  • 51. Data: 2005-08-14 20:00:53
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    MP3 w sieci jest nielegalne?

    > A każdego zdrowego mężczyznę należało by prewencyjnie zamknąć za gwałt ;)
    >
    > I wypuścić dopiero jak udowodni, że nie zgwałcił ;)

    przeginasz z takim porownaniem, akurat w przypadku mp3 az sie roi w sieci od
    nielegalnej muzyki.

    P.

  • 52. Data: 2005-08-14 20:01:45
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Per analogia, kupujac ckokolwiek gdziekolwiek nalezaloby prosic o
    > udokumentowanie, ze towar jest legalny...

    jezeli z 80-90 % towaru na rynku bylo by kradzionego to jaknajbardziej

    P.

  • 53. Data: 2005-08-14 20:02:48
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > sa serwisy, gdzie za abonament miesieczny mozna do woli sciagac np.
    > muzyke. No i teraz przychodza do mnie panowie z wydzialu i prosza, zebym
    > udowodnil, ze wszystkie MP3 co mam na dysku sa legalnie kupione, jedna
    > za druga... a ja placac paypalem nie mam na to zadnych wiarygodnych
    > dowodow - bo oplacilem "abonament" a nie "kupilem utwory muzyczne"

    pokazujesz serwis , dowod wplaty, zreszta policja sie nie zajmuje muzyka,
    wiec akurat tym sie nie masz co martwic chyba ze kradniesz oprogramowanie.

    P.

  • 54. Data: 2005-08-14 20:03:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > pytanie bylo __jak__ - jak rozpoznac, czy dany utwor jest lewy czy
    > prawy. Jak bardzo trzeba byc bystrym? huh?

    zaczal bym od strony zespolu.

    P.

  • 55. Data: 2005-08-14 20:12:25
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > W pojedynczym pakiecie instalacyjnym są dziesiątki tysięcy programów (nie
    > licząc całego systemu) autorstwa tysięcy ludzi/firm.

    na licencji GPL zwykle

    > I mam teraz chodzić po całym internecie i sprawdzać, czy aby na pewno
    > wszystko legalne? Podobnie z muzyką.

    masz na mysli syetm operacyjny suse tak? no to w tym przypadku gdyby jakis
    program zawarty w pakiecie byl nielegalny
    to odpowiadala by firma ktora udostepnila te oprogramowanie bo to akurat nie
    miales prawa podejrzewac ze jest cos nie tak.
    Bo ty upewniajac sie na stroie producenta ze system faktycznie jest do
    pobrania bezplatnie moim zdaniem zrobiles wszystko
    co mogles.

    > To winę trzeba udowodnić, a nie niewinność.

    no i udodownia ze posiadasz nielegalne oprogramowanie, to akurat nie problem

    > ATSD jeśli bym np. nabył jakiś pojazd za mieszczącą się w granicach normy
    > cenę (a w przypadku treści elektronicznych cena zero jest całkiem
    > normalna), po czym okazało by się, że samochód jest kradziony to nawet nie
    > musiałbym tak od razu pojazdu oddawać

    musialbys oddac chyba ze bys posiadal nieprzerwanie 3 lata (Art. 174 kc),
    jeszcze moglbys za paserstwo odpowiedziec jezlei na norma byla by stosunkowo
    niska :)

    > No popatrz. To w takim razie komercyjne dystrybucje linuxa to co?
    > Złudzenie optyczne?

    sa rowniez dostepne bezplatnie. W komercyjnej wersji masz dodatkowo
    komercyjny soft (nie na gplu)
    oraz support. (suse, redhat)

  • 56. Data: 2005-08-14 20:13:08
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > a czy na tej stronie jest napisane ze wszystkie utowry mozesz legalnie
    > pobrac ?

    czyli tak dlugo jak nie bedzie,
    a beda dostepne downloady, to nie moge?

    to ciekawe, bo przy kazdym mp3 jest taki link jak ten
    http://mp3.wp.pl/p/strefa/sciagnij/107772.mp3

    Wiec jak to jest? Moge? Czy nie?

    Jesli moge, klikam i sciagam. I jak mam teraz udowodnic, ze setki
    utworow mam legalnie sciagniete z WP?

    Jesli nie moge, to dlaczego sa linki do sciagniecia? Jesli to
    nielegalne, to nie powinno ich byc, WP jest paserem?

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 57. Data: 2005-08-14 20:13:41
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > przeginasz z takim porownaniem, akurat w przypadku mp3 az sie roi w sieci od
    > nielegalnej muzyki.

    O tym wiemy, ale dalej nikt nie napisal __jak__ ja odroznic od
    legalnej...

  • 58. Data: 2005-08-14 20:18:06
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > a gdy widzisz jakis motocykl na chodniku domyslasz sie ze wlasiciel nie
    > bylby zadowolony jakbys sobie pozyczyl ? :-)

    Te analogie sa troche nietrafione, ale... Idzmy dalej ;)

    A widzisz ta strone?
    http://mp3.wp.pl/p/strefa/

    Popatrz ile tu stoi "motorow" - przy kazdym sa "kluczyki" - przycisk
    download. Na stronie wrecz zachecaja do przekrecenia w stacyjce
    "sciagnij" - nigdzie nie ma "kup, płać"

    > Mysle ze jednak "palenie glupa" w przypadku mp3 nie przejdzie, przynajmniej
    > nie powinno jezeli mowa o plikach sciagnietych siecia p2p,

    __jak__ odroznic http://amare.mp3.wp.pl/ utwor Amare "Klon" sciagniety z
    WP od sciagnietego z p2p ??

    > bo tutaj juz nalezy podejrzewac "nielegalnosc" bo sciagamy od prywtanych
    > uzytkownikow a nie z serwisu.

    No widzisz, ale Amare moge sciagnac tak i tak - jest legalny, czy
    nielegalny?

    Pozdr

  • 59. Data: 2005-08-14 20:23:07
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > pokazujesz serwis , dowod wplaty, zreszta policja sie nie zajmuje muzyka,
    > wiec akurat tym sie nie masz co martwic chyba ze kradniesz oprogramowanie.

    http://mp3.wp.pl - nie moge pokazac dowodu wplaty, i do tego sa setki
    podobnych serwisow na swiecie...

    Wiec po mojemu jest tak, ze wtedy ktos musi udowodnic, kazdy plik, jeden
    po drugim, NIE MOGL byc sciagniety z internetu za darmo, z serwisu
    udostepniajacego go legalnie... Bo przecierz domyslnie jestem niewinny,
    prawda?

  • 60. Data: 2005-08-14 20:23:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > przeginasz z takim porownaniem, akurat w przypadku mp3 az sie roi w sieci od
    > nielegalnej muzyki.

    Być może. Nie wiem. Skąd mogę wiedzieć? Nie napisali, że kradzione albo
    że pobieranie zabronione...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)