  • 21. Data: 2020-07-17 10:20:52
    Temat: Re: Scenka z marketu: "W związku z (...) nie wymieniamy towaru"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-17 o 10:16, WS pisze:

    > hm...
    > ustepujac pierwszeswo mozna sie zatrzymac, "ustąpienie pierwszeństwa -
    powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany
    kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania
    się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;"

    > Natomiast nie za bardzo mozna legalnie zatrzymac sie przed skrzyzowaniem, zeby
    wypuscic kogos z podporzadkowanej ;) (pomijajac przypadki typu brak mozliwosci zjazdu
    ze skrzyzowania po wjechaniu itp...)

    Mowa jest o ustępowaniu pierwszeństwa pieszym na przejściu, a nie o
    wpuszczaniu z podporządkowanej. Zresztą, jak widać, zbytni formalizm nie
    jest wskazany, bo we wpuszczaniu z podporządkowanej nic złego nie ma, a
    nawet jest to wskazane (w dużej części przypadków jest to warunek
    konieczny, aby ktokolwiek mógł na drogę główną wjechać).

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2020-07-17 10:29:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 17, 2020 at 10:20:55 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

    > Mowa jest o ustępowaniu pierwszeństwa pieszym na przejściu, a nie o
    > wpuszczaniu z podporządkowanej.

    no nie,

    ustapic nalezy pieszym na przejsciu, a mowa o czekajacych, analogiczna sytuacja

  • 23. Data: 2020-07-17 11:02:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-17 o 10:29, WS pisze:

    > no nie,

    > ustapic nalezy pieszym na przejsciu, a mowa o czekajacych, analogiczna sytuacja

    Pomijając czczą dyskusję (bo ci, co czekają przed przejściem też
    wymagają ustąpienia pierwszeństwa, tak samo jak ustępujesz pierwszeństwa
    też tym, którzy dojeżdżają do skrzyżowania drogą główną, a nie tylko
    tym, którzy już na skrzyżowaniu się znajdują), to od 1 lipca właśnie dla
    takich mniej kumatych kierowców wprowadzono łopatologiczny przepis, że
    tym, co czekają na przejście na chodniku, też się pierwszeństwo należy.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2020-07-17 11:14:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 21:50:56 +0200, Animka napisał(a):

    > 2 razy, a może 3 razy mi wymieniali niedziałające urządzenia na niewadliwe.

    Co innego rękojmia albo gwarancja w przypadku wadliwego towaru, a co innego
    wymiana lub zwrot "bo tak". Mówimy oczywiście o sklepie stacjonarnym.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 25. Data: 2020-07-17 11:19:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 17, 2020 at 11:03:11 AM UTC+2, Liwiusz wrote:

> [...]
    > takich mniej kumatych kierowców wprowadzono łopatologiczny przepis, że
    > tym, co czekają na przejście na chodniku, też się pierwszeństwo należy.

    ;) dyskusji sporo bylo, w ustepowaniu pierwszenstwa (skrzyzowania) nie ma mowy o "na
    skrzyzowaniu", odnosnie przejsc jest "na przejsciu", + zakaz wejscia "bezposrednio
    przed jadacy pojazd", ogolnie jest to zagmatwane (np. sprawa egzaminu na PJ, kiedy to
    zdajacy oblal za zatrzymanie sie przed przejsciem, gdy piesi czekali na chodniku)

    1 lipca miala wejsc nowelizacja, ale nie weszlo chyba...
    https://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legis
    lacyjna/tych-przepisow-w-sejmie-nadal-nie-ma-to-juz-
    raczej-nie-beda-obow

  • 26. Data: 2020-07-17 11:23:40
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-07-2020 o 11:19, WS pisze:

> [...]
    https://www.prawodrogowe.pl/informacje/kronika-legis
    lacyjna/tych-przepisow-w-sejmie-nadal-nie-ma-to-juz-

    Zniknąłeś, przepuścić osoby na przejściu i na nie wchodzące...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 27. Data: 2020-07-17 17:06:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, July 17, 2020 at 11:23:52 AM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Zniknąłeś, przepuścić osoby na przejściu i na nie wchodzące...

    tak ma byc dopiero w tej nowelizacji...
    za https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo-jazdy/nowe-ob
    owiazki-i-kary-dla-kierowcow-od-1-lipca-dlaczego-zno
    w-sie-nie-udalo/npp64kg

    maja dopisac "lub na nie wchodzącego, i ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu"

    Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo
    pieszego znajdującego się w tym miejscu lub na nie wchodzącego, i ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to przejście albo znajdującemu się na tym
    przejściu.";

  • 28. Data: 2020-07-20 07:14:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17-07-2020 o 17:06, WS pisze:

> [...]
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu wchodzącemu na to przejście albo znajdującemu się na

    To jest od wielu lat w Konwencji oraz w rozporządzeniu. Więc w akcie
    wyższego rzędu i w akcie uszczegółowiającym. Więc w prawie jest.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 29. Data: 2020-07-20 08:58:55
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, July 20, 2020 at 7:14:53 AM UTC+2, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > To jest od wielu lat w Konwencji oraz w rozporządzeniu. Więc w akcie
    > wyższego rzędu i w akcie uszczegółowiającym. Więc w prawie jest.

    Tylko nasze sady, policja stosuja PoRD. Raczej trudno znalezc wyrok, w ktorym tos
    wygral powolujac sie na ta Konwencje (przyznaje, nie szukalem, tak sie mi wydaje ;)
    ).

    Ot chcby wyprzedzanie, wg Konw. toto nim nie jest, a u nas mandat standardowo:
    https://gazetawroclawska.pl/zakaz-wyprzedzania-na-so
    bieskiego-to-pulapka-kierowcy-nie-znaja-przepisow/ar
    /c1-14305891

  • 30. Data: 2020-07-20 09:34:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 20-07-2020 o 08:58, WS pisze:

> [...]
    > https://gazetawroclawska.pl/zakaz-wyprzedzania-na-so
    bieskiego-to-pulapka-kierowcy-nie-znaja-przepisow/ar

    Ale to samo potwierdzone jest w rozporządzeniu - jest dokładnie taki sam
    zapis. Inna sprawa, właśnie, że u nas sędziowie kierują się głównie
    opinią biegłego, a wielu biegłych niestety nie zna prawa, co widać po
    niektórych ekspertyzach. To właśnie jest słabe w naszym porządku prawnym.

    --
    http://kaczus.ppa.pl