  • 11. Data: 2008-08-16 11:24:41
    Temat: Re: Segregacja śmieci
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    WS napisał(a):

    > u mnie na wsi (umowa z PUK Zywiec) tez wywoz segregowanych odpadow
    > jest bezplatny - pakuje sie w kolorowe worki i raz (moze 2x, nie
    > pamietam) zabieraja, zostawiajac gratis worki na wymiane...

    U mnie na wsi prawie tak samo - dają worki na wymianę, przy czym
    sortowane śmieci biorą za 1 zł od osoby, a niesortowane za 5zł/osoba.
    Ale mam podejrzenie graniczące z pewnością, że na wysypisku to one
    jednak lądują na wspólnej kupie.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 12. Data: 2008-08-16 11:29:29
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > U mnie na wsi prawie tak samo - dają worki na wymianę, przy czym
    > sortowane śmieci biorą za 1 zł od osoby, a niesortowane za 5zł/osoba.

    Rżną Cię. Nie zgadzaj się na to. Przecież np.makulaturę możesz oddać do punktu skupu.
    Podobnie metal czy w ostateczności szkło. Nawet za butelki PET płacą. Jak chcą
    segregacji to niech odbierają za darmo w innym wypadku niech się bujają.

    *piotr'ek*

  • 13. Data: 2008-08-16 11:50:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Sie, 13:29, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    segregacji to niech odbierają za darmo w innym wypadku niech się bujają.

    wszystko jest kwestia umowy... niby mozna sprzedac w punkcie skupu,
    ale w moim wypadku benzyna na dowoz byla by drozsza ;)

    PS. ceny od osoby? u mnie na wsi za niesegregowane smieci placi sie od
    objetosci... http://www.puk.zywiec.pl/cennik.htm , gdyby bylo od
    zameldowanych osob placilbym 0 PLN ;)
    w Krakowie mam faktycznie od osoby, ale to tylko rozliczenie ze
    spoldzielnia, a jak spoldzielnia rozlicza sie z MPO to nie wiem...
    (raczej tez od objetosci smieci, czyli ilosci kublow w praktyce)

  • 14. Data: 2008-08-16 11:57:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):

> [...]
    > do punktu skupu. Podobnie metal czy w ostateczności szkło. Nawet za
    > butelki PET płacą. Jak chcą segregacji to niech odbierają za darmo w

    Wiesz, ale mnie się to opłaca - paliwo za dowóz tych śmieci kosztowałoby
    mnie drożej, a po złom i tak złomiarze przyjeżdżają, i nawet jak
    mnie "orżną" to mi pasuje, że nie mam wysypiska przed domem.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 15. Data: 2008-08-16 15:31:21
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sioux" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jakoś nie bardzo. Sąsiadom podobno "wcisnęli" dodatkowy kubeł i
    > tyle.Żadnych zniżek w opłatach.
    > Sioux

    są badania wielletnie na temat ilosci i składu odpadow.
    dlatego nie może nikt ( w sensie gospodarstwo domowe) twierdzić że nie
    wytwarza odpadów.
    jak każdy zapłaci za siebie, to będzie mniej istotne gdzie on te śmieci
    wywali
    ( czy np podrzuci sąsiadowi czy do śmietnika publicznego)

    macso

  • 16. Data: 2008-08-16 17:53:28
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > wszystko jest kwestia umowy... niby mozna sprzedac w punkcie skupu,
    ale w moim wypadku benzyna na dowoz byla by drozsza ;)

    Ale hurtem firmy recyklingowe obsługujące kilkadziesiąt kontenerów i kilkaset
    pojemników już wychodzą na duży +. Więc czemu ja mam za to płacić dlatego, że dana
    gmina jest dupowata i dała się zrobić w jajo? Czemu u mnie wywóz szkła, makulatury i
    plastiku jest gratis, a w innych gminach trzeba za to płacić? W życiu! Za darmo, albo
    wogóle!

    *piotr'ek*