  • 31. Data: 2008-02-15 13:08:14
    Temat: Re: Sąd cofnął mi alimenty z datą wsteczną - ojciec domaga się zwrotu
    Od: i...@p...onet.pl

    > Skoro wyrok zapadł w grudniu (nawet z datą prawie 2 lata wcześniejszą,tzn.
    > że alimenty wygasły 2 lata wstecz), to należy się ewentualny zwrot od w/w
    > grudnia i tylko to, no i koszty rozprawy.

    Tu się nie zgodzę. Z obowiązkiem zwrotu pobranych alimentów powinieneś się
    liczyć od momentu otrzymania odpisu pozwu, a nie od chwili ogłoszenia wyroku.
    Zatem nie liczyłabym na obowiązek zwrotu dopiero po wydaniu wyroku. Poza tym, o
    czym już wspominałam musisz wykazać, że nie jesteś już wzbogacony. Istotne przy
    tym jest na co przeznaczyłeś te pieniądze. Pozostają ci jeszcze zasady
    współżycia społecznego, ale w takim wypadku należałoby przeanalizować sytuację
    twoją i ojca.