  • 31. Data: 2012-07-25 23:35:57
    Temat: Re: Sfałszowany podpis na umowie telekomunikacyjnej
    Od: ja <b...@b...org>

    W dniu 25.07.2012 23:22, m pisze:
    > [...]
    >
    > Nie wiem. Ale nawet jeżeli to uzasadnienie jednoznacznie wskazuje na to
    > że umowa jest sfałszowana, to jak już wspomniałem, ten kto wystawia
    > faktury niekoniecznie musi o tym wiedzieć.
    >
    > Bo może być słaba komunikacja w firmie, może nawalić system komputerowy
    > a może wreszcie system komputerowy autonomicznie wystawiać faktury.

    A tego nie mogę skwitować "I don't give a shit"? Obiło mi się o uszy
    pojęcie takie jak przestępstwo nieumyślne (niezawinione?). Nie pasuje do
    sytuacji?

    > Oszustwo/wyłudzenie będzie wtedy, kiedy ktoś albo explicite wystawi
    > twoją fakturę, wiedząc o tym że nic się im od Ciebie nie należy bo umowa
    > jest sfałszowana, albo jeżeli świadomie nie wprowadzi informacji do
    > systemu, po to żeby więcej zarobić.
    >
    > Wyobrażasz sobie udowodnienie powyższego?
    Nie, ale wiem jaka jest różnica między złożeniem zawiadomienia o
    dokonaniu przestępstwa a zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa ;->.

  • 32. Data: 2012-07-25 23:40:46
    Od: ja <b...@b...org>

    W dniu 25.07.2012 22:45, Robert Tomasik pisze:
    > [...]
    > Na przyszłość i dla innych. Składamy zawiadomienie o sfałszowaniu
    > podpisu. Bierzemy z Komendy zaświadczenie o złożeniu zawiadomienia.
    > Wysyłamy jego kopię do operatora z prośbą o wstrzymanie procedury do
    > czasu zakończenia postępowania. To zawsze działa. Działa, bo operator
    > musi mieć świadomość, że w posługuje sie sfałszowanym dokumentem i nie
    > może udawać głupa, że nie wiedział.

    No, dzięki. Szkoda, że ja taki mądry miesiąc temu nie byłem. Człowiek
    uczy się przez całe życie i mądrzeje z wiekiem. Szkoda, że to wieko to
    mu na trumnę położą.

  • 33. Data: 2012-07-25 23:52:43
    Od: ja <b...@b...org>

> [...]
    > Wysyłamy jego kopię do operatora z prośbą o wstrzymanie procedury do
    > czasu zakończenia postępowania. To zawsze działa.
    Uaktualnienie:
    Wraz z wnioskiem o rezygnacji z zamówienia WLR poszło do TP ksero
    opieczętowanego przez prokuraturę naszego zawiadomienia o podejrzeniu
    popełnienia przestępstwa. Nie zadziałało. To również tak na przyszłość.

  • 34. Data: 2012-07-26 00:16:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 25.07.2012 23:35, ja pisze:

    > A tego nie mogę skwitować "I don't give a shit"? Obiło mi się o uszy
    > pojęcie takie jak przestępstwo nieumyślne (niezawinione?). Nie pasuje do
    > sytuacji?

    Przestępstwo nieumyślne mi się obiło o uszy. IMHO nie pasuje do
    wyłudzenia i ogólnie do tej sytuacji.

    Zaś przestępstwo niezawinione to dla mnie oksymoron.

    > Nie, ale wiem jaka jest różnica między złożeniem zawiadomienia o
    > dokonaniu przestępstwa a zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia
    > przestępstwa ;->.

    Ale po co składać zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
    skoro nic z tym się dalej nie stanie, ze względu na wyżej opisaną
    niemożnośc udowodnienia umyślności czynu?

    p. m.

  • 35. Data: 2012-07-26 01:35:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ja" <b...@b...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > opieczętowanego przez prokuraturę naszego zawiadomienia o podejrzeniu
    > popełnienia przestępstwa. Nie zadziałało. To również tak na przyszłość.

    No więc:
    Do TP SA pismo z wnioskiem o wznowienie usług,bo nikt ich nie wypowiadał.
    Do tego drugiego operatora wniosek o zaprzestanie przetwarzania danych
    osobowych albo opatrzenie ich (na podstawie art. 35 uoodo) adnotacją, ze je
    zebrano bez zgody osoby.

  • 36. Data: 2012-07-26 01:36:50
    Od: ja <b...@b...org>

    W dniu 26.07.2012 00:16, m pisze:
    > [...]
    >
    > Ale po co składać zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
    > skoro nic z tym się dalej nie stanie, ze względu na wyżej opisaną
    > niemożnośc udowodnienia umyślności czynu?

    Gwoli sprawdzenia. NO przekazał dokumenty jako dowód. Wszczęto
    dochodzenie, o czym musiał zostać poinformowany przez policję. To jednak
    nie powstrzymało go przed wystawieniem faktury. Wcześniej pytałem, czy
    ważna, zawarta umowa o świadczenie usług telefonii jest warunkiem
    koniecznym dla wystawienia faktur(y), jednak jednoznacznej odpowiedzi na
    grupie nie otrzymałem. W tym miejscu mam już jednak przesłankę aby
    stwierdzić, że NO o fakcie fałszerstwa wiedział, jednak nie chciał
    poczekać z domaganiem się kasy. Pytanie czy miał do tego podstawę.

