  • 1. Data: 2003-02-05 10:13:36
    Temat: Sąd okręgowy nie stosuje się do wytycznych Sądu Apelacyjnego- POMOCY!!
    Od: c...@p...onet.pl

    W sprawie o odszkodowanie za straty w plonach Sąd Apelacyjny wydał wyrok i
    przekazał sprawę do Sądu Okregowego do ponownego rozpatrzenia. Sąd Okręgowy nie
    zastosował sie do zaleceń SA i obliczył odszkodowanie w sposób sprzeczny z
    wskazówkami SA. Aktualnie piszę apelację i mam w związku z tym pytanie:

    - czy poprzez niezastosowanie się do zaleceń sądu wyższej instancji Sąd
    Okręgowy naruszył prawo?

    - jeżeli tak na jaką podstawę prawna mogę się powołać

    Będę wdzięczna za pomoc.

  • 2. Data: 2003-02-05 10:45:24
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Okręgowy naruszył prawo?
    >
    > - jeżeli tak na jaką podstawę prawna mogę się powołać

    Tak sad rozpoznajacy sprawe po przekazaniu jej do ponownego
    rozpoznania zwiazany jest ocena prawna i wskazaniami sadu drugiej
    instancji, chyba ze nastapila zmiana stanu prawnego.

    Art. 386 par.6 KPC:
    Ocena prawna i wskazania co do dalszego postępowania wyrażone
    w uzasadnieniu wyroku sądu drugiej instancji wiążą zarówno sąd, któremu
    sprawa została przekazana, jak i sąd drugiej instancji, przy ponownym
    rozpoznaniu sprawy. Nie dotyczy to jednak wypadku, gdy nastąpiła
    zmiana stanu prawnego.

    Jezeli sad nie zastosuje sie do tych wskazan bedzie to niewatpliwie
    stanowilo podstawe zarzutu apelacyjnego.

    Konrad