    >dojdzie do skutku, to już zależy od tożsamości dłużnika i

    Eee ... znaczy sie sad wieczysty zweryfikuje, czy jak komornik sie
    wpisze, to potem moze sprzedac, a potem byly wlasciel bedzie mial
    problem ... albo nowy wlasciciel, jak to sie nie raz zdarzalo.
    A komornik jakos problemu nie ma.

    J.

  • 115. Data: 2017-01-27 13:02:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 12:55, J.F. pisze:

    > Moge kupic u notariusza w Australii :-P

    Ale jakie to ma znaczenie w kontekście naszej dyskusji? Przecież
    nieruchomości nie zajmuje się tak jak ruchomości.

> [...]
    > wpisze, to potem moze sprzedac, a potem byly wlasciel bedzie mial
    > problem ... albo nowy wlasciciel, jak to sie nie raz zdarzalo.

    Jak wpłynie zajęcie od komornika, to sąd zbada, czy jest skuteczne.

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2017-01-27 13:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 10:20, J.F. pisze:
    >Na podstawie "proszę mi oddać lodówkę, którą ci wynająłem".

    "nie ma, przyszedl komornik i ci zabral " :-)

    >Tak.

    na pamiec, caly adres dokladnie ? Pesel, nr dowodu ?

    >Ziutek odkupi lodówkę, to na przyszłość będzie pamiętał.

    Albo i nie odkupi.
    A poza tym czemu ma odkupywac lodowke ? Wystarczy, ze zaplaci tyle, za
    ile komornik ja zlicytowal :-)

    >Zresztą nie musi podawać adresu od razu, tylko niech zapisze w
    >protokole zastrzeżenie, że rzecz nie należy do niego.

    Tu sie zgadzamy, ale ja bym sie tam chetnie dowiedzial, ze mial
    obowiazek :-)

    >Zatem niech potem Ziutek odkupi lodówkę, jak się właściciel znajdzie,
    >skoro jest taki oporny.

    A jakim prawem ? Tu juz naciagasz.

    >A to warunkiem władania jest przestawianie?

    To napisz jak rozumiesz "wladanie", choc lepiej byloby napisac jak
    rozumie SN.

    >A nierozerwalnie?

    Mniej wiecej w takim samym stopniu jak krany, rury, przewody w
    scianach, okna czy dach. A nawet sciany.
    Jak sie uprzec to da sie rozerwac.
    W wiekszym stopniu niz drzwi czy klamki chocby :-)

    A tak swoja droga - to moze nieglupie, zeby lodowke przymocowac do
    sciany.
    Przyjdzie taki lokator, lodowke sprzeda, a placic za wynajem nie
    zaplaci.

    J.

  • 117. Data: 2017-01-27 13:16:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 13:07, J.F. pisze:

    > "nie ma, przyszedl komornik i ci zabral " :-)

    Taka obrona nie przejdzie.

    > na pamiec, caly adres dokladnie ? Pesel, nr dowodu ?

    Ma wskazać czyje jest, skoro twierdzi, że czyjeś jest.

    > A poza tym czemu ma odkupywac lodowke ? Wystarczy, ze zaplaci tyle, za
    > ile komornik ja zlicytowal :-)

    Ile jest warta (=/= ile komornik zlicytował).

    > Tu sie zgadzamy, ale ja bym sie tam chetnie dowiedzial, ze mial
    > obowiazek :-)

    Sankcji karnej nie ma.

    > A jakim prawem ? Tu juz naciagasz.

    Roszczenie wynajmującego z umowy najmu.

    > To napisz jak rozumiesz "wladanie", choc lepiej byloby napisac jak
    > rozumie SN.

    Poczytaj, literatury jest sporo dla zainteresowanych.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2017-01-27 13:34:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Taka obrona nie przejdzie.

    Dlaczego nie ?
    Jest na to urzedowy dokument zajecia :-)

    >Ma wskazać czyje jest, skoro twierdzi, że czyjeś jest.

    Taka obrona nie przejdzie - juz przeciez raz pisalem, ze on tak
    naprawde nie wie, czyje jest :-)
    Moze napisac, ze nie jego, moze dopisac ze przypuszcza iz wlascicielem
    jest ...

    Ale pytanie bylo inne - czy pamietasz dane wlasiciciela wynajmujacego
    Ci mieszkanie, tak, ze obudzony w srodku nocy przez komornika
    wyrecytujesz je poprawnie ?
    Z peselem czy bez ?

    >Ile jest warta (=/= ile komornik zlicytował).

    No jak =/= ? Komornik jest uczciwym funkcjonariuszem i jesli
    zlicytowal za kwote X, to znaczy, ze byla warta X :-)

    >Sankcji karnej nie ma.

    A cywilna jest, czy troche naciagasz :-)

    >Roszczenie wynajmującego z umowy najmu.

    Za to, ze nie wpisal do protokolu tego, czego nie byl pewny ?

    >Poczytaj, literatury jest sporo dla zainteresowanych.

    No tak mi sie wydaje, ze przymocowanie do sciany moze go tego wladania
    pozbawic :-)

    A wtedy mamy calkiem inna sytuacje prawna :-)

    J.

  • 119. Data: 2017-01-27 13:38:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale jakie to ma znaczenie w kontekście naszej dyskusji? Przecież
    >nieruchomości nie zajmuje się tak jak ruchomości.

    Ale wlasciciel rzeczywisty nie odpowiada temu z KW.
    I mamy tak samo jak w samochodzie :-)

    >Jak wpłynie zajęcie od komornika, to sąd zbada, czy jest skuteczne.

    Jakies wpadki z tym zwiazane zdaje sie juz byly ... i o ile pamietam
    wtedy komornik zawinil, a nabywce powiesili :-)

    J.

  • 120. Data: 2017-01-27 13:51:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-27 o 13:34, J.F. pisze:

    > Dlaczego nie ?
    > Jest na to urzedowy dokument zajecia :-)

    Właśnie. I w dokumencie brak informacji, aby władający informował
    komornika o tym, że nie jest właścicielem.

    > Taka obrona nie przejdzie - juz przeciez raz pisalem, ze on tak naprawde
    > nie wie, czyje jest :-)
    > Moze napisac, ze nie jego, moze dopisac ze przypuszcza iz wlascicielem
    > jest ...

    Sąd oceni, czy przejdzie. Podejrzewam, że stwierdzi, że "normalnie
    myślący dłużnik" powinien przypuszczać, że rzeczy należą do wynajmującego.

    > Ale pytanie bylo inne - czy pamietasz dane wlasiciciela wynajmujacego Ci
    > mieszkanie, tak, ze obudzony w srodku nocy przez komornika wyrecytujesz
    > je poprawnie ?
    > Z peselem czy bez ?

    Mam w umowie w domu.

    > No jak =/= ? Komornik jest uczciwym funkcjonariuszem i jesli
    > zlicytowal za kwote X, to znaczy, ze byla warta X :-)

    Nie, bo szykany licytacji komorniczej (trudności, brak gwarancji,
    kłopotliwość) powodują, że siłą rzeczy rzeczy sprzedają się poniżej ceny
    rynkowej (nie byłoby sensu kupować w warunkach aukcji komorniczej, gdyby
    nie było za to premii).

    > Za to, ze nie wpisal do protokolu tego, czego nie byl pewny ?

    Za to, że najemca nie zwrócił przedmiotu najmu.

    --
    Liwiusz