    Może to lekko naciągane uzasadnienie z mojej strony, jednak nie
    satysfakcjonuje mnie, że zrobi się kozła ofiarnego z szeregowego
    pracownika spółki zajmującej się pozyskiwaniem klientów dla NO. Nie
    jestem zwolennikiem konspiracyjnych teorii, jednak uważam, że całość
    jest dobrze zorganizowana i NO zdaje sobie sprawę, w jaki sposób klienci
    ci są mu podawani. Woli jednak przymknąć na to oko. Dodatkowo wiem, że
    nasza Komenda Powiatowa Policji prowadzi co najmniej jedną podobną
    sprawę, a to już nie jest mało jak na 20-tysięczne miasteczko.
    Pytanie też, ile osób w mojej okolicy jeszcze nie wie, że zmieniło
    operatora, bo ja o przygotowaniach do zmiany dowiedziałem się przy
    okazji zgłaszania problemu technicznego z neostradą. Może są też tacy,
    którzy niczego nie podpisywali i nie zgłaszali. Po prostu dostaną trochę
    inną kopertę z rachunkiem za telefon. Nic wielkiego. Grunt, że taniej. :/

    Dziwnym trafem, docelowa grupa pozyskiwacza to osoby w wieku 60+ lat.
    Ten sam adres obu spółek to oczywiście też przypadek. Tutaj mam pytanie,
    czy spółki te mogą wymieniać nasze dane osobowe między sobą jak im się
    podoba? Skąd je wzięły to też interesująca kwestia, jednak nie do Was.
    Słyszałem też (bo sam nie oglądam TV), że Orange płaci już za czas
    antenowy, aby "reklamować" swój nr 800 500 005 służący zgłaszaniu nadużyć.

    Jeśli więc pytasz o moje motywacje, to rozjuszyłem się lekko i marzy mi
    się coś więcej niż krew koziołka. Prawdopodobnie nic nie ugram, bo
    praktycznie niewykonalne jest udowodnienie tego, o czym piszę. Ale chcę
    spróbować. Choćby w celu zahartowania skóry w miejscu ciała, gdzie plecy
    kończą swoją szlachetną nazwę;).

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i cenne rady. Myślę, że pora jest
    taka, że do ewentualnej dalszej dyskusji wrócimy jutro. Spokojnej nocy
    wszystkim życzę.

  • 37. Data: 2012-07-26 02:37:24
    Od: ja <b...@b...org>

    W dniu 26.07.2012 01:35, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "ja" <b...@b...org> napisał w wiadomości
    >
    > No więc:
    > Do TP SA pismo z wnioskiem o wznowienie usług,bo nikt ich nie
    > wypowiadał.
    Dostanę odpowiedź, że zamówienie zrealizowano zgodnie z wnioskiem WRL
    złożonym przez nowego operatora. Właściwie to już dostałem. Jak gdzieś
    już wcześniej wspomniałem TP SA umywa ręce, ale bardzo chętnie przyjmie
    nas z powrotem kiedy my już ten syf ogarniemy. Zgaduję, że zechcą wtedy
    uszczęśliwić nas swoją nową ofertą na czas określony, a my mieliśmy do
    tej pory wycofaną już ze sprzedaży taryfę w umowie na czas nieokreślony.
    Najdalej za 2 miesiące chcieliśmy przejść na FunPacka, ale w tej
    sytuacji stało się to niemożliwe.

    > Do tego drugiego operatora wniosek o zaprzestanie
    > przetwarzania danych osobowych albo opatrzenie ich (na podstawie art. 35
    > uoodo) adnotacją, ze je zebrano bez zgody osoby.
    To już poszło, czekamy na odpowiedź. Kiedy zgłosiliśmy takie (oraz kilka
    innych) ŻĄDANIE do spółki pozyskującej klientów (czyli winnej
    sfałszowania) dla nowego operatora, dostaliśmy obraźliwą w takim wypadku
    odpowiedź, że powinniśmy zgłosić się do spółki, z którą to PODPISALIŚMY
    UMOWĘ (dosłownie!) i która świadczy usługę. To chyba główny powód, że
    zrobiłem się dość zaciekły na obie te spółki. Przy okazji pytanie: czy
    wolno im tak wymieniać między sobą nasze dane osobowe, których to z
    resztą nikomu z nich nie przekazaliśmy?

  • 38. Data: 2012-07-26 07:42:06
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ja <b...@b...org> napisał(a):

    > Tutaj też dziękuję Ci za rzeczową odpowiedź.

    Rzeczowa to by była jak by na spokojnie pomyślał i zdecydował.

    Wyłudzona? Tak - i za to powinien winny odpowiedzieć.
    Czy płacić? Przecież usługa jest wykonywana i to za mniejszą opłatę.

    Stuknij się.

    Andrzej.

  • 39. Data: 2012-07-26 08:43:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.07.2012 15:20, ja pisze:

    > Mniejsza z naszym pogrożeniem paluchem i tupnięciem nóżką. Nasuwa mi się
    > pytanie: opłacić tę fakturę czy zignorować i (wbrew domowemu zwyczajom

    Oczywiście że nie płacić - dlaczego masz płacić za usługę zamówioną
    przez przestępcę?

  • 40. Data: 2012-07-26 08:46:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.07.2012 01:36, ja pisze:

> [...]
    > stwierdzić, że NO o fakcie fałszerstwa wiedział, jednak nie chciał
    > poczekać z domaganiem się kasy. Pytanie czy miał do tego podstawę.

    Ja bym w takim momencie zawiadomił jednak o próbie wyłudzenia przez NO
    działającego wspólnie i w porozumieniu z fałszerzem, i domagał się ich
    ukarania.

    Założę się, że oni doskonale wiedzą o tym procederze i go wręcz popierają.