  • 1. Data: 2009-01-05 09:37:22
    Temat: Scheda
    Od: "UE" <l...@w...pl>

    Witam, mam następującą sprawę, w 1999 roku otrzymałem do rodziców
    gospodarstwo domowe (ok 6,5 ha ziemi, dom i budynek gospodarczy) w formie
    darowizny, w chwili obecnej wyremontowaliśmy z żoną dom i budynki
    gospodarczy, rodzice mają swój wiek ( 65 lat) i co się stanie w przypaku ich
    śmierci? Czy moi bracia ( mam 3 braci) mają jakieś "prawa" do tego majątku
    oraz jak się zabezpieczyć- żebym nie musiał nic braciom płacić - zachowku,
    schedy itp...

    --
    Pozdrawiam Karol

  • 2. Data: 2009-01-05 13:18:50
    Temat: Re: Scheda
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, UE wrote:

> [...]
    > oraz jak się zabezpieczyć- żebym nie musiał nic braciom płacić - zachowku,

    Hm...
    Dobrowolne zrzeczenie się, *teraz*, spadku przez braci?
    Przez ich umowę z rodzicami oczywiscie.

    Art.1048:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-05 15:14:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Hm...
    > Dobrowolne zrzeczenie się, *teraz*, spadku przez braci?
> [...]
    _117.html
    > pzdr, Gotfryd

    Ale ja rozumiem, że to gospodarstwo w spadek nie wejdzie, bowiem zostało
    już darowane 10 lat temu.

  • 4. Data: 2009-01-05 18:21:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ale ja rozumiem, że to gospodarstwo w spadek nie wejdzie, bowiem zostało
    > już darowane 10 lat temu.

    Już to kiedyś tu było - 10 lat dotyczy darowizn na rzecz osób 3-ch
    (nieuprawnionych do zachowku)

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 5. Data: 2009-01-07 22:12:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, Johnson wrote:

    > Już to kiedyś tu było - 10 lat dotyczy darowizn na rzecz osób 3-ch
    > (nieuprawnionych do zachowku)

    Dla porządku dodam - AFAIR było na .prawo (które Robert takoż czyta,
    ale żeby kto w złym archiwum nie szukał :))

    > Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

    Coś w tym jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-08 08:40:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 23:12:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Coś w tym jest.

    A jakby to w druga stronę zastosować, to by wyszło
    czarno na białym czym taka unija jest :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek