  • 11. Data: 2007-01-11 13:33:59
    Temat: Re: SMS
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Henry (k) napisał(a):

    > Poczta nie ma wglądu do korespondencji. Za to wszystkie sms idą przez
    > serwer który je trzyma i stara się wysłać (w końcu nie zawsze odbiorca
    > ma włączony telefon). Więc technicznie aż się prosi o to by je trzymać
    > w bazie którą potem można zarchiwizować.

    Technicznie tak, ale prawnie istnieje pojęcie tajemnicy telekomunikacyjnej.

    M.

  • 12. Data: 2007-01-11 14:22:47
    Od: "adam.eu" <a...@g...pl>

    > Czy to oznacza ze oprucz listy polaczen operatorzy przechowuja rowniez
    >tresc
    > wyslanych sms?

    Czytalem gdzies dosc dawno (rok lub kilka lat temu), ze jeden ze
    wspolmazonkow przekupil odpowiednia osobe i ta osoba udostepnila mu sms-y
    drugiego wpolmalzonka.

    Adam

  • 13. Data: 2007-01-11 15:08:41
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 Jan 2007 14:33:59 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Technicznie tak, ale prawnie istnieje pojęcie tajemnicy telekomunikacyjnej.

    (...) sąd zamierza zbadać połączenia oraz to, jakie
    wiadomości tekstowe i multimedialne wysyłali sobie przez telefony
    gimnazjaliści. Z operatorów zdjęto obowiązek zachowania tajemnicy (...)

    Czyli jednak, mimo tajemnicy, przechowują.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-01-11 17:50:41
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    scream wrote:

> [...]
    > gimnazjaliści. Z operatorów zdjęto obowiązek zachowania tajemnicy (...)
    >
    > Czyli jednak, mimo tajemnicy, przechowują.

    Mogą przechowywać. A to różnica. Obowiązku ztcw nie mają. Teraz sąd się
    po prostu zwróci 'czy macie, a jak macie to dajcie bo tajemnicy nie ma'.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 15. Data: 2007-01-11 17:52:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ELCO napisał(a):

    > Nieprawda. Przechowuja informacje kiedy dokladnie byl wyslany sms, ale
    > tresci nie sa przechowywane. Bylo juz kiedys..

    No było. Komisji d/s Rywina nie pamiętasz?

    --
    @2007 Johnson

  • 16. Data: 2007-01-11 19:24:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eo5ec7$svv$1@news.onet.pl Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> pisze:

    > Technicznie tak, ale prawnie istnieje pojęcie tajemnicy
    Jeśli np. pracownik poczty (powiedzmy - listonosz) otworzy list i sobie
    poczyta to naruszy tajemnicę korespondencji - co do tego nie ma chyba
    wątpliwości. A co jeżeli przeczyta tekst na widokówce? I zanotuje?
    Czynię to porównanie, bo SMSy dostępne są u operatora w postaci otwartego
    tekstu (choć nie wiem, czy są przesyłane otwartym tekstem, pewnie transmisja
    jest szyfrowana).

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-01-13 17:04:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    scream napisał(a):

> [...]
    > gimnazjaliści. Z operatorów zdjęto obowiązek zachowania tajemnicy (...)
    >
    > Czyli jednak, mimo tajemnicy, przechowują.

    Po pierwsze, znam paru dziennikarzy PAP. Po drugie, wprawdzie nie znam
    żadnego rzecznika sądu, ale za to znam przynajmnie jednego rzecznika
    prokuratury i paru policji. Łącząc swoją wiedzę z powyższych miejsc nie
    dałbym złamanego grosza za prawdziwość powyższego zdania.
    Po trzecie - o ile wiem (chociaż pewnie nie wiem wszystkiego;) nie
    istnieje pojęcie zdjęcia obowiązku zachowania tajemnicy (rozumiem, że
    telekomunikacyjnej). Dla celów sądowniczych PT posługuje się zupełnie
    innymi terminami.

    M.

  • 18. Data: 2007-02-20 10:15:55
    Od: MiL<m...@...pl>

    Tak przechowuja. Z tego co wiem od pracownika Orange to nagrywane sa tez
    rozmowy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info