  • 51. Data: 2021-09-18 09:55:37
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Przeczytaj całość - nie ma aż tak dużo. Dla ułatwienia dodam, że
    > jakieś 30 artyków dalej.

    A ty tylko z nim ty dyskutujesz *leniu* ?
    Mnie do czytania konwencji w całości "nie zachęciłeś".

    --
    A. Filip

  • 52. Data: 2021-09-18 09:56:45
    Temat: Re: "W nocy wywieźli ich na Białoruś"
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 23:28:13 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > nijak ma się do realiów.

    Popatrz, takie proste pytanie a ty już kolejny raz wymigujesz się od
    odpowiedzi. Powtórzę 3 raz:
    No, weź i powiedz nam gdzie leży twoja granica,śmiało.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 53. Data: 2021-09-18 09:57:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.09.2021 o 09:55, A. Filip pisze:

    > A ty tylko z nim ty dyskutujesz *leniu* ?
    > Mnie do czytania konwencji w całości "nie zachęciłeś".
    31 albo 32 art.

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2021-09-18 10:05:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Sep 2021 07:07:36 +0200, Shrek napisał(a):

    > No więc napisałem - skoro konewncja nam (i nie tylko nam) nie pasuje to
    > należy ją wypowiedzieć albo dążyć do jej nowelizacji. A do tego czasu
    > trzeba wnioski przyjmować. I tak większość odrzucimy a reszta jak tylko
    > dostaną prawo pobytu to zniknie.

    Pozwolisz że sięgnę do analogii. Onegdaj Niemcy napadli na Rosję choć
    mieli pakt o nieagresji. Stalin powinien wtedy powiedzieć - hola,
    zabierzcie te swoje wojska, najpierw wypowiedzcie pakt a dopiero potem
    wkraczajcie?
    Powtarzam jeszcze raz- sytuacja jest nadzwyczajna. Sąsiednie państwo
    nadużywa konwencji do złych celów więc należy się bronić środkami
    nadzwyczajnymi.
    A tak przy okazji, nie zechciałbyś nam powiedzieć ilu uchodźców możemy
    przyjąć dopóki nie wyczerpie się twoja zdolność tolerancji? Bo jakoś,
    kiedy chodzi o konkret, humanistom za dychę sznurują się gęby.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 55. Data: 2021-09-18 10:11:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Sep 2021 23:37:09 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Ci emigrujący Afgańczycy uciekają
    > właśnie przez takimi talibami.

    No i co, zostawiają swój islam na granicy? W cudowny sposób poznają
    polski język, zaczynaja jeść wieprzowinę i wtapiają się bez trudu w
    polską obyczajowość?
    Popatrz na cyganów. Żyją między nami od stuleci, znają język, dzielą
    religię a wystarczy przejść się po slumsie na Słowacji żeby wiedzieć że
    z tą asymilacją to nie tak prosto.
    I przypominam, jesteś mi winny odpowiedź na pewne pytanie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 56. Data: 2021-09-18 10:24:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2021 o 07:14, Shrek pisze:

    > Jeśli takie byłoby założenie ustawodawcy to byłoby ono po pierwsze
    > sprzeczne z konwencją a po drugie bez sensu byłoby dodawać miejsca
    > detencji do listy. Próbujesz falanyzować.

    Sprzeczne z którym artykułem Konenwcji?

  • 57. Data: 2021-09-18 10:30:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2021 o 09:57, Shrek pisze:

    > 31 albo 32 art.

    I czytałeś te artykuły?

  • 58. Data: 2021-09-18 10:35:24
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem (bo byś przeczytał o jeden paragraf za dużo)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > 31 albo 32 art.

    A 31.1 to pies o prawniczyno mogący sprawić wrażenie mataczącego z
    premedytacją? Bez mataczenia twoje argumenty są psu na budę?

    §32.1 mówi ograniczeniu powodów do wydalania uchodźcy *legalnie*
    przebywającego na terytorium kraju
    §32.2 opisuje wymagania co do trybu wydalania dla wyjątków od
    zakazu z §32.1
    [ Nie cytuje wprost/dosłownie bo wersja z której korzystam [A] to
    skan graficzny a nie tekst do copy&paste]

    Skoro ci uchodźcy znaleźli się w Polsce *nielegalnie* (nielegalne
    przekroczenie granicy) to §32.1 i §32.2 ich nie dotyczą *wprost*.
    [ Może jakaś okrężna/szersza interpretacja ich nie wyłącza ]
    A mówiąc jeszcze inaczej: to przyjęcie od nich wniosku po nielegalnym
    przekroczeniu granicy mogłoby "zalegalizować" ich pobyt w RP3.

    Ta konwencja została ratyfikowana przez PRL za Stalina/Bieruta więc kto się
    po niej cudów spodziewa dla mnie "może być" idiotą beznadziejnym
    [ że o propagowaniu ustroju totalitarnego nie wspomnę ;-) ]

    [A] http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=W
    DU19911190515

    --
    A. Filip

  • 59. Data: 2021-09-18 10:37:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 18.09.2021 o 10:30, nadir pisze:

    > I czytałeś te artykuły?

    Może zacytuję?
    Art.31 pkt.1
    "1. Umawiajace sie Panstwa nie beda nakładały kar za nielegalny wjazd
    lub pobyt na
    uchodzców przebywajacych bezposrednio z terytorium, na którym ich zyciu
    lub wolnosci
    zagrazało niebezpieczenstwo w rozumieniu artykułu 1, i weszli lub
    przebywaja na ich
    terytorium bez zezwolenia, pod warunkiem z
    ze zgłosza sie bezzwłocznie do władz i
    przedstawia wiarygodne przyczyny swojego nielegalnego wjazdu lub pobytu."

    Słowa kluczowe "przebywajacych bezposrednio z terytorium, na którym ich
    zyciu lub wolnosci zagrazało niebezpieczenstwo".
    Coś im grozi na Białorusi?

  • 60. Data: 2021-09-18 10:46:30
    Temat: Re: Shrek: wiem ale nie powiem (bo byś przeczytał za dużo w konwencji)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

> [...]
    >
    > Słowa kluczowe "przebywajacych bezposrednio z terytorium, na którym
    > ich zyciu lub wolnosci zagrazało niebezpieczenstwo".

    A nie możesz *zacząć* subtelniej? Jakie *wiarygodne* przyczyny swojego
    nielegalnego wjazdu i pobytu podali Straży Granicznej?
    [ według ich "prawnych pełnomocników" ]

    <ironia> A na Białorusi strasznie jest: Białorusini tysiącami
    nielegalnie uciekają przez granicę. </ironia>

    --
    A. Filip