  • 221. Data: 2005-08-17 19:06:22
    Temat: Re: Ściąganie plików
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:430364F5.EDF33FA5@gazeta.pl...

    > Po czym wnosisz? :>

    nioe chodzi o jakosc a o to ze tworzona przez artystow amatorow
    chcacych sie podzielic swa tworczoscia ze spolecznoscia internetowa masz
    jak byk napisane :-)

    P.

  • 222. Data: 2005-08-17 19:08:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > ^^^^^
    >
    > Masz rację - *chyba*. Bo tak się dziwnie składa, że można mieć
    > oryginalnego
    > Windowsa nie posiadając żadnych śmiesznych certyfikatów legalności,
    > oryginalnych płytek, itp. Powiem więcej - nawet nie trzeba go kupować.

    dokladanie np msdnaa
    az jestem ciekaw czy doszlo by do pyskowki jak bym mial nalot czy sa
    "douczeni" :-)

    P.

  • 223. Data: 2005-08-17 19:43:32
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > nie boli mnie i nigdy nie pisalem ze wszystkie mp3 sa nieleglane, twoerdze
    > ze bez problemu mozna sprawdzic
    > czy tak jest z tym ktorym sie interesujemy.

    tylko hmmm, po co? tutaj nie kumam, po co mam sprawdzac JA czy cos, co
    jest w sieci jest legalne czy nie? Od tego sa sluzby i niech sluzby
    lapia zlodzieji co sprzedaja/rozdaja trefny towar. Ja sie moge co
    najwyzej poczuc poszkodowany...

    > A przyklad bzdurny.

    Dobry jest, bo koscia w gardle staje ;)

    > a zgadnij

    A nie wiem co to AXEL nowy jest, wole nie zgadywac ;)

    Na dysku nie mam wiec pewnie na wp ani innych tego typu serwisach nie ma
    ;)

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Fantastyczna czwórka (Fantastic Four) .......... http://tiny.pl/qg3r

  • 224. Data: 2005-08-17 19:49:06
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > a jak napotkasz na stronie zdjecia pedofilskie przy ktorych jest napisane
    > 16 latki to tez sciagasz ? *)
    > Myslisz ze brak rozumu zwolni cie od odpowiedzialnosci?

    Caly czas sie psrzeczamy o rozpoznawanie. Co jest latwo rozpoznac -
    dzieciaki na zdjeciach pedofilskich. I co jest trudno rozpoznac - czy
    plik mp3 jest udostepniony legalnie czy nielegalnie.

    > Jezeli serwis bylby polski policja nic nie moze zrobic,

    Ooo to ciekawe. Wejsc do mieszkania moga, a serwisu z warezem zamknac
    nie moga.

    > ale nie oznacza to ze osoba posiadajaca prawa majatkowe do
    > tych utworow nie mogla by cie cywlnie scigac.

    Mozeby i mogla. tylko... nic jej z tego nie wyjdzie, tak dlugo, az
    udowodni ze pliki pobralem nielegalnie, wiedzac, ze jest to nielegalne.

    > mylisz sie, po z atym zobacz na jakiej zasadzie on dziala, sprobuj scuagnac
    > to samo
    > uzywajac tego samego linku w odstepie 10 minutowym.

    Co zmieniaja sie linki? No ale to nie moj problem jakby, no nie? Na
    inszych serwisach wymagaja instalacji jakiegos softu, to moze to tu
    dziala, ze sie jakies linki zmienaija...

  • 225. Data: 2005-08-17 19:50:11
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > nioe chodzi o jakosc a o to ze tworzona przez artystow amatorow
    > chcacych sie podzielic swa tworczoscia ze spolecznoscia internetowa masz
    > jak byk napisane :-)

    ale niektore kawalki fajne sa. a skoro sa za darmo to nie wybrzydzam.
    fajne sa, bo mozna znalezc miksy znajiomych dejotów na ten przyklad ;) Z
    reszta sami sie chwala ;]

    Nie sama britney swiat zyje ;]

  • 226. Data: 2005-08-17 21:00:22
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Był 17 sierpień 2005 21:43, kiedy tajemnicza osoba przedstawiająca się
    jako mariposa doux powiedziała:

    > po co mam sprawdzac JA czy cos, co
    > jest w sieci jest legalne czy nie? Od tego sa sluzby i niech sluzby
    > lapia zlodzieji co sprzedaja/rozdaja trefny towar. Ja sie moge co
    > najwyzej poczuc poszkodowany...

    A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    poszkodowanych...

    --
    Olgierd
    o...@j...org ||| gg: 3657597 |||

  • 227. Data: 2005-08-17 21:11:58
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    > poszkodowanych...

    Nieumyslne to nieumyslne. :) Nie, nie chce bronic zlodziei, ale niestety
    w internecie zlodziejem mozna stac sie przez przypadek, calkowicie
    nieswiedomie. Wchodzisz na googla, wpisujesz co cie interesuje i jzu to
    jest. Zadnych info o prawie autorskim. Klikasz i pare sekund pozniej
    jest na dysku...

    Niektore mp3 sa np. dostepne na takich warunkach "sciagnij, przesluchaj,
    masz na to dwa dni, potem skasuj lub zakup plyte".

