  • 1. Data: 2005-11-07 09:17:55
    Temat: Sąd grodzki a czerwone światło na pasach ;)
    Od: "Oriano" <o...@w...gazeta.pl>

    Witam zacnych grupowiczow.

    Mam takie pytanko. Otoz wracalem o 5 nad ranem do domu z firmowej imprezy i
    zdybala mnie policja, gdy przechodzilem na czerwonym swietle :-))) Panowe
    spisali mnie, ale mandatu nie dali. Po kilku tygodniach dostalem wezwanie na
    policje. Poszedlem i okazalo sie, ze sprawa trafila do sadu grodzkiego, bo
    nie zglosilem sie w ciagu 14 dni po mandat, a na miejsu mi nei dali, bo
    bylem pod wplywem alkoholu. Pouczenia, ze musze sie zglosic tez nie
    dostalem, bo - jak poinformowal mnie facet na komendzie - ponoc policjanci
    nie maja takiego obowiazku... Moje pytanie jest takie. Czy to prawda? No i
    na ile moze wycenic moje "straszne przestapstwo" sad, bo z tego co wiem, to
    w takich sprawach nie ma nawet zadnej rozprawy, tylko od razu przysylaja
    "rachuneczek" do domu. Ile sie spodziewiac?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-11-07 12:06:20
    Temat: Re: Sąd grodzki a czerwone światło na pasach ;)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Oriano" <o...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Policjant może pouczyć, nałożyć mandat albo skierować wniosek o
    ukaranie do sądu. To w sumie jest jego wybór. By rozprawa mogła się
    odbyć bez Twojego udziału musiał byś do protokołu złożyć stosowne
    oświadczenie. No i wówczas oświadczasz, na jaką karę wyrażasz zgodę.
    Generalnie, o ile nie spowodowałeś zagrożenia w ruchu (nikt nie
    jechał), to spodziewał bym się grzywny 50-100 zł plus koszty.

  • 3. Data: 2005-11-07 14:58:41
    Od: "Oriano" <o...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > Generalnie, o ile nie spowodowałeś zagrożenia w ruchu (nikt nie
    > jechał), to spodziewał bym się grzywny 50-100 zł plus koszty.

    ***** Znowu mnie nikt o takie oswiadczenie nie pytal ;) Ale sam policjant
    mowil, ze oni teraz od razu przesylaja do domu w takich sprawach wyrok ;) A
    co do tych kosztow, to ile one moga wynosic?

    Pozdr.
    Oriano

  • 4. Data: 2005-11-07 15:16:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Oriano napisał(a):
    > ***** Znowu mnie nikt o takie oswiadczenie nie pytal ;)

    Bo i nie musiał

    >Ale sam policjant
    > mowil, ze oni teraz od razu przesylaja do domu w takich sprawach wyrok ;) A
    > co do tych kosztow, to ile one moga wynosic?

    50 zł + 10% grzywny, min. 30 zł

    KG