  • 1. Data: 2005-02-14 20:22:54
    Temat: Sfałszowanie weksla.
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Witam wszystkich prawników i znających temat. Być może ktoś zechce mi pomóc,
    będę wdzięczny :-)

    Od pewnej Kancelarii Radców Prawnych (KRP) dostałem 'Wezwanie Do Wykupu
    Weksla'.
    KRP działa w imieniu i na rzecz jej mocodawcy tzn. pewnego Towarzystwa
    Ubezpieczeniowego (TU).
    Oba podmioty mają siedzibę dajmy na to w Szczecinie a ja mieszkam i jestem
    zameldowany w Łodzi.

    Jest też kopia weksla. Miejsce wystawienia to Szczecin, weksel własny płatny
    u remitenta, na zlecenie TU ze Szczecina na sumę X, bez protestu, wystawiony
    dnia 16.XII.2004 r. w Szczecinie z terminem wykupu 23.XII.2004 r.
    Na awersie weksla są podane 4 osoby a na rewersie następne 4 osoby, z tym że
    te na rewersie mają dopisek 'poręczam'.
    Wszystkie 8 osób jest wymienionych z imienia i nazwiska oraz miejsca
    zamieszkania.

    Sęk w tym, że ja niczego nie poręczałem, nie miałem pojęcia o istnieniu tego
    weksla a jak byk widnieję na tym rewersie. Oczywiście charakter pisma
    absolutnie nie mój :-)
    Cóż zrobiłem - zawiadomiłem o przestępstwie pisemnie (pocztą) poleconym z
    potwierdzeniem prokuraturę rejonową w Łodzi wysyłając pismo do wiadomości
    KRP też listem poleconym z potwierdzeniem.

    Dostałem 30.XII.2004 potwierdzenie, że KRP ze Szczecina odebrała moje pismo.
    Prokuratura w Łodzi odebrała moje zawiadomienie dzień wcześniej :-)

    No i teraz coś takiego: odebrałem dzisiaj pismo z Sądu ze Szczecina
    nakazujące na skutek pozwu wniesionego przez TU w Szczecinie zapłatę
    solidarną m.in. przeze mnie kwoty z weksla.

    Na wniesienie zarzutów od tego nakazu mam 14 dni.

    Oczywiście wniosę zarzuty i w związku z tym mam pytania:

    1. Jaki kodeks i które artykuły regulują formę wnoszonych zarzutów, tak żeby
    nie zostały one odrzucone przez sąd.
    2. Kancelaria Radców Prawnych w dniu wniesienia pozwu w imieniu Towarzystwa
    Ubezpieczeniowego wiedziała, że ja już złożyłem zawiadomienie o
    przestępstwie (patrz daty wyżej) w prokuraturze łódzkiej ale w dokumentach
    dostarczonych szczecińskiemu sądowi nie ma o tym najmniejszej wzmianki. Jest
    natomiast wielkimi wołami napisane, że do tej pory nie wniosłem żadnej
    zapłaty. Wg mnie jest to zatajenie przed sądem w Szczecinie faktu zgłoszenia
    przeze mnie przestępstwa. Proszę mnie oświecić co tu jest grane.
    3. Czy fakt złożenia przeze mnie zawiadomienia o przestępstwie automatycznie
    powinien blokować egzekucję wobec mnie kwoty z weksla? Głupio by było, gdyby
    np. 100 osób zrobiło mi numer i wpisało na jakieś lewe weksle a ja mimo
    złożenia zawiadomienia o przestępstwie musiałbym te kwoty płacić. Bankrut
    jak nic, sznurek, drzewo, a potem w Wiadomościach by podali, że biedaczek
    się powiesił z powodu nieludzkiego prawa.
    4. Czy mogę domogać się odszkodowania od KRP ze Szczecina za fakt zatajenia
    przed szczecińskim sądem tego o czym już pisałem i robienie ze mnie
    złodzieja?

