  • 31. Data: 2022-12-31 06:51:39
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-30, EmBuf <e...@g...com> wrote:

    > Nie -- bo można mieć dostęp do e-maila, a do WWW można nie mieć.
    > Proszę -- jak też umiem tak ,,dyskutować" jak ze mną dyskutują (,,pomidor"). :)
    >
    > Poza tym: ja chciałbym odebrać informację, pod którą wyraźnie ktoś
    > się podpisał, jako działający w imieniu Sp-ni. Choćby po to, aby móc się
    > powołać na to, że ,,konkretnie Pan X.Y. poinformował mnie, że...".

    Jeśli podejrzewasz ich o złośliwość, to potem dostaniesz informacje, że
    Pan X.Y. nie przypomina sobie, aby takiego mejla Ci posłał. Jaki będzie
    wtedy Twój kolejny ruch?

    Jeśli masz parcie na jakąś formę uwierzytelnienia to będzie łatwiej z
    platformą, która to umożliwia, bo mejle raczej słabo. No chyba, że
    chcesz ich dodatkowo przymusić do jakiegoś PGP czy innych wynalazków.

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2022-12-31 07:20:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-30, EmBuf <e...@g...com> wrote:

    > O ile mi wiadomo, żadna moda nie może być nikomu narzucona.
    > Ja zaś, kontaktując się z kimś w określony sposób, tym samym
    > jasno wskazuję, jaką drogą pragnąłbym otrzymać odpowiedź.

    > Wynajmuję -- i płacę za możliwość mieszkania tutaj. Osoba ta upoważniła
    > mnie do bezpośrednich kontaktów ze spółdzielnią we wszelkich kwestiach
    > dot. mieszkania czy osiedla -- po prostu nie chcąc się tym zajmować.

    Dostarczyłeś skutecznie spółdzielni odpowiednie pełnomocnictwo? Jeśli to
    do czego ta osoba Cię upoważniła przekracza zarząd zwykły, to pewnie
    musi być dodatkowo notarialne.

    Nie zrozum mnie źle, zasadniczo też mnie wku..wia ustawianie wszystkiego
    pod cudze widzimisie i wygodę, ale niekoniecznie zaraz oznacza to
    złośliwość spółdzielnianych biurw a i często szkoda życia aby się w
    każdej takiej sprawie szamotać. Szczególnie gdy nie wymaga to jakiegoś
    specjalnego wysiłku i ryzyka aby się dostosować.

    Jak już ktoś napisał, ślij im wszystko poleconymi za potwierdzeniem
    odbioru, zaznaczając wymagany sposób komunikacji. To czy będziesz mógł
    skutecznie popieniaczyć się prawnie będzie zależeć o jakie to fakty się
    ich pytasz, przyjmując, że masz prawo domagać się odpowiedzi. Jeśli są
    złośliwi to w ogle dziwne, że Ci odpowiadają o jakimś MOLu. Mogliby Cię
    spokojnie olać, bo wkońcu mogą mieć uzasadnione wątpliwości czy autor
    mejla jest tym za kogo się podaje.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2022-12-31 08:19:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 21:33, Akarm pisze:
    > Nie wierzę, żeby komuś logującemu się do poczty czy usenetu, sprawiało
    > problem przeglądanie zasobów spółdzielni w podobny (przez przeglądarkę
    > internetową) sposób.
    Tylko tu nie o Twoją, czy moją wiarę chodzi.
    --
    Robert Tomasik

  • 34. Data: 2022-12-31 08:21:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.12.2022 o 21:39, EmBuf pisze:
    > Poza tym: ja chciałbym odebrać informację, pod którą wyraźnie ktoś
    > się podpisał, jako działający w imieniu Sp-ni. Choćby po to, aby móc się
    > powołać na to, że ,,konkretnie Pan X.Y. poinformował mnie, że...".
    O ile oficjalna strona Spółdzielni jest wiarygodnym źródłem informacji,
    to email od jakiegoś pracownika już nie. Oświadczenia w Spółdzielni
    pewnie może składać kilka osób z Zarządu. Jeśli to ma być tego typu
    problem, to zostaje Ci tylko forma pisemna.
    --
    Robert Tomasik

  • 35. Data: 2022-12-31 08:23:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.12.2022 o 00:17, J.F pisze:
    > Rada Nadzorcza wybrala tego prezesa ?

    Ale wątpię, by prezes odpisywał w tak kretyński sposób. Sądzę, że to
    będzie wina jakiegoś pracownika,. a tego po prostu można "naprostować".

    > A jest ?

    Nadal nie wiemy, o co człowiek pyta. Jak pyta, taką odpowiedź dostaje.

    --
    Robert Tomasik

  • 36. Data: 2022-12-31 09:44:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.12.2022 o 23:06, Akarm pisze:

    > Najpierw podciągnij się z języka polskiego, nie rób z siebie tępego
    > prymitywa. Pisze się "twórców".

    ftó... tfó... tfó... przez lewe ramię.
    A przynajmniej ja to tak zrozumiałem :)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 37. Data: 2022-12-31 11:14:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Dec 2022 08:23:22 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ale wątpię, by prezes odpisywał w tak kretyński sposób. Sądzę, że to
    > będzie wina jakiegoś pracownika,. a tego po prostu można "naprostować".

    Prezes sobie nie zyczy nadmiernej kontroli przez spoldzielcow.
    Prezess sobie życzy zeby oni wplacali czynszu tyle, ile on zarządził
    :-)

    > Nadal nie wiemy, o co człowiek pyta. Jak pyta, taką odpowiedź dostaje.

    Ale a w ogole jakies przepisy wymagajace od SM udzielenia odpowiedzi?

    Sa chyba jakies ogolne przepisy o społdzielniach, i tam prawa członka
    sa okreslone, moze tez w statucie spoldzielni.

    J.

  • 38. Data: 2022-12-31 11:17:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Dec 2022 08:21:16 +0100, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > pewnie może składać kilka osób z Zarządu. Jeśli to ma być tego typu
    > problem, to zostaje Ci tylko forma pisemna.

    A jestes pewien, ze ta "oficjalna strona" ma jakis oficjalny status?

    W szczegolnosci np kto umieszcza tresci na tej stronie, a kto je
    przygotowuje - bo tu moze nastąpi przekłamanie ...

    Nawet tablica ogłoszeń spółdzielni jest jakaś wiążąca ?

    J.

  • 39. Data: 2022-12-31 11:38:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jesteś pieniaczem, czy trolem?
    Twoje prawa kształtuje Twoja umowa najmu plus Kodeks cywilny dział najem oraz ustawa
    o ochronie praw lokatorów jeśli najem na cele
    mieszkalne, z ewentualnym dodatkiem Prawa spółdzielczego i ustawy o spółdzielniach
    mieszkaniowych.

    -----
    > "EmBuf" wrote in message news:8d7a00c4-513b-4559-873f-a01e2abe530dn@googlegro
    ups.com...

  • 40. Data: 2022-12-31 11:39:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. uchwała.

    -----
    > Czy to znaczy, że istnieje jakiś przepis, zezwalający spółdzielniom mieszkaniowym
    na narzucanie takiego sposobu komunikacji z
    > mieszkańcami osiedli, a jednocześnie na odmawianie podania informacji inną drogą,
    niż ,,system MOL"?