  • 1. Data: 2007-11-20 18:56:56
    Temat: Sad grodzki czy mandat ??
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

    Witam
    Mam taka sprawe a zarazem dylemat, jakis czas temu mialem niemila sytuacje
    na przejsciu dla pieszych w wyniku ktorej mam uszkodzone auto, mniejwiecje
    po krotce wyglada to tak iz skrecajac na skrzyzowaniu w prawo majac zielone
    przechodzacy pieszy majacy tez zielone uszkodzil mi w zlosci tyl auta slady
    sa ewidentne, zrobil to celowo.. przyjechala policja prewencja nic nie
    powiedziala i tak ja zalozylem sprawe karna o uszkodzenie mienia koles o to
    iz go potracilem. Oczywiscie o potraceniu nie ma mowy slady sa ewidentne i
    policja to potwierdza.. jednak nasze zeznania sie roznja, policjant
    proponuje mi mandat 300zl i po sprawie lub do sadu grodzkiego i twierdzi iz
    moze to byc sporo wiecej, w sumie mam dylemat.. co robic? wlasnie moje
    pytanie brzmi z doswidczenia jak sad podhcodiz do takich spraw? koles moze i
    zrobil pare krokow na pasach ale spokojnie bym 3 razy przejechal z tym iz
    jak zobaczyl mnei ze jade zaczal biec i zrobil co zrobil.. mam swiadka ktory
    ze mna jechal i zezna iz widzial jak bieg..

  • 2. Data: 2007-11-20 20:01:50
    Temat: Re: Sad grodzki czy mandat ??
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > po krotce wyglada to tak iz skrecajac na skrzyzowaniu w prawo majac
    > zielone przechodzacy pieszy majacy tez zielone uszkodzil mi w zlosci tyl
    > auta slady

    Czyli była awaria świateł ? Bo normalnie ty powinienieś mieć zieloną
    strzałkę (ustąp pierszeństwa).

    > zrobil pare krokow na pasach ale spokojnie bym 3 razy przejechal z tym iz
    > jak zobaczyl mnei ze jade zaczal biec i zrobil co zrobil.. mam swiadka
    > ktory ze mna jechal i zezna iz widzial jak bieg..

    Czyli ty wjechałeś na pasy jak on już na nich był ?

  • 3. Data: 2007-11-20 20:38:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli była awaria świateł ? Bo normalnie ty powinienieś mieć zieloną
    > strzałkę (ustąp pierszeństwa).

    Z jakiej racji?
    Skoro skrecal, to kierunek ruchu pieszego byl rownolegly do jego kierunku
    (zrozumialem, ze pieszy przechodzil przez droge poprzeczna) - a wiec - jak
    to bywa zazwyczaj na wiekszosci skrzyzowan - pieszy mial takie samo swiatlo
    jak on!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-11-20 20:44:04
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    William pisze:
    > Czyli była awaria świateł ? Bo normalnie ty powinienieś mieć zieloną
    > strzałkę (ustąp pierszeństwa).

    Nie.

    Skręcając w poprzeczną masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa
    pieszym przechodzącym jezdnię. Z opisu wynika, że sprawca
    (piśca) olał obowiązek przepuszczenia pieszego, a ten w imię
    zasad sprzedał buta sprawcy w błotnik.

    > Czyli ty wjechałeś na pasy jak on już na nich był ?

    Tak.
    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 5. Data: 2007-11-20 20:44:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    SDD pisze:

    > to bywa zazwyczaj na wiekszosci skrzyzowan - pieszy mial takie samo swiatlo
    > jak on!

    A nad to - miał pierwszeństwo.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 6. Data: 2007-11-20 20:54:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yzedef wrote:
> [...]
    > jak zobaczyl mnei ze jade zaczal biec i zrobil co zrobil.. mam swiadka ktory
    > ze mna jechal i zezna iz widzial jak bieg..

    To jeszcze masz szansę wyboru między mandatem a sądem grodzkim?
    To weź mandat. Twoje nieustąpienie pierwszeństwa jest ewidentne i o ile
    w sądzie grodzkim nie koniecznie musi być "dużo więcej", to zależy od
    twojej postawy, ale na pewno nie będzie taniej, bo dojdą jeszcze koszty
    rozprawy. Zgaduje 80 zł, albo coś koło tego. Myślę, że sędzia tymi 300
    zł tez się zadowoli, ale jak się będziesz stawiał to pamiętaj, że sąd
    nie jest ograniczony do 500 zł.