    Dziękuję z góry za ewentualne odpowiedzi i pozdrawiam serdecznie.
    --
    Levis

  • 2. Data: 2005-02-14 20:33:12
    Temat: Re: Sfałszowanie weksla.
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Sęk w tym, że ja niczego nie poręczałem, nie miałem pojęcia o istnieniu tego
    > weksla a jak byk widnieję na tym rewersie. Oczywi?cie charakter pisma
    > absolutnie nie mój :-)

    Te dane nie wziely sie z powietrza. Conajmniej jedna z tych osob, ktore
    sa na wekslu to twoj znajomy .... i ta osobe nalezy "mocno" przepytac
    oraz wskazac policji jako "współudziałowca" w przestępstwie ... a nuż
    się załamie i wszystko wyśpiewa ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-02-14 20:42:23
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sa na wekslu to twoj znajomy .... i ta osobe nalezy "mocno" przepytac
    > oraz wskazac policji jako "współudziałowca" w przestępstwie ... a nuż

    Zgadzam się. Policja swoją drogą, bo rzeczywiście te inne osoby z weksla
    znam i po prostu ktoś zrobił mi świństwo, ale póki co nie chcę żeby komornik
    zapukał do moich drzwi i ogołocił mnie do czysta. Ja znam polskie realia,
    tutaj wszystko jest możliwe. Dlatego na razie chciałbym wstrzymać egzekucję
    tego pseudo długu i stąd jedno z moich pytań w pierwszym poście. Na policję
    przyjdzie czas, tym bardziej że jak już pisałem zawiadomiłem prokuraturę.
    Będą przesłuchania, sprawy sądowe, dla mnie czysta strata czasu i nerwów i
    jeszcze na koniec zasądzą jakieś marne odszkodowanie a ja żyję w strachu czy
    mi komornik nie wyniesie wszystkiego z chałupy.
    Sprawa priorytetowa: czy jak zgłoszę zastrzeżenia do sądu w Szczecinie i
    zawiadomię ich o skierowaniu sprawy do sądu w Łodzi to czy wstrzymana
    zostania egzekucja kwoty z weksla?
    Reszta pytań też pozostaje do odpowiedzi :-)
    Pozdrawiam.
    --
    Levis

  • 4. Data: 2005-02-14 21:20:04
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Levis napisał(a):
> [...]
    > potwierdzeniem prokuraturę rejonową w Łodzi wysyłając pismo do wiadomości
    > KRP też listem poleconym z potwierdzeniem.

    To bardzo dobrze zrobiłes ,to bardzo poważne przestępstwo.Poniewaz z
    tego co napisałes wynika ,że ktoś musiał ciebie dopisać ,pomyśl co
    ribiłes w czasie wystawiania tego weksla.Ci którzy Cie tam dopisali będą
    mieli bardzo poważne problemy ,nie mówiąc kuż o tym ,w czyiej obecności
    to sfałszowano.
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-02-14 23:17:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Levis" <l...@p...onet.poczta> napisał w wiadomości

    > 1. Jaki kodeks i które artykuły regulują formę wnoszonych zarzutów, tak
    żeby
    > nie zostały one odrzucone przez sąd.

    Wystarczy, że w zarzucie napiszesz, że rzekomo Twój podpis na wekslu jest
    sfałszowany. Możesz dołączyć postanowienie o wszczęciu postępowania karnego
    w tej sprawie. Do napisania zarzutów, to weź z biblioteki byle jakie wzory
    pism procesowych.

> [...]
    zgłoszenia
    > przeze mnie przestępstwa. Proszę mnie oświecić co tu jest grane.

    Liczą na to, że pewny sprawy, iż prokurator sprawę załatwi nie wniesiesz
    sprzeciwu. Odkręcenie prawomocnego nakazu zapłąty jest trudne.

> [...]
    > jak nic, sznurek, drzewo, a potem w Wiadomościach by podali, że biedaczek
    > się powiesił z powodu nieludzkiego prawa.

    Nie, jeśli nie wniesiesz sprzeciwu, to nakaz zapłaty się uprawomocni i
    będzie mógł stanowić tytuł egzekucyjny.

