  • 121. Data: 2024-08-08 17:44:28
    Temat: Re: SN: Wolno protestować w kościele (budynku) w czasie aktu religijnego. Znaczy się w cerkwi i synagodze też?
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie ułatwi. Spróbuj na początek podać jasne kryteria takiej oceny. Z
    > zygotą jest jednak dużo prościej.

    Samo człowieczeństwo jest sprawą umowną i mocno subiektywną. Nie ma więc
    jasnych kryteriów.

  • 122. Data: 2024-08-08 17:51:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 17:30, nadir pisze:

    > Nie jest wydumana, tylko realna. Problem jest taki, że ojciec często
    > może nie wiedzieć że zostanie ojcem.

    Załóżmy że wie, się przyznaje i deklaruje, że się potomstwem zajmich
    choćby samotnie...

    > Dwa, trendy są teraz takie że to
    > ciało kobiety i tylko ona ma prawo o nim decydować.

    Prawnie to akurat niespecjalnie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 123. Data: 2024-08-08 17:52:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 17:34, A. Filip pisze:

    > A co ci przeszkadza mówić że mówi góra w imieniu tych co na mszę chodzą?
    > [AFAIR już mniej niż 50% (40%?)]

    To że Kościół przedstawia się jako większość, która już nie jest właśnie
    na podstawie statystyk oblewania wodą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 124. Data: 2024-08-08 18:14:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 17:52:57 +0200, Shrek wrote:

    > To że Kościół przedstawia się jako większość, która już nie jest właśnie
    > na podstawie statystyk oblewania wodą.

    Moze i sie przedstawia, ale rządzi rząd, powołany przez Sejm, wybrany
    przez obywateli.

    I Kościół może sie przedstawiać.

    J.

  • 125. Data: 2024-08-08 18:17:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 18:14, J.F pisze:

    > Moze i sie przedstawia, ale rządzi rząd, powołany przez Sejm, wybrany
    > przez obywateli.
    >
    > I Kościół może sie przedstawiać.

    A nie powinien. I tu właśnie jest problem w tym, co ci wisi że kościół
    uważa że jesteś ich członkiem bo ktoś kiedyś, bez twojej wiedzy oblał
    cię wodą, więc po wsze czasy będziesz chrześcianinem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 126. Data: 2024-08-08 18:20:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 8 Aug 2024 17:30:41 +0200, nadir wrote:

    > Z tego co kojarzę to chrześcijanie nie mają specjalnie nic przeciw
    > zabijaniu, szczególnie w obronie wiary czy bezbronnych oraz niewinnych,
    > i właśnie w zbiór tych bezbronnych i niewinnych wpisuje się płód/zarodek.

    No ale najwyraźniej nie wpisuje się według chrześcijan.

    Przy czym i to zabijanie ogólnie, tez nie jest takie jasne - w tzw
    cywilizowanym świecie życie się ceni i chroni, i to nie tylko
    chrześcijanie.

    A jak ojciec woli mieć dziecko niż matkę ?

    > Nie jest wydumana, tylko realna. Problem jest taki, że ojciec często
    > może nie wiedzieć że zostanie ojcem. Dwa, trendy są teraz takie że to
    > ciało kobiety i tylko ona ma prawo o nim decydować.

    No i częściej jest raczej odwrotnie - kobieta chce dziecko, a ojciec
    nie ...

    J.

  • 127. Data: 2024-08-08 18:39:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 18:20, J.F pisze:

    > No ale najwyraźniej nie wpisuje się według chrześcijan.

    Używajmy jednak precyzyjnych sformułowań - Kościoła.

    > A jak ojciec woli mieć dziecko niż matkę ?

    Trudno - jak wchodzi realne zagrożenie zdrowia matki, to IMHO nie masz
    prawa nakazywać jej urodzenia dziecka.

    > No i częściej jest raczej odwrotnie - kobieta chce dziecko, a ojciec
    > nie ...

    Pewnie częściej, ale imho sytuacja w której ojciec chciałby jednak żeby
    się urodziło a matka odwrotnie nie jest taka znów wydumana.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 128. Data: 2024-08-08 18:45:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 18:17, A. Filip pisze:

    > Większość Polaków dalej wierzy w "prawdę reklam" według ciebie?

    Nie ma znaczenia w co wierzy. Istotne jest to że Kościół manipuluje
    faktami i robi to dość skutecznie. Tobie byś się podobało, gdyby ktoś
    znając twój pesel zapisał cię do partii?

    > Politycy w RP3 to aż takie durnie że się nie zorientują (w góra
    > paręnaście lat) jak rzeczywiste przełożenie jest dużo mniejsze od
    > "sugerowanego"? Tusk w te 95% przełożenia wierzy? Nie wierzę :-)

    Raczej nie wierzą. Społeczeństwo - ci co chcą wierzyć to wierzą.
    Podobnie jak z TVPis.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 129. Data: 2024-08-08 18:55:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > paręnaście lat) jak rzeczywiste przełożenie jest dużo mniejsze od
    > "sugerowanego"? Tusk w te 95% przełożenia wierzy? Nie wierzę ?

    Bo to nie tak działa moim zdaniem. Jakby kościół miał mniejszość, to
    przy kolejnych wyborach wyskoczyłaby partia, która by swój program
    wyborczy oparła na wyeliminowaniu Kościoła Katolickiego ze strefy
    publicznej. Mając większość w Sejmie dało by się to zrobić. Tylko, że
    taka partia w Polsce nie ma szansy wygrać. To, ze jest kilku głośno
    krzyczących na tej grupie nijak się nie przekłada na społeczeństwo.

    Co więcej masie ludzi pasuje takie status quo, że niby są wiernymi, ale
    nie wiadomo do0 końca, bo nie chodzą do kościoła. Co więcej uważam
    osobiście, że chodzenie do kościoła nie jest wyznacznikiem wiary w Boga.
    To jest wyznacznik wiary w Kościół Katolicki jako jedynego słusznego
    pośrednika w zbawieniu, a nawet Kościół chyba tak nie twierdzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 130. Data: 2024-08-08 18:59:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 18:46, A. Filip pisze:

    > Pamiętasz święte oburzenie GW za odmowę aborcji gdy dwóch psychiatrów
    > napisało że ciążą _mogła_ stanowić zagrożenie zdrowia (psychicznego)
    > matki? Za dobrze obili sobie dupy blachą.
    >
    > W praktyce prawnej "zagrożenie zdrowia matki" zostawia znacznie szersze
    > pole interpretacji niż większość nie prawników z marszu domniema.

    Nie ja jestem od pisania prawa. Po prostu piszę co uważam. Normalnie
    powiedziałbym że w razie czego niech sąd rozstrzyga, ale wtedy to
    zarodek skończy przedszkole.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!