    Niezaleznie od tego sprawę o uszkodzenie mienia jak najbardziej możesz
    gościowi wytoczyć. Trudno kogś potrącić tyłem samochodu na drodze. No
    chyba, że jechałeś tyłem, tylko nie chcesz się przyznać

  • 7. Data: 2007-11-20 21:04:20
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

> [...]
    > pieszym przechodzącym jezdnię. Z opisu wynika, że sprawca (piśca) olał
    > obowiązek przepuszczenia pieszego, a ten w imię zasad sprzedał buta

    Znam przepisy :)) i zawsze pieszym ustepuje... to oczywsite.. tyle ze tutaj
    tak jak pisalem mialem spokojnie duzo miejsca aby zjechac przed nim... w tym
    miejscu sa 4 pasy ruchu.. 1 piesyz na pasach dopiero wchodzacy..
    przyspieszylem aby szybko wykonac manewer jeszcze przed skreceniem z tym iz
    on zobaczyl to i zaczal biec.. a potem to juz szybka akcja byla... koles
    ledwo siegnal.. i przy tym ostrego baranka zaliczyl.. bo z wyskoku bylo...
    nie kwestoinuje tego iz w teori mial pierwszenstwo ale tez po pasach
    przeciez sie nie biega i tego sie trzymam, pozatym spieprzal i musialem go
    ganiac.. a potem sobie wymyslil potracenie.. niewazne.. doradcie lepiej co
    zrobic?? wziasc ten mandat i spokoj czy grodzki ?? i mniej wiecej co sad
    moze midowalic mniej czy wiecej nzi te 300 :)) paru policjantow mowi mi by
    isc do sadu.. znajomy prawnik tez, i czy to mzoe w jakis sposob rzutowac na
    sprawe ktora ja wnioslem o uszkodzenie mienia ??

    6008

  • 8. Data: 2007-11-20 21:08:31
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

> [...]
    > gościowi wytoczyć. Trudno kogś potrącić tyłem samochodu na drodze. No
    > chyba, że jechałeś tyłem, tylko nie chcesz się przyznać

    mam szanse.. do dobrowolnego poddania sie karze.. tylko tak jak napisalem
    wyzej mam te pare "ale" wlasnie...
    zglosilem od razu sprawe o uskzodzenie i zeby go scjgali.. a co do uszkodzen
    sa ewidentne mam piekny slad na tylnym blotniku jego buta.. zrobil to z
    wyskoku w biegu wiec powaznie go wgjal :)) smiesnzy typ potem spieprzal
    przez park gonilem go a jak policja przyjechala to mowil im ze uciekal bo
    bal sie ze chce go pobic :))

  • 9. Data: 2007-11-20 21:21:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Yzedef pisze:

    > Znam przepisy :))

    To po co pisanie na psp ?

    > tak jak pisalem mialem spokojnie duzo miejsca aby zjechac przed nim...

    Wiesz, to jest tak: Tobie się tak wydawało, a jemu wydawało się,
    że mało po nogach mu nie przejechałeś ...

    Nie wszyscy chodzą jak mohery z chodzikami aluminiowymi, a gdyby
    przyspieszył ... a gdyby coś ... ???

    Przykład: *zdarzało* mi się jeździć powstańców śląskich we wro
    pod ca 90 - 100 km/h ... do czasu jak nie zacząłem tam chodzić
    po chodniku pieszo i usłyszeć huk generowany przez auto na bruku
    jadące z tą prędkością ... Idąc chodnikiem przyglądam się z
    przerażeniem każdemu pojazdowi jadącemu szybciej niż 50 km/h
    wyobrażając sobie, że np strzeli oponka takiemu ... ja nie widzę
    żadnej szansy ratunku dla siebie jako pieszego, zaś jadąc 70
    km/h tą ulicą - przekonany jestem, że w każdej sytuacji
    zatrzymam się w odpowiednim miejscu.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 10. Data: 2007-11-20 21:44:14
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

    > Wiesz, to jest tak: Tobie się tak wydawało, a jemu wydawało się,
    > że mało po nogach mu nie przejechałeś ...
    >
    > Nie wszyscy chodzą jak mohery z chodzikami aluminiowymi, a gdyby
    > przyspieszył ... a gdyby coś ... ???

    Moglby... tyle ze przepisy tez okreslaja aby przechodzic a nie przebiegac..
    ale mniejsza z tym bo pytalem o cos innego.. mandat czy sad?? i jak sie to
    moze miec dodrugiej sprawy ktora ja zglaszalem o uszkodzenie mienia? po to
    pisalem psp :))

    Pzdr