    > 4. Czy mogę domogać się odszkodowania od KRP ze Szczecina za fakt
    zatajenia
    > przed szczecińskim sądem tego o czym już pisałem i robienie ze mnie
    > złodzieja?

    Nie, bowiem oni działali zgodnie z interesem ich klienta. Zarzut, iż Twój
    podpis został sfałszowany nie jest w interesie ich klienta, toteż nie mieli
    obowiązku go nigdzie podnosić.

  • 6. Data: 2005-02-15 09:10:38
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Dziękuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam :-) O to mi właśnie chodziło.
    --
    Levis

  • 7. Data: 2005-02-15 15:05:24
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]

    >w tej sprawie. Do napisania zarzutów, to weź z biblioteki byle jakie wzory

    Nie wystarczy.
    Samo wniesienie _zarzutów_ nie spowoduje braku wykonalności wyroku.
    Zgodnie z art. 492 par. 3 kodeksu postępowania cywilnego:
    Nakaz zapłaty wydany na podstawie weksla, warrantu, rewersu lub czeku staje
    się natychmiast wykonalny po upływie terminu do zaspokojenia roszczenia. W
    razie wniesienia zarzutów sąd może na wniosek pozwanego wstrzymać wykonanie
    nakazu. [...]

    Czyli:
    1. Pomimo wniesienia zarzutów posiadacz weksla otrzyma klauzulę wykonalności
    i będzie mógł prowadzić egzekucję
    2. Jeśli nie chcemy tego, należy w piśmie z zarzutami poprosić sędziego o
    nienadawanie wyrokowi klauzuli wykonalności
    3. Sędzia nie musi się na to zgodzić, więc możemy uprawdopodobnić nasz
    zarzut, np. poprzez dołączenie zawiadomienia o przestępstwie polegającego na
    podrobieniu naszego podpisu.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 8. Data: 2005-02-15 17:33:16
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3. Sędzia nie musi się na to zgodzić, więc możemy uprawdopodobnić nasz
    > zarzut, np. poprzez dołączenie zawiadomienia o przestępstwie polegającego

    Oczywiście poproszę sędziego i uprawdopodobnię mój zarzut. Wg. mnie to
    powinno stanowić wystarczający powód aby zawiesić wobec mnie egzekucję kwoty
    z weksla. Nie wiem jak Wy, ale mnie nie zdarza się codziennie, że ktoś
    wpisuje mnie na weksel ani nie zdarza mi się codziennie zgłaszać
    przestępstwa w prokuraturze. To są raczej za ciężkie przypadki, żebym sobie
    żartował i robił jaja z wymiaru sprawiedliwości. Oczekuję, że wymiar
    sprawiedliwości nie będzie sobie robił jaj ze mnie. Jak się to wszystko
    skończy raczę poinformować. Dziękuję za wyjaśnienia, pozdrawiam.
    P.S.: Stronkę www czytam :-)
    --
    Levis

  • 9. Data: 2005-02-15 22:58:51
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Levis napisał(a):

> [...]
    > sprawiedliwości nie będzie sobie robił jaj ze mnie. Jak się to wszystko
    > skończy raczę poinformować. Dziękuję za wyjaśnienia, pozdrawiam.

    NIe czekaj, biegaj do prawnika, żeby czegoś nie spieprzyć - terminy,
    formularze itp.
    Jeżeli zarzuty - to nakazowe - szkoda, że nie upominawcze bo będziesz
    musiał zapłacić za zarzuty.
    Sprawę pewnie wygrasz, więc zwrócą ci koszty, ale stres zostanie.
    Jak ktoś pisał dołącz potwierdzone kopie doniesienia o przestępstwie i
    resztę korespondencji.
    Masz bodzjże dwa tygodnie od daty odbioru nakazu na zgłoszenie zarzutów.
    Pilnuj tego jak oka w głowie, bo się potem nie wybroniasz.

    MAc

  • 10. Data: 2005-02-16 20:28:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał

    > NIe czekaj, biegaj do prawnika, żeby czegoś nie spieprzyć

    Oczywiście, niech specjalista spieprzy to profesjonalnie ;)

    Alek