  • 21. Data: 2005-08-14 10:37:17
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Nie robię sobie jaj. Ktoś przecież te pliki - specjalnie dla internetu
    > wymyślił, prawda?

    Gdzie to przeczytalas?

    > Nie napisałam przecież , że ja ściągam i jestem zwolenniczką, ale jak mi się
    > "po drodze" napatoczy jakaś fajna piosenka, to dlaczego mam nie ściągnąć i
    > nie posłuchać?

    Twoj problem polega na tym ze probujesz zachowac jakies status quo
    a jednoczesnie obnazasz swoja dwulicowosc w tej dyskusji, co daje
    niezwykle komiczny efekt.

    A co do formatow kompresji MPEG, to moze zanim zaczniesz bzdury
    wypisywac, zapoznaj sie najpierw z tematem.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 22. Data: 2005-08-14 10:43:22
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ale jak po danym pliku to rozpoznasz, hmm?

    Sporo firm oznacza juz muzyke za pomoca jednej z technologii,
    schowanych pod haselkiem DRM.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_rights_manageme
    nt#DRM_implementations

    Zasadniczo odsluchanie pliku, zabezpieczonego ktorakolwiek z tych
    technologii, na innym komputerze/urzadzeniu niz sprzet "wlasciciela",
    nie powinno byc mozliwe. Jak w praktyce to wyglada - nie wiem.
    iTunes Apple'a na tym kase skroil nieziemska, i jakos nie slychac
    dziesiatek milionow glosow oburzenia.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 23. Data: 2005-08-14 10:46:40
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Wlasnie. Czasopisma komputerowe poswiecaja artykuly "jak sciagaz sieci
    > p-2-p" -- skloro to jest takie nielegalne, to chyba powinien sie tym
    > zajac prokurator, bo podzeganie do przestepstwa, kradziezy, jest tak
    > samo karalne jak sama kradziez.

    Mnie rozbawil ktorys numer jednego z popularnych pism, gdzie na
    jednej stronie opublikowano wywiad z przedstawicielem Adobe na
    Polske (w wywiadzie pomstowal na piratow, ale przyznawal ze coraz
    wiecej ludzi kupuje legalne wersje) a dwie strony dalej dano
    olbrzymi tutorial korzystania z BitTorrenta wraz z linkiem
    polecajacym serwis suprnova.org -> na ktorego pierwszej stronie mozna
    juz bylo znalezc linki do przynajmniej kilku pakietow oprogramowania
    Adobe, ze o innych ISO/0day nie wspomne.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 24. Data: 2005-08-14 11:06:52
    Od: "Kordeus" <k...@p...onet.pl>

    > Dalej, powstaja odtwarzacze DVD pozwalajace na ogladanie DicvX i
    > sluchanie Mp3 - no to ja nie rozumiem, skoro to jest takie be,
    > nielegalne, to dlaczego istnieja urzadzenia pozwalajace na uzywanie
    > tego?

    Sluchanie MP3 nie zawsze jest nielegalne. Pomijajac fakt istnienia darmowych
    MP3 udostepnionych np. przez wykonawcow chcaych troche wypromowac swoja
    tworczosc w internecie,innymi legalnymi sposobami sluchania MP3 jest:
    -kupienie MP3-jki w sieci(niestety nie pomne teraz nazw serwisow)
    -Posiadanie orginalnej plyty/kasety. Jesli mam orginalna plyte(lub kasete)
    wtedy moge miec rowniez utwory w formacie MP3 zawarte na tej
    plycie(kasecie).

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2005-08-14 11:26:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    idiom wrote:

    > A jak po firmowym, nowym artykule (butach, sprzęcie RTV itp), ktory ktos
    > chce Ci sprzedac, nie w salonie firmowym, tylko z polowego łóżka, za 1/10
    > ceny (albo oddać za darmo) poznasz, że to nie jest kradzione, hmmm?

    W takim razie np. pakiet Linux SuSE jest kradziony? Bo Novell udostępnia
    go do ściągnięcia za darmo, a całość jest IMHO wielokrotnie więcej warta
    (pod względem jakości) od wingrozy z m$ office....

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 26. Data: 2005-08-14 11:27:32
    Temat: Re: Sciaganie plików
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fabio wrote:

    > Nie przesadzajmy. Samo korzystanie z P2P nie jest nielegalne, bo rownie
    > dobrze za jego pomoca mozna pobierac legalne oprogramowanie lub utwory,
    > ktore autorzy sami umieszczaja do darmowego uzytku w Internecie.

    Dokładnie! Ale je jak je rozróżnić, hmm?

  • 27. Data: 2005-08-14 11:30:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    rezist.com wrote:

    > Sporo firm oznacza juz muzyke za pomoca jednej z technologii,
    > schowanych pod haselkiem DRM.

    Format MP3 tego nie przewiduje. A gównianego WMA nawet dotykać nie chcę.

    Weź rozpoznaj po MP3, czy legalnie udostępniony, czy nie.

  • 28. Data: 2005-08-14 11:54:44
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Format MP3 tego nie przewiduje. A gównianego WMA nawet dotykać nie chcę.

    Przewiduje, juz od 2004 roku (za sprawa samego Fraunhofer Institute ),
    i to nie za pomoca pluginow. MP3 sie zmienia, tak samo jak wszystkie
    kodeki oparte o algorytm MPEG Layer II, III... itd.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 29. Data: 2005-08-14 12:11:59
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > wlasciwie to jak rozpoznac, czy dany plik jest nielegalny?

    no raczej p w przypadku nowszych zespolow to trudno sie nie domyslec :)
    tym bardziej jak sie np kaza sciaga i sie wie na jakiej zasadzie ona dziala.
    Oczywiscie takie strony jak np ta www.mp3000.net moze wprowadzac w blad
    i w przypadku mp3jek w sadzie daloby sie jakos wykrecic ale w przypadku
    programow
    to juz nie przejdzie

    skad mam to
    > wiedziec? jest publicznie dostepny, zadnych tajnych hasel, zadnych
    > "zaułków internetu". Sciagam go tak ja newsy z onetu. Wiec? Jesli jest
    > nielegalny, to co on tam robi - w tym internecie?

    to samo co bron w mieskzaniu przestepcow, ktos niegrzeczny je tam umiescil
    :))

    P.

    --
    szukasz pięknej ziemi? http://www.swistak.pl/aukcje/1197643.html
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"

  • 30. Data: 2005-08-14 12:14:59
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > p-2-p" -- skloro to jest takie nielegalne, to chyba powinien sie tym
    > zajac prokurator, bo podzeganie do przestepstwa, kradziezy, jest tak

    to zalezy co w tym artykule sie znajduje

> [...]
    > sluchanie Mp3 - no to ja nie rozumiem, skoro to jest takie be,
    > nielegalne, to dlaczego istnieja urzadzenia pozwalajace na uzywanie

    bo nie wszystkie divX i mp3 sa nielegalne.

    P.