  • 11. Data: 2005-05-18 12:20:39
    Temat: Re: STOART
    Od: " Visca el Barsa" <v...@W...gazeta.pl>

    Witam

    >Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
    > Kwestie dodatkowe:
    >
    > 1) jaka ustawa daje im jakieś uprawnienia i czy dotyczą one CAŁEJ
    > muzyki, czy tylko utworów wykonawców, z którymi mają umowę na 'ochronę'
    > (jeśli to drugie, to niech udowodnią, że leci muzyka przez nich chroniona).

    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    SOART to jeszcze może nie byc koniec Jego problemów z płaceniem, gdyż:
    - ZAIKS ( autorzy )- art. 17 w/w ustawy
    - ZPAV ( producenci ) - art. 94.5 jw.
    - STOART ( część artystów polskich + wszyscy zagraniczni )- art. 85.3 jw.
    - SAWP ( część artystów polskich - tych których nie ma STOART )jw.

    Pamiętam, że jak jeszcze prowadziłem dyskoteki u znajomego, to w sumie tylko
    ZAIKS się upominał o jakieś pieniądze. Ale to było kilka lat temu i teraz
    pewnie się wszyscy o kasę upominają. Moja koleżanka ma bar, to co chwilę
    przyjedżają i kasują za wszystko: radio, telewizor itp.
    Teoretycznie więc trzeba płacić 4 podmiotom, wszystko zależy od prezentowanej
    muzyki.

  • 12. Data: 2005-05-18 13:35:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d6ec15$hc2$1@opal.futuro.pl...

    > Nadal te wampiry z zaiksu czy pasożytniczego stoartu mogą się domagać
    opłat?

    Nie, oczywiście, że nie. Równie dobrze możesz odtwarzać muzykę ze
    starych płyt, których ochrona już wygasła. Trudniej obejść ZAiKS w ten
    sposób, ale też można.

  • 13. Data: 2005-05-23 16:15:55
    Od: "VIRUS" <r...@i...pl>

    Virus
    r...@i...pl
    > w wiadomości news:d6dtbg$dev$1@opal.futuro.pl...

    > No oczywiście, jak nie leci muzyka, to nie ma prawea do tantiem.

    > 'ochronę'
    > chroniona).
    >
    > Dotyczy całej podlegajacej ochrownie muzyki.

    > Było już wałkowane na grupie. Wywiesić Ci wolno, co faktu nie zmienia,
    > ze płacić musisz.

    no leci w tle :)