    Inna sprawa, jakies pare lat temu powstal fajny polski serwis -
    publikowali na stronie plyty w mp3 - 2-3 plyty dziennie. Serwis wygladal
    profesjonalnie. Adres. Copyrighty. Mozna bylo nieswiadomie ssac na
    potege. Po roku serwis zniknal. Pojawila sie inna strona.

    Mozna przypuszczac, ze zemkniecie bylo spowodowane dzialaniami prawnymi.
    tylko, mozna zgadywac. Na zachodzie jak zamykaja taki serwis to pojawia
    sie czesto info "ten serwis naruszal prawo autorskie, przepraszamy,
    zamkniete, wiecej nie bedzie" - a u nas? Ujm wi, za przeproszeniem. I
    nie wiem, czy muza sciagnieta z tamtego serwisu... to mam ja legalnie,
    czy nie?

  • 228. Data: 2005-08-17 21:20:57
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Olgierd wrote:

    > A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    > poszkodowanych...

    Ciekawy fragment w sumie: "W 2003 na wiosnę zakupiłem kurs językowy
    przez internet. W sierpniu 2004 zostałem wezwany na policję w roli
    świadka i poinformowany, że osoba sprzedająca jest oskarżona o złamanie
    praw autorkich. Zakupione płyty zwróciłem policji. Mimo, że dokonałem
    zakupu "w dobrej wierze" policjant poinformował mnie, że mogę być
    posądzony za paserstwo. Czy to prawda, a jeśli tak to jaka grozi mi
    kara?"

    Odpowiedz: "(...) prokurator musiałby wykazać, że przynajmniej powinien
    był Pan przewidywać, że kupuje Pan piracki kurs ( i wtedy mogłaby
    wchodzić w grę odpowiedzialność za paserstwo nieumyślne) Gdyby wykazano,
    że wiedział Pan o pirackim pochodzeniu kupionego kursu, to w grę
    wchodziłaby odpowiedzialność za paserstwo umyślne.
    Gdyby czyn był kwalifikowany z art. 118 prawa autorskiego, to należałoby
    wykazać cel osiągnięcia korzyści majątkowej, z tym że jeżeli kupił Pan
    ten kurs taniej niż kosztuje oryginał, to raczej nie byłoby z tym
    problemu."

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=22139

    Czyli z tego wynika, ze trzeba wykazac, ze wiedzialem iz dane rzeczy sa
    lewe, jak je kupowalem/sciagalem. A jesli na dodatek nie udostepniam
    tego co sciagam, to prokuraturze zaczynaja sie schody...

  • 229. Data: 2005-08-17 21:27:24
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    17.08.2005 # 22:00:22, Olgierd napisał:

    > A o paserstwie nieumyślnym słyszałeś? Wielu było takich
    > poszkodowanych...

    Co się tak wszyscy uczepili :| ? Przecież mowa jest teraz o stronie
    legalnie udostępniającej mp3. W czym jest problem (oprócz tego, co
    już zostało omówione ?). Podsumuję:

    1) pobierając pliki ze strony legalnie je udostępniającej wszystko jest ok.
    2) pobierając pliki z różnych źródeł - www i p2p - nie jestem w stanie
    rozróżnić czy plik jest legalny, czy nie, a porównywanie po rozmiarze,
    stopniu kompresji i innych parametrach z dostępnymi wersjami na stronach
    wykonawców i stronach legalnie je udostępniających za darmo jest
    niewykonalne (ze względu na zbyt dużą ilość czasu jaką z powodu kilkuset
    mp3 musiałbym poświęcić - prościej już kupić tę płytę w sklepie).
    3) jeśli plik został ściągnięty poprzez p2p, a w rzeczywistości pochodzi
    z legalnego źródła (wspomniane już przeze mnie www), to ja o tym
    wiedzieć nie mogę... ->
    4) jeśli ktoś mi się doczepi do mp3 na czyimś dysku, to jego obowiązkiem
    jest mi udowodnić, że posiadane pliki nie są "legalne" (patrz punkt 2).

    Uprzedzając kolejne pytania i odpowiedzi - nie mam na myśli ściągania za
    pośrednictwem emule "dyskografii xxx" spakowanej rar'em lub zip'em, lub
    nowego albumu 'xxx'. To jest piractwo/paserstwo (umyślne/nieumyślne).
    Proponuję EOT, bo już trochę się powtarzamy, a ciągle pojawiają się ludzie,
    którzy pomijają ? niektóre posty, albo nie rozumieją treści ;).
    --
    pozdrawiam

  • 230. Data: 2005-08-17 21:36:53
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Galathea wrote:

    > Podsumuję:

    Dziekuje :)

    > Proponuję EOT, bo już trochę się powtarzamy, a ciągle pojawiają się ludzie,
    > którzy pomijają ? niektóre posty, albo nie rozumieją treści ;).

    Zadalem pytanie na serwisie, z ktorego zaczerpnalem w innym poscie
    pewien fragment (tamze jest ten link) - jesli odpowiedza a licze ze
    odpowiedza, to dam znac :)

    Pozdr