  • 1. Data: 2008-07-03 18:20:42
    Temat: Samowolne zagarnięcie działki leśnej
    Od: spammy <s...@U...TO_op.pl>

    Witam

    Proszę o pomoc w następującej sprawie. Mój kuzyn jest właścicielem
    działki leśnej o wytyczonych przez geodetę na początku lat 90 granicach.
    Kilka dni temu przypadkiem dowiedział się, że właściciel sąsiedniej
    działki samowolnie przesunął granicę (słupki geodezyjne) o 2-3 metry na
    niekorzyść mojego kuzyna (kuzyn zweryfikował to też w terenie).

    Kuzyn po rozmowie z sąsiadem dowiedział się, że według niego tak powinna
    wyglądać właściwa granica, a jeżeli to mu się nie podoba, to niech na
    swój koszt wynajmie geodetę i wyznaczy granicę. Dodam, że kuzyn
    dysponuje pomiarami geodezyjnymi (mapką) z początku lat 90.

    W związku z tym pytania:
    1. Jak prawnie wymusić zaakceptowanie przez sąsiada właściwych granic,
    bez ponoszenia kosztów ponownych pomiarów geodezyjnych (pozew do sądu,
    doniesienie do właściwego urzędu)?
    2. Jak maksymalnie utrudnić życie temu sąsiadowi zmuszając go do np.
    poniesienia kosztów geodety, czy ewentualnej rozprawy sądowej(pijaczyna,
    który zmasakrował własny las i usiłuje bezprawnie wyciąć nie należące do
    niego drzewa, bo o to tu właściwie chodzi)?

    Z góry dzięki za odpowiedź, jeżeli są potrzebne dodatkowe informacje
    chętnie dopiszę co potrzeba.

    Pozdrawiam,

    spammy

  • 2. Data: 2008-07-03 20:33:37
    Temat: Re: Samowolne zagarnięcie działki leśnej
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > 2. Jak maksymalnie utrudnić życie temu sąsiadowi zmuszając go do np.
    > poniesienia kosztów geodety, czy ewentualnej rozprawy sądowej(pijaczyna,

    http://www.rtt.com.pl/pr_geodezyjne.htm

    http://prawo.gazetaprawna.pl/porady/24522,kto_powini
    en_dbac_o_ploty_ogro
    dzenia_i_inne_urzadzenia_na_granicy_miedzy_dzialkami
    .html

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 3. Data: 2008-07-04 07:04:53
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "KsZZysiek" <k...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.rtt.com.pl/pr_geodezyjne.htm
    >
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/porady/24522,kto_powini
    en_dbac_o_ploty_ogro
    > dzenia_i_inne_urzadzenia_na_granicy_miedzy_dzialkami
    .html

    Przekonfiguruj swój program by nie łamał tekstu
    albo używaj jakiejś skracaczki, np:

    http://tinyurl.com/63pvgh
    http://preview.tinyurl.com/63pvgh

    albo sam skracaj linki:

    http://prawo.gazetaprawna.pl/porady/24522,_.html

    Maciek

  • 4. Data: 2008-07-04 10:52:57
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Przekonfiguruj swój program by nie łamał tekstu

    Jesli chcesz byc dzieckiem neostrady i pisac posty mieszczące się w
    całości w jednej linijce, to sobie bądź, a innych do tego nie namawiaj.

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 5. Data: 2008-07-04 17:07:17
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent spammy nadaje:

    > Kilka dni temu przypadkiem dowiedział się, że właściciel
    > sąsiedniej działki samowolnie przesunął granicę (słupki geodezyjne)

    Jeśli to prawda co piszesz to wystarczy zgłoszenie do prokuratury o
    popełnieniu przestępstwa z Art. 277 KK