  • 1. Data: 2005-09-20 10:57:37
    Temat: Sapdaek - gospodarstwo rolne
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Toczy się postępowanie o spadek. Spadkiem tym jest tylko gospodarstwo
    rolne. Ewentualni spadkobiercy to wnuki (w ich imieniu występuje matka
    aktualnie zajmująca się tym gospodarstwem) i córka zmarłych.
    Córka na gospodarstwie nie pracowała od ponad 30 lat.
    Czy sąd może nakazać już podczas tego postępowania matce wnuków spłacenie
    części spadku przyznanego córce zmarłych?
    A czy możliwe jest, że córce w ogóle nie przyzna spadku z tego powodu, że
    nie miała do czynienia z uprawą ziemi tyle czasu i nie posiada odpowiednich
    do tego uprawnień? Niezbyt mi się wydaje to możliwe, ale i takie słuchy do
    mnie doszły.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 2. Data: 2005-09-20 13:47:44
    Temat: Re: Sapdaek - gospodarstwo rolne
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "Waldemar "Jakec" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:mozbpqlu8ptq$.99payp5sfk6r$.dlg@40tude.net...

    > Czy sąd może nakazać już podczas tego postępowania matce wnuków
    spłacenie
    > części spadku przyznanego córce zmarłych?

    podejzewam, ze strwierdzi tylko nabycie spadku przez okreslone osoby w
    okreslonych czesciach

    > A czy możliwe jest, że córce w ogóle nie przyzna spadku z tego
    powodu, że
    > nie miała do czynienia z uprawą ziemi

    nie

    pozdr
    xmarcel

  • 3. Data: 2005-09-20 14:16:40
    Od: "XYZ" <s...@o...pl>

    > powodu, że
    >
    > nie
    >
    > pozdr
    > xmarcel

    Co sie tyczy gospodarstw rolnych - obowiązują szczególne zasady
    dziedziczenia. Zapraszam do lektury art. 1058 kc i dalsze

  • 4. Data: 2005-09-20 14:27:08
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "XYZ" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co sie tyczy gospodarstw rolnych - obowiązują szczególne zasady
    > dziedziczenia. Zapraszam do lektury art. 1058 kc i dalsze

    nieobowiazuja juz od jakiegos czasu

    pozdr
    xmarcel

  • 5. Data: 2005-09-20 14:40:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    xmarcel napisał(a):
    > nieobowiazuja juz od jakiegos czasu

    to jeszcze zależy kiedy zmarł spadkodawca

    KG