  • 231. Data: 2005-08-17 21:42:13
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    A'propos watku jeszcze - wyglada na to, ze pismaki nam w glowach
    mieszaja...

    "Zatrzymany za nielegalne s'cia;gnie;cie pliku z sieci"
    http://wiadomosci.onet.pl/1149467,11,item.html

    A jak sie przeczyta dokladnie, to wyglada, ze (prawdopodobnie) się
    włamał, ukradł i udostępnił publicznie.

    Czyli nie tyle za ściągnięcie, co za włam i publikacje.

    Pozdr

    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________
    news://news.cavern.com.pl/amd3dnow ...... dyskusje tylko na poziomie

  • 232. Data: 2005-08-17 21:45:27
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    17.08.2005 # 22:36:53, mariposa doux napisał:

    > Zadalem pytanie na serwisie, z ktorego zaczerpnalem w innym poscie
    > pewien fragment (tamze jest ten link) - jesli odpowiedza a licze ze
    > odpowiedza, to dam znac :)

    Super :D.
    --
    pozdrawiam

  • 233. Data: 2005-08-18 03:13:43
    Od: james bond <j...@o...com>

    Olgierd wrote:

    > Był 17 sierpień 2005 21:43, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    > jako mariposa doux powiedziała:

    > A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    > poszkodowanych...

    ale ciezar dowodowy dalej spoczywal na...

  • 234. Data: 2005-08-18 03:49:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Caly czas sie psrzeczamy o rozpoznawanie. Co jest latwo rozpoznac -
    > dzieciaki na zdjeciach pedofilskich. I co jest trudno rozpoznac - czy
    > plik mp3 jest udostepniony legalnie czy nielegalnie.

    Mówisz? Bo mi ciężko odróżnić tak na pierwszy rzut oka 14-latkę od
    15-latki. Zwłaszcza na zdjęciu.

    A 15-latka jest już legalna...

    No, chyba że mówimy o totalnej patologii typu 8 lat czy coś w tym stylu.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 235. Data: 2005-08-18 03:54:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    > Mozna przypuszczac, ze zemkniecie bylo spowodowane dzialaniami prawnymi.
    > tylko, mozna zgadywac. Na zachodzie jak zamykaja taki serwis to pojawia
    > sie czesto info "ten serwis naruszal prawo autorskie, przepraszamy,
    > zamkniete, wiecej nie bedzie" - a u nas? Ujm wi, za przeproszeniem. I
    > nie wiem, czy muza sciagnieta z tamtego serwisu... to mam ja legalnie,
    > czy nie?

    Cóż, jako paranoikowi mi przychodzi do głowy, że jest to niedbalstwo celowe.

    W końcu jeśli ktoś przypadkiem pamiętałby skąd ściągał pliki i
    zauważyłby na takie stronie informację jak wyżej (którą mógłby potem
    zweryfikować gdzie trzeba - bo zawsze mógł to być włam jakiegoś
    'hakiera'), to mógłny pokazować pobrane z owej strony pliki i byłby
    czysty jak łza.

    A tak może zadziałać stare motto czekistów "Dajcie nam człowieka, a
    paragraf zawsze się znajdzie."

    A zrobienie z kogoś kryminalisty to stara i sprawdzona metoda eliminacji
    osób niewygodnych dla 'grupy trzymającej władzę',

  • 236. Data: 2005-08-18 03:55:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mariposa doux wrote:

    [ciach]

    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=22139

    > Czyli z tego wynika, ze trzeba wykazac, ze wiedzialem iz dane rzeczy sa
    > lewe, jak je kupowalem/sciagalem. A jesli na dodatek nie udostepniam
    > tego co sciagam, to prokuraturze zaczynaja sie schody...

    Hmmm... Czy prokuratorzy mają już do swojej dyspozycji sondy psychiczne?
    A może tworzone są już pierwsze komórki Korpusu Psionicznego? ;->

  • 237. Data: 2005-08-18 03:59:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Galathea wrote:

    > Uprzedzając kolejne pytania i odpowiedzi - nie mam na myśli ściągania za
    > pośrednictwem emule "dyskografii xxx" spakowanej rar'em lub zip'em, lub
    > nowego albumu 'xxx'. To jest piractwo/paserstwo (umyślne/nieumyślne).

    Dlaczego? Jaka jest różnica pomiędzy pojedynczym plikiem a całym kompletem?

  • 238. Data: 2005-08-18 04:05:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > zakladam ze widziales na stronie z mp3 komercyjnymi (muzyka tej klasy
    > jaka sie znajduje na mp3000.net) napis, w ktorym admin oswiadzca ze
    > posiada autorskie parwa majatkowe i zezwala na pobieranie ?

    Próbowałem wejść na tę stronę, ale tam jest jeden wielki, za
    przeproszeniem, burdel, więc nie mam pojęcia, co tam jest, a czego tam
    nie ma.

    > nie, podobnie nie jestes gdy pobierzesz muzyke z mp3.wp.pl wkoncu o
    > przeznaczeniu tych mp3 jest wiadomo

    "Jest wiadomo"? Komu i dlaczego?

    > tak jak o pzreznaczeniu rzeczy na
    > smeitniku.

    "Koło", a nie "na". W tym miejscu czasami parkują samochody (wbrew
    zakazowi notabene).

    > tak zgadza sie, i fakt ze do pisoenki nie masz praw udowodnic niejest
    > problem. KOmpletnie zaden. A to czy sedzia uwierzy w twa niepoczytalnosc
    > (nierozroznianie zlego od dobrego) to juz inna sprawa :)

    To nie jest kwestia udowodnienia, czy mam, czy też nie mam praw do
    rozpowszechniania danego utworu.

    To jest kwestia udowodnienia, że wiedziałem, że osoba, która dany utwór
    udostępniła, tego prawa nie miała.

    A skąd niby miałem wiedzieć?

  • 239. Data: 2005-08-18 06:48:29
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Mówisz? Bo mi ciężko odróżnić tak na pierwszy rzut oka 14-latkę od
    > 15-latki. Zwłaszcza na zdjęciu.
    >
    > A 15-latka jest już legalna...
    >
    > No, chyba że mówimy o totalnej patologii typu 8 lat czy coś w tym stylu.

    No :) Mowimy, ze w pewnych przypadkach moze zajsc watpliwosc (14, 15)
    ale w pozostalych jest to dosc oczywiste - to widac. Natomiast
    porownujac do mp3 - to niebo a ziemia ;)

  • 240. Data: 2005-08-18 07:46:48
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 21:08:13 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > dokladanie np msdnaa
    > az jestem ciekaw czy doszlo by do pyskowki jak bym mial nalot czy sa
    > "douczeni" :-)

    Pytałem się na uczelni co robić w razie kontroli. Usłyszałem, że wystarczy
    im powiedzieć o msdnaa i to powinno starczyć.

    Maciej Olędzki