  • 21. Data: 2006-03-22 14:07:56
    Temat: Re: Samobojstwo - nie rozumiem!
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 22 Mar 2006 14:25:03 +0100,
    Akulka <s...@g...pl> screamed:

    > Świadome zrezygnowanie z kiedykolwiek poczętego potomstwa (czyt. aborcja,
    > podwiązanie nasieniowodów, jajowodów) też jest przejawem zdrowego rozsądku w
    > niektórych przypadkach, a mimo to karalnym....

    Gdzieniegdzie karalnym.

    > BTW, ponoć kiedyś próby
    > samobójcze były karalne (sic!); czy w Polsce nie wiem ale słyszałam o
    > Anglii.

    Udane próby samobójcze również? (;

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 15:04:30 user up 10923 days, 2:59, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Christ: A man who was born at least 5,000 years ahead of his time.

  • 22. Data: 2006-03-22 14:16:54
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > Gdzieniegdzie karalnym.
    W Polsce niestety jest.

    > Udane próby samobójcze również? (;
    Nie drążyłam tematu:P Jakkolwiek miało to na celu chyba odstaszenie
    potencjalnych samobójców, albo zrobienie to w sposób bardziej
    profesjonalny;-( Jakkolwiek dostrzegam w tym sens... Większość prób
    samobójczych jest wołaniem o pomoc i nie koniecznie mają na celu pozbawienie
    się tego życia raz a zawsze, czasami demonstracją swojej frustracji i
    bezradności. Osobiście znam osobę, która wyłykała w domu wszelkie leki i
    powiedziała o tym. Trochę jednak za późno, bo wątroba daleko uszkodzona i o
    mały włos wzroku nie straciła (niestety o tym się nie myśli, że czasami z
    takiej próby można wyjść z kalectwem!).

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 23. Data: 2006-03-22 14:52:47
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Akulka <s...@g...pl> napisał(a):

    > Świadome zrezygnowanie z kiedykolwiek poczętego potomstwa (czyt. aborcja,
    > podwiązanie nasieniowodów, jajowodów) też jest przejawem zdrowego rozsądku w
    > niektórych przypadkach, a mimo to karalnym....

    Tak. U nas tez.

    Karalne sa takze inne glupoty, np. kazirodztwo (nawet w odniesieniu do osob
    doroslych dzialajacych dobrowolnie!), "zbezczeszczenie" zwlok, posiadanie -
    nie produkcja! - pornografi dzieciecej, nawet bez udzialu dzieci (animacje,
    rysunki, dzieci grajace w pedofilskim porno ale w scenach seksualnie
    neutralnych itp.).

    Jeszcze w krajach anglo-saskich, w ktorych system prawny bazuje na
    precedensach, tego typu prawne potworki sa zrozumiale - ktos kiedys na jakims
    zadupiu cos takiego zasadzil, wiec mozna sie na to powolywac (w ten sposob w
    polodniowo-zachodnich stanach USA formalnie karalny jest np. seks oralny,
    nawet z wlasna wspolmalzonkiem, a takze zakup kapelusza bez konsultacji z
    zona...). U nas to pewnie wynik czesciowego nasiakniecia systemu prawnego
    obyczajowym tabu i bogoojczyzniana ideologia.

    > BTW, ponoć kiedyś próby
    > samobójcze były karalne (sic!); czy w Polsce nie wiem ale słyszałam o
    > Anglii.

    LOL! :D

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 24. Data: 2006-03-22 15:16:09
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    > Czyzby? Wskaz, w ktorym miejscu.
    Konstytucję wypada znać. Jest taki zapis w konstytucji. Nie odnosi się co prawda
    do samobójcow ale sprawę życia i to nie tylko ludzkiego traktuje bardzo
    poważnie. W związku z tym zapisem nie ma również w Polsce kary śmierci. Musiała
    być zlikwidowana bo była niezgodna z konstytucją. Tomek

  • 25. Data: 2006-03-22 15:21:29
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:dvrd1j$kbe$1@inews.gazeta.pl...

    > Po pierwsze: jesli zalezaloby mi na jego zyciu, to oczywiscie >probowalbym
    > go
    > przekonac do zmiany decyzji - nawet stosujac irracjonalna manipulacje
    > z sugestia pomocy psychiatrycznej i terapi farmakologicznej).

    Dlaczego? Przecież pisałeś" Jego zycie - jego
    wlasnosc. Obowiazku zycia nie ma.".

    Po co komu twój dzieciak?? Niech się wiesza. Za ileś tam lat będzie ciut
    mniej głupiej pisaniny w necie.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 26. Data: 2006-03-22 16:39:07
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Dlaczego?

    Jak to dlaczego? Dla zaspokojenia moich prywatnych interesow emocjonalnych
    zwiazanych z jego osoba. Po to przeciez ludzie swiadomie robia sobie dzieci...

    > Przecież pisałeś" Jego zycie - jego
    > wlasnosc. Obowiazku zycia nie ma.".

    Oczywiscie. Gdzie widzisz sprzecznosc???

    > Po co komu twój dzieciak??

