  • 1. Data: 2003-05-27 14:31:25
    Temat: SUBSUMPCJA
    Od: "sparkov" <b...@i...pl>

    NA CZYM POLEGA?

  • 2. Data: 2003-05-27 17:19:50
    Temat: Re: SUBSUMPCJA
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-05-27 16:31, Użytkownik sparkov napisał:
    > NA CZYM POLEGA?

    Nie wiem na czym polega 'subsumpcja' (szczerze mówiąc pierwszy raz
    słyszę taki termin), ale może chodzi o 'subsumcję'? Jeśli tak, to:

    - 'subsumcja' w logice polega na uogólnieniu pojęcia (dla określonego
    pojęcia znajdujemy inne ogólniejsze)

    -'subsumcja' w teorii prawa polega generalnie na przyporządkowaniu
    określonemu stanowi faktycznemu określonej normy prawnej ("podciągnięciu
    stanu faktycznego pod przepis" jak mawiają niektórzy)

    --
    Jubei

  • 3. Data: 2003-05-27 18:50:52
    Od: "sparkov" <b...@i...pl>

    znalazlem cos takiego , w tescie mam subsumpcje - test jest zprawa:)
    """""""""""""
    Subsumpcja (ang. subsuption) to algorytm eliminacji redundantnych klauzul w
    rezolucji.

    Jest oczywiste, ze jeśli mamy klauzule p(x) oraz p(A), gdzie A to jakaś
    stała, x natomiast to zmienna, nie ma potrzeby trzymać tej drugiej, bo
    wynika z bardziej ogólnej klauzuli p(x).

    Subsumpcja jest bardzo ważną częścią systemów automatycznego dowodzenia
    twierdzeń opartych na rezolucji - dzięki niej zamiast mieć bazę twierdzeń w
    rosnącym stopniu zapełnioną przez twierdzenia szczegółowe, w miarę postępu
    dowodu mamy w niej twierdzenia bardziej ogólne, które rokują o wiele większe
    nadzieje.