  • 31. Data: 2008-01-14 20:58:51
    Temat: Re: Ściąganie mp3
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> writes:

    > Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com>
    > napisał
    >
    > Tak, ale nie zawsze karalne. I nie zawsze zabronione, vide dozwolony
    > użytek własny.

    Dozwolony użytek? Zwykle udziela się po prostu odpowiedniej licencji
    -- takiej, która zezwala na redystrybucję utworu.

  • 32. Data: 2008-01-14 21:01:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 14 styczeń 2008 08:31
    > (autor Paweł
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fmf3gi$da7$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > No dobrze... Będziemy wiedzieli więcej :D Bo co innego opinia
    > prawnika wydawana nieoficjalnie czy też luźne rozważania
    > nieprawników tutaj, a co innego już decyzja procesowa czy też
    > prawnicze badania przed procesem.

    To nie są tylko dywagacje prawników. Politycy również się wahają
    (vide działania rządu francuskiego i szwedzkiego).

  • 33. Data: 2008-01-14 21:03:51
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    [ciap]

    > Jednak co do zasady oczywiście część utworu jest utworem, dlatego
    > stosowne przepisy ustawy mówią także o fragmentach utworów
    > (np. art. 27, 29, 37 pr.aut.).

    Co do wyodrębniania części utworu z całości, to IMO zawsze może mieć
    zastosowanie art. 16.

  • 34. Data: 2008-01-14 21:51:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 14 styczeń 2008 22:01
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@f...domek>):

    > To nie są tylko dywagacje prawników. Politycy również się wahają
    > (vide działania rządu francuskiego i szwedzkiego).

    Sugerujesz, że politycy są mądrzejsi od prawników? Przecie politycy stoją
    niżej niż grupowicze tutaj. My, nawet jeśli amatorsko, to się tematem
    interesujemy. Oni tylko odpowiednią walizką pieniędzy od odpowiedniej
    korporacji.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 35. Data: 2008-01-15 12:45:23
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@f...domek>):

    > Sugerujesz, że politycy są mądrzejsi od prawników?

    Sugeruję, że spór o sieci p2p jest również sporem politycznym.

  • 36. Data: 2008-01-15 19:28:46
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    > Dozwolony użytek? Zwykle udziela się po prostu odpowiedniej licencji
    > -- takiej, która zezwala na redystrybucję utworu.

    Jak szwagier od stryjka kopiuje to też ma mieć licencję...?

  • 37. Data: 2008-01-15 19:57:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    >
    > Jak szwagier od stryjka kopiuje to też ma mieć licencję...?

    Twój szwagier od mojego stryja? A tak na serio -- uwolnienie utworu
    na odpowiedniej licencji to nie jest żadne halo, wielu twórców tak
    właśnie postępuje.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl