  • 61. Data: 2005-08-14 20:23:42
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    zaczynaj - po kolei kazda nowosc z http://mp3.wp.pl ;)) Powodzenia ;))

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 62. Data: 2005-08-14 20:24:04
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > jezeli z 80-90 % towaru na rynku bylo by kradzionego to jaknajbardziej

    A skąd wiesz, że nie jest? Sprawdzałeś?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 63. Data: 2005-08-14 20:28:16
    Od: lesko <f...@n...it>

    Przemek R... wrote:

    > MP3 w sieci jest nielegalne?

    > przeginasz z takim porownaniem, akurat w przypadku mp3 az sie roi w sieci od
    > nielegalnej muzyki.

    a na swiecie roi sie od gwalcicieli...

  • 64. Data: 2005-08-14 20:30:48
    Od: lesko <f...@n...it>

    Przemek R... wrote:

    > a czy na tej stronie jest napisane ze wszystkie utowry mozesz legalnie
    > pobrac ?

    klikajac na mp3 sciagasz automatycznie najpierw, najczesciej do temp.
    Dopiero pozniej sluchasz. Wiec teoretycznie, to juz samo sciagniecie
    przed przesluchaniem (bez pozostawienia tego na twardym dysku) jest wg
    Ciebie kradzieza.

  • 65. Data: 2005-08-14 20:31:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > na licencji GPL zwykle

    GPL wymaga załączenia źródeł - nie zabrania ustalenia np. opłaty za
    użytkowanie.

    > masz na mysli syetm operacyjny suse tak? no to w tym przypadku gdyby jakis
    > program zawarty w pakiecie byl nielegalny
    > to odpowiadala by firma ktora udostepnila te oprogramowanie bo to akurat nie
    > miales prawa podejrzewac ze jest cos nie tak.

    No i oto właśnie mi chodziło. Zakładam, że osoba udostępniająca
    udostępniła leganie...

    > Bo ty upewniajac sie na stroie producenta ze system faktycznie jest do
    > pobrania bezplatnie moim zdaniem zrobiles wszystko
    > co mogles.

    A kto jest producentem jądra, hmm?

    > no i udodownia ze posiadasz nielegalne oprogramowanie, to akurat nie problem

    > musialbys oddac

    Ale dopiero po wyroku. A nie że przychodzi właściciel (choćby z
    policją), pokazuje papiery i żąda zwrotu.

    > chyba ze bys posiadal nieprzerwanie 3 lata (Art. 174 kc),

    No widzisz. Posiadam 3 lata - jest moje :-P

    Skąd mogłem przypuszczać, że ktoś nielegalnie udostępnił?

    > jeszcze moglbys za paserstwo odpowiedziec jezlei na norma byla by stosunkowo
    > niska :)

    Czytaj uważnie. Cena w granicach normy rynkowej.

    > sa rowniez dostepne bezplatnie. W komercyjnej wersji masz dodatkowo
    > komercyjny soft (nie na gplu)
    > oraz support. (suse, redhat)

    Ale są komercyjne. A to, że jest jakiś 'bonus' (typu wsparcie
    techniczne) to już inna sprawa.

  • 66. Data: 2005-08-14 20:32:38
    Od: lesko <f...@n...it>

    Przemek R... wrote:

    > Mysle ze jednak "palenie glupa" w przypadku mp3 nie przejdzie, przynajmniej
    > nie powinno jezeli mowa o plikach sciagnietych siecia p2p,
    > bo tutaj juz nalezy podejrzewac "nielegalnosc" bo sciagamy od prywtanych
    > uzytkownikow a nie z serwisu.

    Np. wszystkie "serwisy" w USA sa prywatne. Jedyny biznes panstwowy to
    poczta.

  • 67. Data: 2005-08-14 20:35:48
    Od: lesko <f...@n...it>

    Przemek R... wrote:

    > jezeli z 80-90 % towaru na rynku bylo by kradzionego to jaknajbardziej

    Teraz daj nam rade jak to zrobic :-P

    No i podaj szkode wynikla dla chciwego wydawcy (bo autorom te prawa juz
    ukradziono). Masz jakies badania mowiace ze osoby ktore sciagnely
    kiepskie wersje z sieci nie kupuja juz pozniej CD? Bo mnie sie wydaje ze
    jest dokladnie odwrotnie. Probki z sieci zachecaja do kupienia CD.
    Chyba ze cena jest manipulowana i zamiast 10 zlotych, plyta kosztuje 60.

  • 68. Data: 2005-08-14 20:38:53
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    lesko wrote:

    > a na swiecie roi sie od gwalcicieli...

    ...i pedofili.

    Ale wyglada, ze z tematem utknelismy. Sieci p2p to jedno - udostepnianie
    przez ludzi plikow mp3 jest nielegalne. A internet jako calosc to inna
    sprwa. Przytaczana w przykladach przeze mnie strona mp3.wp.pl ma prawa
    do udostepniania utworow, i problem pojawia sie nie banalny, jak
    odroznic i czy jest jakas roznica miedzy plikiem zespolu AAA pt. "BBB"
    sciagnietym z p2p, udostepnionym nielegalnie, a tym samym sciagnietym z
    WP - legalnie udostepnionym. Plik na dysku nie jest podpisany w zaden
    sposob, zrodla jego pochodzenia nie mozna oznaczyc, majac plik. Wiec
    pytanie - posiadam go legalnie, czy nielegalnie?

    W calej tej "szopce" o legalnosc/nielegalnosc rzeczy udostepnianych w
    necie najgorszy dla zwyklego uzytkownika jest problem informacji o
    legalnosci. Jesli znajde strone podobna do mp3.wp.pl - skad mam
    wiedziec, ze to nie paser?

    Pozdr

  • 69. Data: 2005-08-14 20:42:57
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    lesko wrote:

    > Chyba ze cena jest manipulowana i zamiast 10 zlotych, plyta kosztuje 60.

    Najzabawniejsze jest to - usmialem sie do rozpuku - ze np. z polskiego
    iplaya jakby czlowiek chcial sciagnac kiepskawej jakosci pliki (bo to
    jednak kompresja stratna jest) - cala plyte, to wychodzi drozej czasem,
    niz wydajac te 60 zeta w empiku, gdzie mamy plyte, pudelko, okladke,
    czasem jakis bonus - a za sciagniecie z sieci trza zaplacic wiecej i
    zostaja tylko pliki ;)

    Oni sa chyba chorzy ;)

  • 70. Data: 2005-08-14 20:47:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > Przewiduje, juz od 2004 roku (za sprawa samego Fraunhofer Institute ),
    > i to nie za pomoca pluginow. MP3 sie zmienia, tak samo jak wszystkie
    > kodeki oparte o algorytm MPEG Layer II, III... itd.

    A, faktycznie, są jakieś pola pod tyułem "Copyright" oraz "Oryginał"
    (przynajmniej takie mi pokazuje XMMS).

    Z ciekawości rzuciłem okiem na te pola dla kilku pierwszych z brzegu MP3
    - wszędzie jest odpowiednio "NIE" oraz "TAK" - znaczy się prawa nie są
    zastrzeżone, a plik jest oryginalny...

    Ale to w programie - bo mój odtwarzacz MP3 na płyty wyświetla najwyżej
    nazwę katalogu oraz pliku. Chyba, że ma w pliku album i tytuł - wtedy to
    pokazuje. Nic więcej. I jak mam rozpoznać, które miałyby Copyright na
    TAK a Oryginał na NIE, hmm? Mam sobie ręcznie z płyty zdekodować?