  • 41. Data: 2010-03-19 20:57:20
    Temat: Re: Sady wysylaja policje 'na drzewo'
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Robert Tomasik napisal:
    > zdjęcie ejst neiczytelne, to po prostu włąściciel nie ponosi winy i nie
    > odpowiada.

    Wlasnie. Wladze usiluja swoja techniczna indolencje przerzucic
    na barki wlascicieli samochodow. To jest mniej wiecej tak, jakby
    prokuratura z braku mozliwosci udowodnienia winy mordercy, scigala
    wlasciciela noza, ktorym popelniono zbrodnie. Wlascicielowi tez nic
    udowodnic nie moze, ale karze go za niemoznosc wskazania mordercy.
    Bezsens, ale obowiazujacy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 42. Data: 2010-03-19 21:27:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rob*
    ert Tomasik wrote:

    > Moim zdaniem przepis jest bez sensu i powinno się go zmienić poprzez
    > wskazanie wprost, że właściciel ma obowiązek wskazać, kto na nim jest.
    > Jak zdjęcie ejst neiczytelne, to po prostu włąściciel nie ponosi winy i
    > nie odpowiada.

    Nie tylko o fotoradary chodzi.
    Gościu stuknął drugi samochód i po za numerami rejestracyjnymi i paroma
    świadkami, którzy widzieli twarz nie masz nic.
    Załóżmy, ze oprze sie o kodeks wykroczen a nie karny, dla uproszczenia.
    Możesz dojść do właściciela, ale nie dalej. I ten przepis temu właśnie
    służył.
    On nie jest bez sensu, on tylko powinien zostać dopracowany.

  • 43. Data: 2010-03-19 21:44:32
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > art 78 PORD
    > 4. Właściciel LUB POSIADACZ pojazdu jest obowiązany wskazać ...
    >

    > czemu nie przeczytasz ustawy?

    A po co? Popierdułkom to do niczego nie potrzebne. Piszą co im ślina na
    klawiaturę przyniesie.

  • 44. Data: 2010-03-19 21:45:44
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    > Nie ma takiego przepisu.

    Głupiś. Zmień grupę.

  • 45. Data: 2010-03-19 21:55:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > służył.
    > On nie jest bez sensu, on tylko powinien zostać dopracowany.

    Odpowiedzialność cywilną ponosi i tak właściciel, a w zasadzie
    ubezpieczyciel. Natomiast z przyczyn już przeze mnie podniesionych
    właściciel pojazdu po prostu może ne wiedzieć, kto kierował.

  • 46. Data: 2010-03-19 22:00:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wlasciciela noza, ktorym popelniono zbrodnie. Wlascicielowi tez nic
    > udowodnic nie moze, ale karze go za niemoznosc wskazania mordercy.

    Wcale nie obowiązujący, tylko większość osób przyjmuje bez zastanowienia
    mandaty. Jak widać w razie odmowy sądy wcale nie są już przekonane o winie.

  • 47. Data: 2010-03-19 22:43:51
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 22:44:32 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > A po co? Popierdułkom to do niczego nie potrzebne. Piszą co im ślina na
    > klawiaturę przyniesie.

    Cytuje popierdulke:
    "Czego znie rozumiesz w przepisie nakładającym na właściciela auta
    obowiązek
    wskazania osoby której powierzył swój pojazd w określonym czasie?"
    O posiadaczu sie popierdulce zapomnialo...

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 48. Data: 2010-03-20 00:13:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Odpowiedzialność cywilną ponosi i tak właściciel, a w zasadzie
    > ubezpieczyciel. Natomiast z przyczyn już przeze mnie podniesionych
    > właściciel pojazdu po prostu może ne wiedzieć, kto kierował.

    ustawa nie przewiduje sytuacji moze nie wiedziec.
    albo wiesz, albo dostajesz mandat.
    tak zostało skonstruowane i w zasadzie nie ma pola manawru, po za sądem,
    który wszystko moze olać i kazdą bzdurę uzasadnić.

  • 49. Data: 2010-03-20 00:15:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Wcale nie obowiązujący, tylko większość osób przyjmuje bez zastanowienia
    > mandaty. Jak widać w razie odmowy sądy wcale nie są już przekonane o winie.

    tylko, że sądy nie są związane żadną interpretacją prawa i mogą sobie
    orzekać co im sie podoba.

  • 50. Data: 2010-03-20 00:20:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ustawa nie przewiduje sytuacji moze nie wiedziec.
    > albo wiesz, albo dostajesz mandat.
    > tak zostało skonstruowane i w zasadzie nie ma pola manawru, po za sądem,
    > który wszystko moze olać i kazdą bzdurę uzasadnić.

    Ustawa przewiduje. Sądy też. Ty jakoś nie.