    Mi, dla prywatnej satysfakcji.

    pzdr
    q-b

  • 27. Data: 2006-03-22 18:18:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    quasi-biolog [###q...@g...pl.###] napisał:

    > Co to ma niby oznaczac? Policja ma prawo interweniowac w czyjas
    probe
    > samobojstwa??? Jak to: wtargnac do mieszkania, przeszkodzic,
    aresztowac?
    > Jakim prawem?

    Zagadnienie ogólnie opisuje art. 15.3 Ustawy o Policji. Policjanci
    wykonując czynności służbowe mają prawo między innymi zatrzymywania
    osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia. Przyznasz, że
    udowodnienie, że osoba chcąca popełnić samobójstwo zagraża własnemu
    życiu nie nastręcza zbyt wielu problemów. Przy tym, w zależności od
    wybranego sposobu nierzadko przy okazji samobójca zagraża życiu innych
    osób lub mieniu. Wszak skacząc z okna może spokojnie kogoś poniżej
    zabić przykładowo, a trując się gazem spowodować wybuch, który
    zniszczy nie tylko jego mieszkanie, ale i cały budynek. Reszty
    poszukaj w aktach wykonawczych niższego rzędu.

  • 28. Data: 2006-03-22 18:37:53
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > osób stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla
    > życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia.

    Nie wierze w taka cudaczna interpretacje. Skoro policja moze bronic mienia
    oraz zdrowia/zycia ludzkiego, znaczy to, ze jest uprawniona by mnie aresztowac
    przy probie np. rozwalenia wlasnego telewizora (zagrozenie mienia) albo
    zapalenia papierosa (zagrozenie zycia/zdrowia). Absurd do potegi.

    > Przyznasz, że
    > udowodnienie, że osoba chcąca popełnić samobójstwo zagraża własnemu
    > życiu nie nastręcza zbyt wielu problemów.

    Pytanie tylko, czy owa ustawa dotyczy - jak zdajesz sie sugerowac - tazke
    zagrozenie zycia przez samego jego "wlasciciela". Gdyby tak bylo - a nie chce
    mi sie w to wierzyc - bylby to istny kabaret.

    Zreszta, kabaretem jest tez obowiazek zapinania pasow bezpieczenstwa...

    > Przy tym, w zależności od
    > wybranego sposobu nierzadko przy okazji samobójca zagraża życiu innych
    > osób lub mieniu.

    Tiaaa... Takie zagrozenie mozesz wypatrzyc w prawie kazdej dzialalnosci
    czlowieka, z jazda samochodem, wchodzeniem po drabinie i wyprowadzaniem duzego
    psa na spacer na czele...

    > Wszak skacząc z okna może spokojnie kogoś poniżej
    > zabić przykładowo,

    LOL! :D

    > a trując się gazem

    Gaz uzywany dzisiaj w instalacjach (metan) i butlach (mieszanina propanu i
    butanu) nie jest trujacy.

    > Reszty
    > poszukaj w aktach wykonawczych niższego rzędu.

    Pojecia nie mam o czym mowisz. W kwestii prawa jestem calkowitym ignorantem -
    dlatego tu pytam.

    pozdrawiam
    quasi-biolog

  • 29. Data: 2006-03-22 19:02:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    quasi-biolog [###q...@g...SKASUJ-TO.pl.###] napisał:

    > Nie wierze w taka cudaczna interpretacje. Skoro policja może bronić
    mienia
    > oraz zdrowia/życia ludzkiego, znaczy to, ze jest uprawniona by mnie
    > aresztować przy próbie np. rozwalenia własnego telewizora
    (zagrożenie
    > mienia) albo zapalenia papierosa (zagrożenie życia/zdrowia). Absurd
    do
    > potęgi.

    No to zastanów się, na jakiej podstawie zatrzymasz faceta biegającego
    z siekierą za przechodniami, zanim komuś tą siekierą skutecznie
    przyłoży? Rozumiem, ze policjant ma spokojnie oczekiwać na pierwszą
    śmierć? Bo a nuż facet wybrał ten dziwny sposób na trenowanie do
    zawodów rzutu młotem. Zatrzymanie przy próbie rozwalenia własnego
    telewizora jest jak najbardziej możliwe. Natomiast co do papierosa, to
    zagrożenie nie jest bezpośrednie, to znaczy jeszcze nie udowodniono,
    że zapalenie papierosa powoduje natychmiastowe zejście śmiertelne.

    > Pytanie tylko, czy owa ustawa dotyczy - jak zdajesz się sugerować -
    tazke
    > zagrożenie życia przez samego jego "wlasciciela". Gdyby tak bylo - a
    nie
    > chce mi sie w to wierzyc - bylby to istny kabaret.

    Czemu miałby być kabaret? Ja tu niczego śmiesznego w tym nie widzę.

    > Zresztą, kabaretem jest tez obowiązek zapinania pasow
    bezpieczenstwa...

    No ale kilka żyć ludzkich uratował.

> [...]
    dzialalnosci
    > czlowieka, z jazda samochodem, wchodzeniem po drabinie i

    Z tego też powodu do prowadzenia pojazdu trzeba mieć przeważnie
    uprawnienia, do łażenia po większej drabinie również, a psy prowadzać
    na smyczy i w kagańcu.

    > LOL! :D

    Znam co najmniej kilka takich przypadków. W Krakowie samobójczyni
    skacząca z akademika zabiła wchodzącego do środka, a sama przeżyła.
    Została skazana za nieumyślne spowodowanie śmierci na kilkuletni
    wyrok.

    > Gaz używany dzisiaj w instalacjach (metan) i butlach (mieszanina
    propanu i
    > butanu) nie jest trujący.

    Ale bywa z reguły wybuchowy.

    > Pojęcia nie mam o czym mówisz. W kwestii prawa jestem całkowitym
    > ignorantem - dlatego tu pytam.

    To widać :-)

  • 30. Data: 2006-03-22 20:08:26
    Od: "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > No to zastanów się, na jakiej podstawie zatrzymasz faceta biegającego
    > z siekierą za przechodniami, zanim komuś tą siekierą skutecznie
    > przyłoży?

    Kiedys powaznie zastanawialem sie nad dokladnie takim przypadkiem. Nawet dosc
    burzliwie debatowalem o tym z kolega, niedoszlym prawnikiem... (odpowiedzi nie
    dostalem i juz sie nie dziwie, dlaczego tych studiow nie skonczyl...)

    Niebezpieczne narzedzie, uzasadnione podejrzenie zamachu na czyjes zycie itd.
    - sytuacja zupelnie nieporownywalna z samobojstwem.

    > Zatrzymanie przy próbie rozwalenia własnego
    > telewizora jest jak najbardziej możliwe.

    Bujasz. Jak zapowiem to w internecie, to takze naraze sie na interwencje policji?

    > Natomiast co do papierosa, to
    > zagrożenie nie jest bezpośrednie, to znaczy jeszcze nie udowodniono,

    Alez oczywiscie, ze udowodniono. Nawet na kazdej paczce ostrzega Cie o nim
    minister zdrowia...

    > że zapalenie papierosa powoduje natychmiastowe zejście śmiertelne.

    Nie manipuluj. Napisales: "zdrowia lub zycia", a nie "natychmiastowa utrate
    zycia".

    > tazke
    > nie

    > Czemu miałby być kabaret?

    Primo: moje zycie, moja sprawa. Wszystkim "uszczesliwiaczom na sile" - wara!

    Secundo: wylewanie dziecka z kapiela - "uszczesliwienie" (

    > Ja tu niczego śmiesznego w tym nie widzę.

    No wlasnie. I to mnie przeraza....

    > bezpieczenstwa...

    > No ale kilka żyć ludzkich uratował.

    Non sequitur. Przeciez nie to w pasach jest komiczne, ze sa nieskuteczne, lecz
    to, ze sluza do "uszczesliwiania na sile". Jesli chce ryzykowac zycie, to
    uwazam, ze mam do tego "przyrodzone prawo" i nie zycze sobie, by sie panstwo w
    to wtracalo.

    > dzialalnosci
    > wyprowadzaniem

    > Z tego też powodu do prowadzenia pojazdu trzeba mieć przeważnie
    > uprawnienia,

    Oczywiscie. Co nie zmienia faktu, ze jest to przedsiewziecie narazajace zycie
    innych, poza kierowca, ludzi. Na oko - znacznie bardziej niz klasyczne
    samobojstwo (chocby i ten skok z okna).

    > do łażenia po większej drabinie również,

    Czyzby?

    Zreszta:
    j.w. + do nizszych drabin (ale wystarczajacych by zabic spadajcego i tego, na
    kogo spadnie) zadne "upowaznienia" nie sa potrzebne.

    > a psy prowadzać
    > na smyczy i w kagańcu.

    Smycz - nie daje gwarancji bezpieczenstwa. Pies stosunkowo latwo moze sie
    wyrwac a nawet zaatakowac bedac na tej smyczy.
    A kaganiec - o ile wiem - to jedynie dobra wola wlasciciela.

    > Znam co najmniej kilka takich przypadków.

    Ile? Jaki to odsetek wszystkich samobojstw?

    > W Krakowie samobójczyni
    > skacząca z akademika zabiła wchodzącego do środka,

    W Polsce co roku na drogach ginie conajmniej 5000 osob (o liczbie rannych nie
    wspominajac). Mozna to latwo zmienic nakladajac znaczne obostrzenia przy
    przyznawaniu prawa jazdy i wprowadzajac techniczne ograniczenia predkosci
    maksymalnej pojazdow. Nikt sie nie kwapi...
    A samobojcow, ktorzy zabijaja tyle osob postronnych co meteoryty, chcesz
    przesladowac akcjami policyjnymi jak ta z artykulu w onecie. Kabaret.

    > propanu i

    > Ale bywa z reguły wybuchowy.

    Znaczy sie sugerujesz, ze wysadzanie sie w powietrze gazem z kuchenki jest na
    tyle popularna metoda samobojstwa, ze uzasadnia takie akcje policji...

    pozdrawiam
    quasi-biolog