  • 1. Data: 2002-08-16 08:33:31
    Temat: SPRZEDAZ MIESZKANIA
    Od: "TIGER" <c...@b...vectranet.pl>

    Witam Wszystkich .

    Mam pytanie , otóż sprzedaje mieszkanie i potrzebny mi jest wzór umowy
    sprzedazy , z tym ze w chwili obecnej dostaje tylko zaliczke calej kwoty
    sprzedazy /nadal zamieszkujac lokal/ do czasu powrotu kupujacego z zagranicy
    kiedy otrzymam reszte kwoty. /wtedy nastapi przejecie mieszkania przez
    kupujacego.

    Z gory dziekuje
    Pozdrawiam...
    Adam

  • 2. Data: 2002-08-16 09:54:56
    Temat: Re: SPRZEDAZ MIESZKANIA
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "TIGER" <c...@b...vectranet.pl> wrote in message
    > Witam Wszystkich .
    >
    > Mam pytanie , otóż sprzedaje mieszkanie i potrzebny mi jest wzór umowy
    > sprzedazy ,

    Nic tego. Umowa taka bedzie NIEWAZNA... Chyba, ze zrobicie to u notariusza,
    ale wtedy nie trzeba bedzie wzoru.

    Mozna teraz napisac umowe wstepna, ..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-19 06:55:12
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    TIGER <c...@b...vectranet.pl> napisał(a):

> [...]
    > kiedy otrzymam reszte kwoty. /wtedy nastapi przejecie mieszkania przez

    1. Wystarczy, ze pojdziecie do notariusza, on Wam pomoze spisac Wasze
    oswiadczenia woli.
    2. U notariusza spiszcie umowe przewstepna. Tam powinno byc zastrzezenie, ze
    umowa glowna zostanie sporzadzona po zaplacie calosci sumy. Wtedy tez nastapi
    wydanie lokalu kupujacemu i przejscie na niego parwa wlasnosci.

  • 4. Data: 2002-08-19 06:58:04
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > kiedy otrzymam reszte kwoty. /wtedy nastapi przejecie mieszkania przez

    Oj i bym zapomnial. Umowa przedstepna (zreszta tak jak umowa glowna)
    sprzedazy mieszkania niesporzadzona w postaci umowy notarialnej JEST
    NIEWAZNA. Musicie obie umowy pod rygorem niewaznosci zalatwic u notariusza.

    Pozdrawiam
    Pawel Hajdys

  • 5. Data: 2002-08-19 15:10:19
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...S-P-A-M-REMOVE.pl>

    "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > sprzedazy mieszkania niesporzadzona w postaci umowy notarialnej JEST
    > NIEWAZNA. Musicie obie umowy pod rygorem niewaznosci zalatwic u

    Z tym bym sie nie zgodzil. Umowa przedwstepna w kazdej formie
    jest wiazaca dla obu stron, ale notarialna teoretycznie zapewnia lepsza
    ochrone kupujacemu (poprzez potencjalnie szybsze egzekwowanie wykonania).
    Notarialna musi byc tylko umowa sprzedazy (koncowa) a i to tylko
    gdy mowimy o mieszkaniu hipotecznym (a nie np. spoldzielczym).
    Na potwierdzenie dodam, ze nawet bank (BPH) do udzielenia kredytu
    hipotecznego nie wymaga juz notarialnej umowy przedwstepnej
    (osobiste doswiadczenia)

    pozdrawiam,
    MZ

  • 6. Data: 2002-08-19 20:01:34
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Na potwierdzenie dodam, ze nawet bank (BPH) do udzielenia kredytu
    > hipotecznego nie wymaga juz notarialnej umowy przedwstepnej

    Przepraszam, przepraszam, oczywiście mój błąd. Oczywiście, taka umowa
    przedwstępna rodzi tylko skutek słabszy, co jednak oznacza, że na jej
    podstawie nie można dochodzić zawarcia umowy przżeczonej czyli umowy
    sprzedaży mieszkania. Ale oczywiście ta umowa jest ważna. Mój błąd.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys

  • 7. Data: 2002-08-20 19:53:00
    Od: "TIGER" <c...@b...vectranet.pl>