  • 1. Data: 2012-05-10 16:36:08
    Temat: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firmę
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Witam,

    zakupiłem na Allegro towar, który okazał się niezgodny z umową (matryca do
    notebooka, która według opisu powinna być zgodna z oryginałem, który
    posiadam lecz nie jest). Sprzedający jest gotów wymienić mi na inną, lecz
    nie godzi się na pokrycie kosztów wysyłki tej niesprawnej i tej sprawnej,
    czyli poniósłbym z nie swojej winy dodatkowe koszty dwóch wysyłek kurierem.
    Czy rzecznik praw konsumenta pomaga również firmom, czy tylko osobom
    indywidualnym?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-05-10 18:47:42
    Temat: Re: Rzecznik praw konsumenta a zakup na firm
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyli poniósłbym z nie swojej winy dodatkowe koszty dwóch wysyłek
    > kurierem. Czy rzecznik praw konsumenta pomaga również firmom, czy tylko

    Firma nie jest konsumentem.

  • 3. Data: 2012-05-10 21:08:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:jogrk6$t99$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "Marek" <n...@e...spammer_stop> napisał w wiadomości

    > Firma nie jest konsumentem.

    <http://sjp.pwn.pl/szukaj/konsument>

    "konsument
    1. <<nabywca towarów lub usług albo użytkownik jakichś zasobów lub dóbr>>"

    Zwykle to pytający otrzymuje (jeśli) odpowiedź na zadane pytanie, a nie na
    pytanie, które miał na myśli, tym razem jest odwrotnie: odpowiadający tak
    bardzo skupia się na zadanym pytaniu, że odpowiada na niezadanie pytanie i
    to fałszywie ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2012-05-10 21:27:37
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-10 21:08, 'Tom N' pisze:

> [...]

    > bardzo skupia się na zadanym pytaniu, że odpowiada na niezadanie pytanie i

    Odpowiedź była jak najbardziej prawidłowa, udzielona w kontekście
    zadanego pytania. :)

    http://www.web.gov.pl/g2/big/2009_12/20b0ec3c8fc09c6
    312dbc563388a32e6.pdf

    Zgodnie z postanowieniami Kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się
    osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
    jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Do tak rozumianego pojęcia
    odwołują się również inne przepisy konsumenckie, w szczególności
    przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów

    --
    spp

  • 5. Data: 2012-05-10 22:00:03
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:joh4ri$n3v$1@inews.gazeta.pl>:

    > Odpowiedź była jak najbardziej prawidłowa, udzielona w kontekście
    > zadanego pytania. :)

    Jakie pytanie zostało zadane widać w cytatach.

> [...]

    > osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z
    > jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

    Czyli potwierdzasz jednak, że odpowiedź była nie na zadane pytanie:
    Osoba fizyczna prowadząca DG (tak wynika z kontekstu) dokonała czynności
    prawnej niezwiązanej *bezpośrednio* z jej DG (autor nie napisał, że handluje
    matrycami do laptoków) ;-)

    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2012-05-10 22:00:31
    Od: Nixe <n...@n...pl>

> [...]
    > bardzo skupia się na zadanym pytaniu, że odpowiada na niezadanie pytanie i

    To może inaczej - firma nie podpada ani pod UOKiK ani pod przepisy
    poświęcone konsumentom.
    Teraz jaśniej?

    N.

  • 7. Data: 2012-05-10 22:12:27
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-10 22:00, 'Tom N' pisze:

> [...]
    > prawnej niezwiązanej *bezpośrednio* z jej DG (autor nie napisał, że handluje

    A nie, to niekoniecznie wynika z kontekstu - nie musi przecież handlować
    matrycami by ją nabyć 'na firmę'. :)

    Z równym powodzeniem osoba prowadząca działalność gospodarczą nabyła
    matrycę do laptopa używanego w związku z tą działalnością, inaczej
    pytanie nie miałoby żadnego sensu (no, chyba że autor postu się martwi
    iż Rzecznik Praw Konsumenta będzie pomagał sprzedawcy). ;)

    --
    spp

  • 8. Data: 2012-05-10 22:49:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    spp w <news:joh7fk$sg$1@inews.gazeta.pl>:

    > A nie, to niekoniecznie wynika z kontekstu - nie musi przecież handlować
    > matrycami by ją nabyć 'na firmę'. :)

    Ale takie nabycie (gdy nie handluje matrycami) na firmę jest *bezpośrednio*
    związane z DG?

    > Z równym powodzeniem osoba prowadząca działalność gospodarczą nabyła
    > matrycę do laptopa używanego w związku z tą działalnością

    Również silnik do samochodu, który używa(ła) osoba w związku z DG, samochód
    użyczony przez brata, tylko po roku silnik "sie" zatarł -- dodajesz kolejne
    domysły, żeby wykazać, że odpowiedź nie dotyczyła zadanego pytania... ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 9. Data: 2012-05-11 00:01:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > <http://sjp.pwn.pl/szukaj/konsument>
    >
    > "konsument
    > 1. <<nabywca towarów lub usług albo użytkownik jakichś zasobów lub dóbr>>"

    Zajrzyj do ustawy , a nie do słownika.

  • 10. Data: 2012-05-11 07:23:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.05.2012 22:00, 'Tom N' pisze:
    > Jakie pytanie zostało zadane widać w cytatach.

    Tak, tak... Więc ja zadam pytanie inne: Czy ty jesteś z tych, co to na
    pytanie ,,czy możesz mi powiedzieć, która godzina?'' odpowiadasz
    ,,mogę''? To by wiele wyjaśniało.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek