  • 1. Data: 2003-02-11 16:45:33
    Temat: Sciaganie mp3 dla kogos a prawo :)
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.

    Przyszla mi do glowy taka rzecz:
    - klient podaje mi plik *.txt w ktorym sa dokladne linki do plikow *.mp3
    (niekomercyjne i komercyjne)
    - moim zadaniem jest mu to sciagnac, posegregowac,"upchnac" na
    nosnik,ktory sam kupie.

    Nastepnie tak spreparowane plytki "wyceniam" (np 10pln/sztuke), wypisuje
    przekaz i wysylam paczuszke za pobraniem.

    Pytanie: Czy i jak lamie tym prawo?
    Pobieram oplate za nosnik i prace jaka wykonuje dla danego klienta..

    --
    * i tak koniec jest metr pod ziemia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2003-02-11 16:52:27
    Temat: Re: Sciaganie mp3 dla kogos a prawo :)
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnb4iadi.ir8.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

    > Przyszla mi do glowy taka rzecz:<ciach>

    Zeby bylo opisowo:-)) Klient podaje mi dokladny adres mieszkania, które mam
    okraść, ba nawet komplet kluczy do niego. Moim zadaniem jest wlamac się,
    ukraść kolorowy telewizor i komputer, dostarczyc to klientowi, moim wlasnym
    samochodem
    Nastepnie to wszystko wyceniam, biorac pod uwagę min zuzycie benzyny przez
    samochód.

    > Pytanie: Czy i jak lamie tym prawo?
    > Pobieram oplate za nosnik i prace jaka wykonuje dla danego klienta..

    Z ust mi to wyjąleś:-)))))))

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-02-11 17:28:33
    Od: "Piotr Pospieszny" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" napisał w wiadomości news:
> [...]
    wlasnym
    > samochodem
    > Nastepnie to wszystko wyceniam, biorac pod uwagę min zuzycie benzyny

    Nie, nie droga kolezanko ... popełniłaś błąd w dedukcji ;)))
    Kluczy Ci nikt nie da - Ty musisz mieć własne łomy i wytrychy, tak jak
    Papik ma swoje własne oprogramowanie do ściągania mp3 :)))

    A co do reszty się zgadzam.
    Tylko nadal nie wiem czy to złamanie prawa? ;))))))))))
    Propozycja dla Papika - po wykonaniu tego dzieła skontaktuj się koniecznie
    z w...@z...org.pl - tam napewno udzielą Ci chętnie wszelkich
    informacji.
    Aha - nie zapomnij przesłac im swoich pełnych danych kontaktowych ;)))

    Pozdry
    Pośpiech

  • 4. Data: 2003-02-11 18:17:03
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 11 Feb 2003 18:28:33 +0100, Piotr Pospieszny napisał/napisała:
    > Papik ma swoje własne oprogramowanie do ściągania mp3 :)))

    Po 1. pliki sa dostepne bez uzycia jakiegos hiper costam oprogramowania :)
    jak kto woli wget,prosty ftp, badz IE dla MS Windows :)
    Doslownie KAZDy jest w stanie to sobie zassac w dowolnej chwili (www.nuta.pl
    np.) ale _nie kazdy ma do tego lacze i czas_ :)

    > Tylko nadal nie wiem czy to złamanie prawa? ;))))))))))

    ja tym bardziej..

> [...]
    > informacji.

    > Aha - nie zapomnij przesłac im swoich pełnych danych kontaktowych ;)))

    Wiesz, polskie prawo jest slepe, probowalem udupic jednego spamera z
    pl.rec.muzyka.techno i pisalem do kgp, do abuse tpsy etc, itd..
    Kazyd rozkladal rece,ze ten koles po 1.
    jesli spamuje to czyn ze znikoma szkodliwoscia spoleczna
    po 2. kgp nawet nie zareagowala
    po 3. koles laczy sie z modemu kilka razy w tygodniu, zaklada sobie
    nowe,darmowe konta na o2.pl/go2.pl/wp.pl etc. i regularnie spamuje grupy.

    Ps. Nie zboczylismy z tematu sciagania mp3 :P

  • 5. Data: 2003-02-11 20:47:22
    Od: "Karotka_19" <t...@r...com>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnb4ifp4.ir8.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..

