  • 21. Data: 2009-10-20 18:40:12
    Temat: Re: Sąd Diecezjalny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zorka" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:hbjrsb$2pp$1@news.onet.pl...
    > Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca
    > zam). Czy mam obowiązek wstawic się?

    A na trzeźwo nie możesz tego znieść i się tam _stawić_? :-)

    A poważnie, to ów obowiązek wynika Twojej przynależności do Kościoła
    Katolickiego (najprawdopodobniej, bo nie wykluczam, ze inne Kościoły też
    mają takie sądownictwo). Nie ma takiej możliwości, by urzędy świeckie
    egzekwowały te obowiązki, więc na pewno nie grozi CI doprowadzenie przez
    Policję. Być może sądy mogą na Ciebie nałożyć jakieś kary kościelne, ale
    to, czy ma to dla Ciebie znaczenie musisz już sam ocenić "w swoim
    sumieniu".

  • 22. Data: 2009-10-20 18:50:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbjrsb$2pp$1@news.onet.pl Zorka <c...@v...pl> pisze:

    > Otrzymałem wezwanie do Sądu Diecezjalnego (odległego od mojego miejsca
    > zam). Czy mam obowiązek wstawic się?
    Bezwzględnie.
    Stawiennictwo przed sądem diecezjalnym bez uprzedniego wstawienia grozi
    anatemą.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-10-20 18:57:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbjsrc$5hk$2@news.onet.pl Zorka <c...@v...pl> pisze:

    > Zapytam inaczej: mam obowiązek tam iśc? Czy grozi mi jakas kara jezeli nie
    > pojde?
    Kara??? Od klechów???
    O co właściwie ci chodzi? Czy ci klechy mogą coś prawnie zrobić jak ich sądy
    i inne głupoty olejesz?
    Nie, gów..., znaczy guzik ci mogą.
    Chyba, że się przejmujesz jakimiś durnotami kanonicznymi, ale w takim razie
    pytaj we "władzach" sekty.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2009-10-20 19:11:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2009 o 20:40:12 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Policję. Być może sądy mogą na Ciebie nałożyć jakieś kary kościelne, ale
    > to, czy ma to dla Ciebie znaczenie musisz już sam ocenić "w swoim

    Albo w portfelu - rodzina dociśnie go żeby zrobił chrzciny dziecku,
    a tu nagle się okaże że taryfikator dostał bonusowych zer.

    --
    Tomek

  • 25. Data: 2009-10-20 19:16:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Stawiennictwo przed sądem diecezjalnym bez uprzedniego wstawienia grozi
    > anatemą.

    To i tak dobrze, ze nie enemą :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 26. Data: 2009-10-20 19:24:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hbl2cb$ntp$1@news.onet.pl SDD
    <s...@t...pl> pisze:

    > To i tak dobrze, ze nie enemą :)
    Enema w rzeczonych kręgach może wcale nie nie być uważana za karę, a
    niewykluczone, że wręcz przeciwnie... :)

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2009-10-20 19:27:18
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 10:27:14 +0200, Zorka napisał(a):
    /.../
    > Moje pytanie o obowiązek wstawiennictwa jest jak najbardziej poważne.
    > Prosze o odpowiedzi i ewentualne podanie podstaw prawnych.
    >
    > (prosze się nie smiac, nie jestem prawnikiem).

    Odstaw to co bierzesz po prostu

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 28. Data: 2009-10-20 19:30:15
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 11:09:16 +0200, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

    > ja tam każdego katolika poczęstowałbym z dyńki tym:
    >
    > Kan. 1368 - Kto stwierdzając lub przyrzekając coś wobec władzy
    > kościelnej dopuszcza się krzywoprzysięstwa, powinien być ukarany
    > sprawiedliwą karą.
    >
    > Zaciągnął się do formacji militarnej KK, a teraz unika sądów. Dezerter.

    A co niby popierasz kłamanie?
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 29. Data: 2009-10-20 21:08:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał(a):

    > Albo w portfelu - rodzina dociśnie go żeby zrobił chrzciny dziecku,
    > a tu nagle się okaże że taryfikator dostał bonusowych zer.

    A mógłby to jakoś przybliżyć, bo nie za bardzo wiem, o co Ci chodzi. Bo
    jeśli o to co się domyślam i ksiądz uzależniłby udzielenie sakramentu od
    wpłaty jakiejś przekraczającej ustaloną przepisami kwoty, to bardzo dobra
    droga do załapania się przez księdza na jakąś karę kościelną.