> [...]
    > * i tak koniec jest metr pod ziemia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    > PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing

    Witam, ja nie "pirace:, ale nie powiem ze mp3 z neta nie siagam... a tu
    jeszcze jak sie ma sdi:) a tak po za tym, to wydaje mi sie ze najpierw
    musialy by z netu zniknac nagrania komerchy w mp3, a dopiero potem mozna by
    gonic takich, wystarczy przejsc po akademikach w Polsce, tam sie dopiero
    widzi caly swiat piractwa...ehh, to nigdy nie padnie, a nasze prawo jest
    takie ze i tak jak kogos zlapia to jest tylko jednostka, a szkoda...wiem jak
    to jest jak sprzedaje sie oryginalny program (swoj) a ktos go hack'uj... to
    samo musza czuc wykonawcy, no nic , rozpisalam sie, pozdrowionka dla
    wszystkich :))
    Karotka:)))

  • 6. Data: 2003-02-12 12:31:51
    Od: "romek" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl> napisał
    w wiadomości news:b2b9st$liq$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > samochodem
    > Nastepnie to wszystko wyceniam, biorac pod uwagę min zuzycie benzyny przez
    Powiedzłbym,ze to jest bardzo dyskusyjny problem. Sa spory w doktrynie i
    krzywa linia orzecznictwa.
    Ale co do zasady, to zalezy czy wystawisz fakture VAT :))))
    no i oczywiscie czy dobrze obliczysz ryczłt na wykorzystanie samochodu do
    celów sluzbowych :)))
    Pozdrawiam
    Romek

  • 7. Data: 2003-02-12 12:34:46
    Od: "romek" <r...@p...wp.pl>

    > Nie, nie droga kolezanko ... popełniłaś błąd w dedukcji ;)))
    > Kluczy Ci nikt nie da - Ty musisz mieć własne łomy i wytrychy, tak jak
    > Papik ma swoje własne oprogramowanie do ściągania mp3 :)))

    Bardzo trafna uwaga !!! Ale jak kupisz młot z USA to dostniemy owset ( to
    chyba cos z owsikiem zwiazane)
    No a pozatym mozesz wliczyc to w koszty :)
    Natomiast Papik jest w znacznie gorszej sytuacji amortyzujac oprogramowanie,
    ktore wczesnij zamówil od innego przedsibiorcy z branzy :)

    POzdrawiam
    Romek

  • 8. Data: 2003-02-12 12:39:24
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ale co do zasady, to zalezy czy wystawisz fakture VAT :))))

    Sugerujesz, ze powinnam załozyć DG "kradzież na zlecenie"?:-)))

    > no i oczywiscie czy dobrze obliczysz ryczłt na wykorzystanie samochodu do
    > celów sluzbowych :)))

    Będzie DG, będzie i księgowa:-)))

    HaNkA ByZnEsOwA

  • 9. Data: 2003-02-12 12:41:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter[BEZ_TEGO]@interia.pl>

    Użytkownik "Piotr Pospieszny" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kluczy Ci nikt nie da - Ty musisz mieć własne łomy i wytrychy, tak jak
    > Papik ma swoje własne oprogramowanie do ściągania mp3 :)))

    Nio tak:-)) Do kosztów dolicze więc jeszcze zużycie narzędzi:-))) Taki łom
    może się przeciez wyszczerbic:-)))

    HaNkA

  • 10. Data: 2003-02-12 23:08:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    niebacznie popelnila news:b2b9st$liq$1@nemesis.news.tpi.pl:
    > Zeby bylo opisowo:-)) Klient podaje mi dokladny adres
    > mieszkania, które mam okraść,
    A dlaczego tak uwazasz skoto...

    > ba nawet komplet kluczy do niego.
    Moze on ma prawo do tego mieszkania wejsc?
    = moze ma oryginalne nagranie?

    > Moim zadaniem jest wlamac się,
    Przy pomocy kluczy?
    > ukraść kolorowy telewizor i
    znowu ta kradziez..
    > komputer, dostarczyc to klientowi, moim wlasnym samochodem
    > Nastepnie to wszystko wyceniam, biorac pod uwagę min zuzycie
    > benzyny przez samochód.
    No wlasnie.
    Przychodzi klient, podaje adres, wrecza klucze, zamawia przewiezienie
    pralki, tv i costam jeszcze.
    Czy firma przewozowa nie powinna wykazac jedynie minimum starannosci
    i zdroworozsadkowej oceny opartej na doswiadczeniu zyciowym w ocenie
    czy moze sie podjac takiego zlecenia jako legalnego?
    Nie kazda przeprowadzka jest kradzieza,
    nie kazde mp3 jest zlamaniem praw autorskich, czyz nie?

    --
    pozdro
    poreba